Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ Box reageert niet met Harmony Elite met hub en miniblaster

• January 22, 2026
  • 16 reacties
  • 72 keer bekeken

Even voor mij hoor. Ben nieuw op het forum. Sinds vorige week de SAGEMCOM DIW7022 ontvangen en nieuw abonnement afgesloten. Hiervoor de oude decoder. Werkte prima op de Harmony Elite met hub en miniblaster. De nieuwe KPN decoder reageert echter niet. Wel knippert het groene lampje op de Hub. Dus iets wordt opgepikt door de Hub. Begrijp ik het goed dat met de nieuwe update de decoder wel zou moeten werken met de Harmony afstandsbediening? En wat moet ik hier precies voor doen? Indien mogelijk graag stap voor stap uitleg. Groet, Jan.

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Arjan van B

@floater59, heb je deze gezien?

16 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • January 22, 2026

@floater59, heb je deze gezien?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2026

Dank Arjan, ik heb Flirc geïnstalleerd en ga kijken of het werkt. Nog wel vraagje, de oude decoder, incl afstandsbediening heb ik inmiddels geretourneerd. Werkt de nieuwe KPN afstandsbediening ook of heb ik echt de oude nodig? En ook een Flirc USB kopen dus? Waar….deze zijn aardig prijzig.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 22, 2026

De oude afstandsbediening had je mogen houden. 

Ik weet niet of je een kpn afstandsbediening nodig hebt. De Harmony Elite is toch al de infrarood afstandsbediening? En als je die gebruikt hebt met de vorige ontvanger moet het werken. Mogelijk moet je de Flirck nog configureren. 

De nieuwe afstandsbediening communiceert met Bluetooth. Daar kun je met de Harmony niks mee.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 22, 2026

En ook een Flirc USB kopen dus? Waar….deze zijn aardig prijzig.

Als je de TV+ Box met infrarood wilt bedienen, dan heb je op een of andere manier een infrarood­ontvanger nodig, en die kun je dan via USB aan de TV+ Box aansluiten. Hoeft niet per se Flirc te zijn, je kunt het zelfs zelf bouwen, zoals iemand in dat topic ook gedaan heeft.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 28, 2026

Ik heb de Flirc Fire TV Edition aan de TV+ box gekoppeld via een USB kabel. Eerst stappen gevolgd door Flirc usb aan laptop te koppelen en via de app het config bestand geladen. De Harmony One werkt nog steeds niet. Nog iets doen of vergeten?

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 28, 2026

Welke afstandsbediening doet de Harmony One nu na?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 28, 2026

In de Harmony heb ik de Sagemcom staan.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 28, 2026

Dat lijkt me niet goed

Wat heb je nodig?

• ...
  • Een KPN Infrarood afstandsbediening zoals voor de ontvanger 5202 of een instelbare andere afstandsbediening

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 28, 2026

De Harmony One werkt met IR, dus dit zou volgens mij gewoon moeten werken,

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 28, 2026

In de Harmony heb ik de Sagemcom staan.

Welke Sagemcom bedoel je dan?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 28, 2026

De Sagemcom DIW7022. Deze werkt zoals ik het heb gelezen via bluetooth. Daar werkt de Harmony One / Elite niet mee, Dit zou volgens mij opgelost worden met de Flirc USB en de juiste conifg. Door deze is de USB aansluiting van de Sagemcom aan te sluiten, zou volgens mij de SAGEMCOM wel aan te sturen zijn met afstandsbediening (Harmony) via IR.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 28, 2026

Volgens mij niet dus:

Je moet dan dat apparaat of die afstandsbediening instellen alsof je de oudere KPN tv ontvanger 5202 wilt bedienen.

Die Flirc ontvanger verwacht infrarood. Als je in de Harmony voor iets met bluetooth kunt kiezen, waarom zou je dan een infraroodontvanger moeten aansluiten op de TV+ Box? Kan dat dan niet zonder zo’n infraroodontvanger?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 28, 2026

Nee dat is het probleem dus. In Harmony kun je geen bluetooth gebruiken.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 28, 2026

Precies. Dus stel je in de Harmony een afstandsbediening in die infrarood doet. En dat infraroodsignaal ontvangt die Flirc dan voor je. 🤓

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 28, 2026

Tja, beetje in cirkeltjes zo. Dat werkt bij mij dus niet………...

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 28, 2026

Je kunt ook gewoon proberen. Maar goed, succes, ik ben weg hier.