Skip to main content

Heb vandaag de nieuwe tv box geïnstalleerd. Het wisselen van de zenders gast zo verschrikkelijk traag. Is hier iets  aan te doen of niet. Als er niets aan te doen is heb ik geen zin meer in kastje. 

Ik houd het kort, want dit is al te vinden op het forum.

Het is op de korrel van het ontwikkelteam.

Zelf gebruik ik de mini gids (pijltje omlaag minimaal 1 seconde indrukken) om te zien wat er op andere zenders is. Die zender selecteren, ok. Dan duurt het nog maar 1 x een paar seconden voor je kijkt.

En aan het begin van de avond kijk ik even in de gids bij mijn favoriete zenders. En stel opnames in van de programma's die ik wil zien. Kijk ik ze vervolgens om mijn tijd zonder last van overlapping of halverwege in een programma komen.

Het zijn maar tips.


@Rene Las , ik denk dat die box niet met de nieuwste software versie uitgeleverd is. In de nieuwere versies is al het e.e.a. verbeterd wat de zap snelheid betreft. Dus het is misschien de moeite waard om eens te checken of je al die nieuwste versie hebt - en anders die installatie effe te triggeren. In het volgende topic vind je hier alles over:

 

 

 


@Rene Las , ik denk dat die box niet met de nieuwste software versie uitgeleverd is. In de nieuwere versies is al het e.e.a. verbeterd wat de zap snelheid betreft. Dus het is misschien de moeite waard om eens te checken of je al die nieuwste versie hebt - en anders die installatie effe te triggeren. In het volgende topic vind je hier alles over:

 

 

 

Ik heb tot 2 maal toe gekeken of de updates in orde waren en dat was zo. Dus het is nu afwachten op een nog nieuwere update. Ieder geval bedankt voor je antwoord. 


Ik houd het kort, waar dit is al te vinden op het forum.

Het is op de korrel van het ontwikkelteam.

Zelf gebruik ik de mini gids (pijltje omlaag minimaal 1 seconde indrukken) om te zien wat er op andere zenders is. Die zender selecteren, ok. Dan duurt het nog maar 1 x een paar seconden voor je kijkt.

En aan het begin van de avond kijk ik even in de gids bij mijn favoriete zenders. En stel opnames in van de programma's die ik wil zien. Kijk ik ze vervolgens om mijn tijd zonder last van overlapping of halverwege in een programma komen.

Het zijn maar tips.

Peter bedankt voor je antwoord. Ik kijk het nog even aan en wacht op een nieuwere update die het euvel kan verhelpen. Maar tot nu toe vind ik alles geen toegevoegde waarde hebben en was de oudere tv box gebruiksvriendelijker. 


@Rene Las 

 

Zie ook hier.

Hier zie je enkele zaken waar KPN mee bezig is en er staan ook een paar tips.