Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ Box schakelt soms uit na uitzetten TV

• October 6, 2026
  • 9 reacties
  • 115 keer bekeken

Op onverwachte momenten schakelt de KPN TV+ Box uit na uitzetten TV (Samsung NeoLed). Gemiddeld 2x per week. Dat ontdek ik dan meestal de volgende dag. Het rode lampje van de TV+ Box kleurt dan rood. 

Je kan ‘m zo weer aanzetten (groen) en dan werkt alles weer. Geen groot probleem maar wel vreemd.

Wat kan dit onverwachte rode lampje verklaren?

Beste antwoord door Ronald xx

Dank voor de reacties en tips. TV+ Box stond al op snelle start. KPN-knop op afstandsbediening doet het ook. 

Blijkbaar hoef ik die dan meestal niet te gebruiken, en soms dus wel. Het zij zo. 

9 reacties

E. Smit
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • October 6, 2026

Beste ​@Ronald xx , ​@PeterG ,

Laat je de hele nacht het kastje aan staan ?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 6, 2026

Wedervraag. Waarom wil je 'm aan laten staan? ​@Ronald xx 

Ik vraag me af of ie überhaupt wel 24/7/365 aan kan blijven. 

​@E. Smit . Lief dat je aan me denkt, maar niet prettig dat je me steeds benoemd. Niet nodig. Ik kijk regelmatig bij 'recent actieve topics'.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 7, 2026

Dank voor de reacties. Ik schakel de TV uit met de KPN afstandsbediening. En de volgende dag weer aan.

De TV+ Box blijft meestal aan (groen) en ik heb direct weer beeld. Wel zo handig.

Maar soms dus niet (2x / week) en dan moet ik apart de TV+ Box weer aanzetten door er fysiek naar toe te lopen. Geen groot probleem maar wel vreemd. 

E. Smit
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • October 7, 2026

Beste ​@PeterG ,

Zal het niet meer doen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 7, 2026

Als je 'm op snelle start hebt is ie in maximaal 3 seconden aan. ​@Ronald xx 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • October 7, 2026

Lukt het aanzetten van de TV+ box dan niet meer met de afstandsbediening? (KPN knop)

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • October 7, 2026

Dank voor de reacties en tips. TV+ Box stond al op snelle start. KPN-knop op afstandsbediening doet het ook. 

Blijkbaar hoef ik die dan meestal niet te gebruiken, en soms dus wel. Het zij zo. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 9, 2026

Hi ​@Ronald xx,

Als ik het goed begrijp, is inmiddels aan je uitgelegd dat je de ontvanger niet de hele nacht aan hoeft te staan én dat je de KPN knop op de afstandsbediening kunt gebruiken om de ontvanger weer uit de standby-stand te halen 😊

Heb je nu nog andere vragen of is het nu duidelijk hoe je alles het best kunt bedienen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 11, 2026

Het is me nu duidelijk. Bedankt voor de reacties.