Skip to main content

Het is ons opgevallen dat de DIW7022 ook herhalingen opneemt.

Dit was in het begin van cloud opnames (toen nog de HDM2260) ook zo en dat is destijds met een update opgelost.

Ja, dat klopt! Zelfs van programma's die al lang geleden zijn uitgezonden.

Maar is geen heel groot probleem toch? 


@Ratonesque 

Nee het is geen groot probleem, maar wel irritant.

Vooral als je veel opneemt, dan zit 200 uur snel vol.

Maar er is wat mij betreft verder geen haast bij.

Ik los in andere topics dat meerdere mensen hierover hadden geklaagd,  vandaar een eigen topic gegeven.


Ik heb laatst begrepen dat dit juist de hele gedachte is geweest bij de serieopnames zodat je eerdere afleveringen alsnog compleet krijgt. Er schijnt een uniek id aan ten grondslag te liggen die hiervoor zorgt. Als dat id hetzelfde is worden de programma’s ook in herhaling opgenomen.

Ik ben het met je eens dat het soms wel eens het vervelende neveneffect heeft dat je extra opnames maakt. Van de andere kant ben ik er ook wel eens blij mee omdat je niet in de gaten hebt dat er een programma weer gestart is.


Ik heb laatst begrepen dat dit juist de hele gedachte is geweest bij de serieopnames zodat je eerdere afleveringen alsnog compleet krijgt. Er schijnt een uniek id aan ten grondslag te liggen die hiervoor zorgt. Als dat id hetzelfde is worden de programma’s ook in herhaling opgenomen.

Ik ben het met je eens dat het soms wel eens het vervelende neveneffect heeft dat je extra opnames maakt. Van de andere kant ben ik er ook wel eens blij mee omdat je niet in de gaten hebt dat er een programma weer gestart is.

Dat heb ik toen ook begrepen, @Roy74  .  Hier was/is ook geen pasklare oplossing voor. Het bleek een stuk complexer dan ik me eerst had voorgesteld. 


Dat klopt @Erwin_ , die zag ik ook niet aankomen. De programma ID’s die meekomen, lagen begreep ik ook niet in het KPN domain maar komen van de leveranciers van de programma’s. Wat je ziet is dan het logische gevolg.

Levert inderdaad soms ook ongewenste neveneffecten op. Overigens ook op de andere tv ontvangers van KPN en daarmee geen relatie met tv+ alleen. Ik had dat op de Arris ook vandaar dat mijn oren open gingen.

Kan me wel voorstellen dat mensen dat niet zo prettig vinden. Ik kan er mee leven door af en toe opruiming te houden bij de opnames.

 


Wij zijn per 8/8 overgestapt van Ziggo naar KPN. Eigenlijk voor de glasvezel, maar dat is toch nog even wachten, blijkt achteraf. Het menu is wennen, logisch. Ook ik kwam tot ontdekking dat alles wordt opgenomen. Herhalingen van op de dag, dus in 2 dagen zelfde programma staat er dan 2x op. Het zou mooi zijn als daar een soort keuze knop in zou zitten qua keuze. Ook de opgenomen programma's is stevig wennen. Bij Ziggo kreeg je niet van al die foto overzichten, maar een lijst op datum met de mogelijkheid te kiezen laatste opname of de allereerste. Makkelijker doorheen scrollen als er al veel is opgenomen. Het is allemaal wel wennen, ook Ziggo heeft min puntjes in het menu.

Misschien een optie om dit bij een update toe te voegen. 

 


Wij zijn per 8/8 overgestapt van Ziggo naar KPN. Eigenlijk voor de glasvezel, maar dat is toch nog even wachten, blijkt achteraf. Het menu is wennen, logisch. Ook ik kwam tot ontdekking dat alles wordt opgenomen. Herhalingen van op de dag, dus in 2 dagen zelfde programma staat er dan 2x op. Het zou mooi zijn als daar een soort keuze knop in zou zitten qua keuze. Ook de opgenomen programma's is stevig wennen. Bij Ziggo kreeg je niet van al die foto overzichten, maar een lijst op datum met de mogelijkheid te kiezen laatste opname of de allereerste. Makkelijker doorheen scrollen als er al veel is opgenomen. Het is allemaal wel wennen, ook Ziggo heeft min puntjes in het menu.

Misschien een optie om dit bij een update toe te voegen. 

 

 

Graag een eigen topic maken.

Dit heeft niets met deze topic te maken.😣


Het is ons opgevallen dat de DIW7022 ook herhalingen opneemt.

Dit was in het begin van cloud opnames (toen nog de HDM2260) ook zo en dat is destijds met een update opgelost.

Volgens treed dat op als je een serieopname van bv iets in de middag opneem ,met andere woorden als je de vroege herhaling opneem en deze in serieopname zet neemt hij werkelijk alles op.

Tenminste daar leek het op als een serieopname avonds aanzet lijkt het wel goed te gaan.