Skip to main content
Update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher 1.227.3

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • June 1, 2026
  • 80 reacties
  • 2702 keer bekeken
Toon eerste bericht

80 reacties

Len B
Helper
  • July 9, 2026

@Len B . Wat je doet weet ik niet. Maar ik heb dat nooit als ik midden in kijken opname naar het opname overzicht ga. En daarna weer verder kijk.

Zelf kijk ik alle series die ik volg middels opname. Dan is tijdelijke uitval niet zo erg. Het is maar een idee. 

@PeterG  & ​@Remco van KPN .

Ik heb al zoveel meegemaakt maar dit ook nog nooit en ik kijk ook alles terug middels opname. 

Ik had de opname even gestopt om later vanuit de lijst de film verder te kijken en normaal krijg je inderdaad de keuze ,,Verder kijken / Srarten vanaf het begin’’ en vond het al vreemd dat dit niet te zien was en de film direct begon en pas later deze als pop-up op het scherm verscheen en ook bleef staan terwijl de film gewoon verder liep incl. geluid.

Nu maak ik wel meer dingen mee wat andere nooit mee zullen maken maar keek wel vreemd op en dacht , wat nu weer.

Vond toch de moeite waard om even te melden , vandaar mijn reactie.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hey ​@EstherH1978. Goed dat je dit aankaart, want het zou niet zo moeten zijn dat je tijdens het tv-kijken gestoord wordt door een update. Normaal gesproken wordt, zoals PeterG al aangeeft, een update 's nachts uitgevoerd. Dan slapen de meeste mensen en hebben ze er het minste last van. Kan het misschien zo zijn dat je de TV+ box helemaal van de stroom afhaalt 's nachts? Kun je ook eens controleren of de ECO-modus actief is? Dat vindt je onder Instellingen (tandwiel) en dan Energiebesparing. Zet 'm dan eens op Snelle start. 

Het kan kloppen dat je nu niet meer een berichtje krijgt dat je kunt updaten. Updates zijn namelijk belangrijk voor een goede werking van de TV+ box en daarom willen we graag dat ze zo snel mogelijk uitgevoerd worden. Als het bij een berichtje blijft, dan kan het zijn dat sommige gebruikers daar geen gehoor aan geven. Op één of andere manier is er 's nachts geen goed contact met je TV+ box, waardoor je overdag wordt lastig gevallen. Misschien kun je daar wat helderheid in scheppen. 

Trouwens je kunt wel zelf handmatig zoeken naar updates. Dat vindt je onder Instellingen → Informatie → KPN TV+ firmware en/of KPN TV+ launcher → Controleer nu. Dan wordt er gezocht naar updates die klaar staan. 

De pop-up waar naar wordt verwezen in de tekst in de afbeelding gaat om het venster wat tevoorschijn komt als je wat langer de KPN-knop ingedrukt houdt. Dat duurde in het verleden wat langer en is nu ingekort. 

@PeterG geen flauw idee hoe het ding heet wat ik heb, het is klein, vierkant en er staat KPN DIW en een nummer op.

@Arjan van KPN 
Ik zet de tv 's nachts uit, maar ik haal de box niet van het stroom, ik start altijd op in Eco-Modus,
Wat jij aangeeft voor zelf zoeken naar updates heb ik vorige keer geprobeerd toen ik dit gedoe met updates had en toen was er op die manier geen update te vinden terwijl ik de melding had gehad en er later toch geupdate werd, deze keer niet gedaan.

Nu werd vanavond alsnog de update uitgevoerd toen ik de tv en box aanzettte.
Is bekend wanneer de volgende update komt, dan kan ik de snelle start modus uitproberen of dat verschil maakt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 9, 2026

Zelf heb ik nog nooit tijdens het kijken 's avonds ineens een update gehad op de DIW7022. ​@EstherH1978 

Bij mij staat ie al maanden op eco, maar hou wel de stroom erop. Dus dan zouden de updates in de nacht moeten zijn.

De mijne is met LAN kabel verbonden. 

Zelf heb ik nog nooit tijdens het kijken 's avonds ineens een update gehad op de DIW7022. ​@EstherH1978 

Bij mij staat ie al maanden op eco, maar hou wel de stroom erop. Dus dan zouden de updates in de nacht moeten zijn.

De mijne is met LAN kabel verbonden. 

Ik weet niet precies wat een LAN kabel is, er zitten 3 kabels in de box. 
Als jij dat ook hebt, hebben we verder alles hetzelfde en is het raar dat het bij mij anders gaat dan bij jou.