Skip to main content

L.S.

Zojuist een KPN TV+ box geïnstalleerd. Om het radiogeluid naar mijn Kenwood versterker te dirigeren schafte ik op aanraden van de KPN- monteur een optical RCA  converter aan (Toslink connectie) van Autoutlet model EFU048. Maar wat ik ook doe ( aansluiten op aux-, tuner- of tape-uitgang) er komt alleen geknetter uit mijn boxen. Doe ik iets fout of is er een andere oorzaak hiervoor?

Vincent van Woerkom

De optische uitgang moet je eerst aanzetten in de DIW7022

Zie ook hier.

Scrol naar beneden en lees vanaf;

Geavanceerde geluidsinstellingen KPN TV+ Box

S/PDIF output 


Joop2011,

dank voor je reactie.

Alle in het instellingenmenu aangegeven instellingen heb ik nagelopen en juist bevonden. Resultaat nul.

Vincent van Woerkom


Hallo @VincentvW 

 

Heb je op dezelfde instellingen pagina van de TV+ Box bij Indelingen selecteren al geprobeerd of je via de Stereo PCM wel geluid krijgt?
Als je zo'n convertor gebruikt moet die instelling daar namelijk op ingesteld staan.

 

Indelingen selecteren

Heb je audio apparatuur aangesloten zoals een soundbar of versterker? Dan zorgt deze voor het geluid. Meestal gaat deze doorgifte automatisch goed. Maar soms kan het zijn dat het geluid via je eigen apparatuur niet goed (genoeg) is. Te zacht, te hard, ruis erdoor, etc. In dat geval kun je hier opties aanpassen.

De standaardoptie is automatisch. Met deze optie kijkt de TV+ Box wat jouw apparatuur ondersteunt en gebruikt die instellingen. Dit is voor de meeste apparatuur geschikt.

Daarnaast kun je kiezen voor Stereo. Deze zet Dolby audio om in stereo PCM.

De laatste mogelijkheid is Passthrough. Deze zet de geluidsindeling één op één door naar je geluidsapparatuur zonder wijzigingen. Gebruik dit als je echt problemen ervaart met het geluid op je eigen apparatuur.


Beste GeSp,

dank voor je reactie en suggestie.De omzetting van Dolby naar stereo heb ik gevonden en deze levert het beoogde resultaat. 


VincentvanW

 


Beste GeSp,

dank voor je reactie en suggestie.De omzetting van Dolby naar stereo heb ik gevonden en deze levert het beoogde resultaat. 


VincentvanW

 

 

Mooi dat het gelukt is.😉