Skip to main content

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher 1.223.1

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • April 21, 2026
  • 55 reacties
  • 1994 keer bekeken
Toon eerste bericht

55 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • May 5, 2026

Heb deze update vannacht binnengekregen. Het starten van afspelen van een opname gaat nu beter dan eerst. Eerder was het zo dat als ik een opname selecteerde en meteen op Afspelen klikte, dat de opname niet afspeelde. Ik moest dan nog een keer op Afspelen klikken.

Nu gaat het wel in één keer goed. Dank, want weer een kleine ergernis minder.

Wouw, ik hoop dat dit nu echt een keer opgelost is. Heb dit een jaar geleden al aangekaart. Ik vind dit geen kleine ergernis, irriteer mij er mateloos aan. Snap niet dat dit vaker gemeld werd.

Dat was bewust. We hadden daar een kleine vertraging ingebouwd wegens een ander issue dat kon optreden als de opname te snel startte. Als die vertraging nu minder of weg is, dan zal het onderliggende issue verholpen zijn. Het staat niet expliciet in de release notes die wij hebben gekregen (en van waaruit wij deze updates schrijven), maar hoe meer verbeteringen, hoe beter 😄

Is dus niet helemaal verholpen. Soms wel, dan springt het beeld even snel naar de opnamelijst terug en dan naar afspelen. Al met al een geprogrammeerde zogeheten 'work-arround' die niet goed werkt. Daarnaast, de getoonde info van de volgende aflevering bij een serieopname is ook nog steeds in beeld ipv de info die die aflevering betreffend. Wederom, gemiste kans.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 5, 2026

@Dennis53 , TV+ box DIW7022 neem ik aan. 

Ik heb zelf al lange tijd niet gecast. Alle apps zitten in de box. Alleen voor de extra kanalen van ESPN en Ziggo Sport Totaal zou ik moeten casten. Maar dat is maar 2 à 3 × per jaar. Dus daar kan ik niet over oordelen. 

Jammer dat jij problemen ondervindt met casten. 

Als je apps in de box zelf gebruikt is dat geen casten. De stream route is anders. 

Zet eens IPv6 uit in het modem. Dat zorgt soms voor rare problemen. 

• Deelnemer
  • May 5, 2026

@Dennis53 , TV+ box DIW7022 neem ik aan. 

Ik heb zelf al lange tijd niet gecast. Alle apps zitten in de box. Alleen voor de extra kanalen van ESPN en Ziggo Sport Totaal zou ik moeten casten. Maar dat is maar 2 à 3 × per jaar. Dus daar kan ik niet over oordelen. 

Jammer dat jij problemen ondervindt met casten. 

Als je apps in de box zelf gebruikt is dat geen casten. De stream route is anders. 

Klopt het betreft de DIW7022, ik neem aan zelfde ervaringen gehad?? Uiteraard zijn de apps beschikbaar alleen de bediening is anders, zoals bv verder vooruit spoelen dan 15 sec, of een specifiek stuk in je muziek kiezen. De bediening vanuit je mobiel is zoveel fijner.

Dat zei ik natuurlijk al de route/techniek van je stream is anders, alleen komt in beide gevallen muziek direct uit je KPN TV + box. Zodat je onder andere je mobiel vrij kunt blijven gebruiken😉

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • May 11, 2026

Update versie 1.223.1 nu ook hier ontvangen en geïnstalleerd, ik had gehoopt dat alle bugs er nu uit waren. Maar helaas, nog steeds problemen met ingebouwde chromecast functie. Nog steeds onderbrekingen weg vallen van muziek en verbinding zoeken. Alle workarounds nu gehad (oa  terug naar fabrieksinstellingen, router herstarten van de stroom af ) Ook heb ik geprobeerd te switchen van 5 ghz naar 2.4 ghz mobile device, maar ook dit leverde geen positief resultaat. (btw KPN TV + box met UTP kabel met router verbonden) Vreemd genoeg doen de geïnstalleerde apps op de KPN TV + box het wel naar behoren, zoals spotify en soundcloud, oke de techniek/route is een klein beetje anders, maar het blijft allebei casten.

Iemand zelfde ervaringen? En iemand nog verdere ideeen?

Jij ervaart dit specifiek met Soundcloud en Spotify, ​@Dennis53? Is dit alleen met jouw telefoon zo (welk merk/type is het?) of ook met andere telefoons in huis? Het feit dat je problemen ervaart met verbinding zoeken geeft mij wel de indruk dat het eerder in je netwerk ligt dan dat het in de Box zit. Heb je nog andere apparaten met ingebouwde Chromecast, of een losse Chromecast in huis? Zo ja, ervaar je daar ook dit soort problemen mee?

• Deelnemer
  • May 11, 2026

Update versie 1.223.1 nu ook hier ontvangen en geïnstalleerd, ik had gehoopt dat alle bugs er nu uit waren. Maar helaas, nog steeds problemen met ingebouwde chromecast functie. Nog steeds onderbrekingen weg vallen van muziek en verbinding zoeken. Alle workarounds nu gehad (oa  terug naar fabrieksinstellingen, router herstarten van de stroom af ) Ook heb ik geprobeerd te switchen van 5 ghz naar 2.4 ghz mobile device, maar ook dit leverde geen positief resultaat. (btw KPN TV + box met UTP kabel met router verbonden) Vreemd genoeg doen de geïnstalleerde apps op de KPN TV + box het wel naar behoren, zoals spotify en soundcloud, oke de techniek/route is een klein beetje anders, maar het blijft allebei casten.

Iemand zelfde ervaringen? En iemand nog verdere ideeen?

Jij ervaart dit specifiek met Soundcloud en Spotify, ​@Dennis53? Is dit alleen met jouw telefoon zo (welk merk/type is het?) of ook met andere telefoons in huis? Het feit dat je problemen ervaart met verbinding zoeken geeft mij wel de indruk dat het eerder in je netwerk ligt dan dat het in de Box zit. Heb je nog andere apparaten met ingebouwde Chromecast, of een losse Chromecast in huis? Zo ja, ervaar je daar ook dit soort problemen mee?

Klopt, en mijn toestel is een Samsung A56 5G en een Samsung A55 5G en Samsung S21.

Met mijn netwerk ervaar ik totaal geen problemen, ik haal zelfs op mobiele devices bijna 1 op 1 van totaal van 1GBdown/1GBup zoals met laptop en mobiel en zelfs op zolder heeft mijn desktop nog ruim voldoende over. ( Mede door de superwifipunten ) Verder geen glitches of andere hikups.

Daarnaast gebruik ik een gameconsole/videodeurbel en wifistopcontact, ook hier ondervind ik totaal geen problemen. En maak ik gebruik van 2 smarttvs van Samsung.

Losse of ingebouwde chromekast heb ik niet, maar wel beetje opmerkelijk, aangezien ik op diverse forums heb gelezen dat er veel meer mensen zijn die dezelfde problemen ervaren, dit wordt ook verteld door KPN klantenservice. Heb hier ook de nodige tips gekregen maar helaas nog geen die dit oplost. En gaven aan dat er dan gewacht moet worden op een fix.