Skip to main content
Update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher 1.227.2

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • June 1, 2026
  • 30 reacties
  • 1257 keer bekeken
Toon eerste bericht

30 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Wat fijn om te lezen ​@Anthony78, dankjewel voor je reactie en feedback! 

Wel heb ik gemerkt dat deze extra info verschijnt als je gebruikt maakt van bv de mini gids.

Neem je de film op en kijk je bij opgenomen, dan is de extra info helaas verdwenen en zijn we weer bij voor af aan...

Ik ben het met je eens. Het mooiste zou zijn als het overal gelijk is. Kom ik nog op terug. 

Leuke feature dat van de WK. Kan het geluid niet aanblijven als je dat raadpleegt?

Dat zou die feature wel afmaken. Misschien is er een goede reden dat het nu (nog) niet mogelijk is, maar dat weten we pas nadat we het navragen :)

Ik ben toch bang dat er dan iets misgaat in jouw gids ​@Len B. Zelf heb ik het nog even getest en het opnamelogo komt bij mij in de gids ook tevoorschijn wanneer het programma maar voor een deel te zien is. Maar wellicht is het toch een idee om het opnamelogo ook bovenaan onder de titel toe te voegen. 

Len B
Helper
  • June 14, 2026

Ik ben toch bang dat er dan iets misgaat in jouw gids ​@Len B. Zelf heb ik het nog even getest en het opnamelogo komt bij mij in de gids ook tevoorschijn wanneer het programma maar voor een deel te zien is. Maar wellicht is het toch een idee om het opnamelogo ook bovenaan onder de titel toe te voegen. 

Moge ​@Arjan van KPN ,

Het laatste is precies wat ik aan wilde geven , zet alle tekens waar ,,Niet terug te kijken’’ , ,,Terug te kijken’’ nu ook staan en voeg het teken van ,,Programma wordt [is] opgenomen’’ aan toe.

Ik denk dat dit voor de mensen die alles of heel veel opnemen en stuk duidelijker én makkelijker is , je hoef dan veel minder heen en weer te zappen in de EPG of te weten of het programma wel of niet is gepland.

Vanmorgen nog even een voorbeeld gereproduceerd :

Succes.

Len B
Helper
  • June 14, 2026

@Arjan van KPN ,

PS.   -Het voorbeeld is tevens afhankelijk van het tijdstip wanner je de EPG opent !

Een kwartier later de EPG openen kan al heel veel verschil geven.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

En alsof dat nog niet genoeg was, nu na de update ziet het er niet meer uit als ik informatie van een programma wil kijken, zie onderstaande afbeelding. De informatie is naar benden gezakt, Ik krijg randjes van beelden te zien. Je kan daarnaast ook niet meer op de manier terug waarop je er bent gekomen. Via de gele knop op je afstandbediening, die reageert niet als je terug wil. En als je terug bent in je scherm komt het geluid pas later dan het beeld terug. 
Beetje raar. 

Hier wil ik nog even op terugkomen. Hoe de nieuwe programma informatie nu wordt getoond is wel zoals het bedoeld is. Wel gaan we even kijken of er toch nog wat aanpassingen gedaan kunnen worden, zodat het nog wat duidelijker wordt. Het terugkeren naar de uitzending met de gele knop gaan we proberen te herstellen. Dat was niet helemaal de bedoeling dat dat niet meer werkt. 

Omdat de seizoenen van Air Crash Investigation door elkaar worden uitgezonden, check ik elke week met een zoekopdracht de uitzendingen. Ik doe dat door elke vrijdag in het startscherm naar het ‘loepje’ te gaan en daar de zoekopdracht ‘Air Crash Investigation’ in te geven. 

In principe werkt dat, maar ik heb wel geconstateerd dat de resultaten van die zoekopdracht niet volledig zijn en dat dan alleen de resultaten van de vorige zoekopdracht (dus van een week geleden) worden weergegeven en niet de uitzendingen van over 5, 6 en 7 dagen.

Aanvulling op bovenstaand bericht: Ik heb nog de wens dat bij de resultaten van zo'n zoekopdracht ook meteen seizoensnummer en afleveringsnummer worden getoond. Nu moet ik op elk plaatje klikken om erachter te komen om welk seizoen en welke aflevering het gaat. (Ik ben namelijk op zoek naar een bepaalde aflevering.) 

We gaan dit eens proberen te reproduceren, maar zoals je begrijpt gaat dat wat tijd kosten. Laat ook vooral weten of dit probleem bij jouw TV+ box aanwezig blijft :) Op de planning staat ook (wanneer nog niet duidelijk) om de zoekresultaten eens in het geheel aan te pakken en dan kunnen we ook kijken of we de seizoens- en afleveringsnummers kunnen toevoegen. 

Wel heb ik gemerkt dat deze extra info verschijnt als je gebruikt maakt van bv de mini gids.

Neem je de film op en kijk je bij opgenomen, dan is de extra info helaas verdwenen en zijn we weer bij voor af aan...

Gaan we in de toekomst ook toevoegen aan de opnames is mij bevestigd :) 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Het laatste is precies wat ik aan wilde geven , zet alle tekens waar ,,Niet terug te kijken’’ , ,,Terug te kijken’’ nu ook staan en voeg het teken van ,,Programma wordt [is] opgenomen’’ aan toe.

Ik denk dat dit voor de mensen die alles of heel veel opnemen en stuk duidelijker én makkelijker is , je hoef dan veel minder heen en weer te zappen in de EPG of te weten of het programma wel of niet is gepland.

Dank je nog voor alle screenshots. Dat maakt het makkelijk om je idee door te spelen aan de ontwikkelaars. Zij snappen het punt wat je noemt en vinden het de moeite waard om eens naar te gaan kijken. Geen beloftes, maar wie weet wordt dit toch gerealiseerd. 

Leuke feature dat van de WK. Kan het geluid niet aanblijven als je dat raadpleegt?

Tijdens grote evenementen voeren we geen updates door, dus voor dit WK blijft het stil als je het overzicht raadpleegt. Maar het is wel een goed idee voor een volgend evenement!