Skip to main content
Update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher 1.234.2 / 1.234.3

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • July 28, 2026
  • 68 reacties
  • 2358 keer bekeken
Toon eerste bericht

68 reacties

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • August 10, 2026

Beste ​@Arjan van KPN 

jammer dat jullie elke reactie wat ik plaats over een update of mijn mening geeft of bepaalde situaties tuurlijk is niet bij iedereen hetzelfde probleem of niet probleem tuurlijk en gaat nú redelijk goed maar maar voor en achteruit spoelen geef gewoon tevaak  zwart beeld in het kleine scherm en blijf regelmatig hangen in het spoelen vooral zo als bij rtl crime rtl lounge en npo extra  maar daar word gewoon niet naar gekeken 

dat is ontstaan in de laatste 2 updates ben niet de enige die er last van had zijn er meerdere  maar is niet belangrijk genoeg 

jammer dat ik niet serieus genomen wordt ik ga het hoger op wel beklagen is wat hier wordt totaal niet gewaardeerd of serieus genomen ! 

en met de modem spelen zoveel problemen maar als ik daar iets over zeg word het meteen verwijderd ik vind echt raar en kan je zien dat ik niet serieus wordt genomen ! 

peter van der meijden 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • August 10, 2026

Is er verschil in manier van internetconnectie voor die beide TV+ Boxen, ​@Katana321?

Dank voor het melden in het juiste topic, ​@Peterpiwi. Voor product updates en vergelijkbare topics verwijderen we reacties die daar niet over gaan om te zorgen dat het voor ons zo overzichtelijk mogelijk blijft om de voor dat topic relevante feedback te kunnen vinden.

Het zwarte beeld in de thumbnails bij spoelen wordt naar gekeken om dat verder te optimaliseren

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • August 10, 2026

Is er verschil in manier van internetconnectie voor die beide TV+ Boxen, ​@Katana321?

Ja, er is een verschil: de tv+ box beneden is bekabeld aangesloten. De tv+ box boven hangt aan de wifi. Maar ik zag later vanochtend dat op de V10 een oranje lampje brandt, die van Services. Ik ben daarom op dit moment de servicetool aan het doorlopen.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • August 10, 2026

Ja, er is een verschil: de tv+ box beneden is bekabeld aangesloten. De tv+ box boven hangt aan de wifi. Maar ik zag later vanochtend dat op de V10 een oranje lampje brandt, die van Services. Ik ben daarom op dit moment de servicetool aan het doorlopen.

Het gebruik van de servicetool heeft mijn probleem gelukkig opgelost. Wat ik wel bijzonder vind, is dat de stappen die in de servicetool zijn uitgevoerd (herstart tv-ontvangers en herstart experiabox), ik vanmorgen al handmatig had gedaan en dus niet hielpen. Maar goed, nu heeft de servicetool het probleem opgelost, dus ik kan weer vooruit. 👍

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Nog even een update wat betreft de radiotegel in Entertainment en erg bedankt nog voor de feedback en ideeën die daaruit voortgekomen zijn: 

• Er wordt aan gewerkt om de logo's van de radiozenders wat duidelijker te maken. De verwachting is dat het al verbeterd moet zijn met de volgende update, dus houd het in de gaten. 
  • Een rij met favoriete radiozenders bovenaan is een leuk idee, maar je kunt nu al alleen je favoriete radiozenders laten tonen door ze te selecteren als favoriete zender. Als je dan kiest voor alleen favoriete zenders tonen, dan zijn de rest van de radiozenders niet meer zichtbaar onder de radiotegel. 
  • En een nieuwe tegelrij op het Startscherm met ‘recent beluisterd’ is interessant en wordt op de agenda gezet om te bespreken. 

En ​@Len B ook nog bedankt voor jouw signalen. We gaan onderzoeken hoe het komt dat beschrijvingen verdwijnen bij sommige opnames in de lijstweergave en aan een directe sync tussen Opgeslagen en de Verder kijken-rij wordt ook aan gewerkt. Straks zou je een verwijderde opname niet meer tegen moeten komen in deze tegelrij. 

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • August 11, 2026

Weer constant  momentje we zet nieuwe dingen voor u klaar terwijl er niks nieuws is ! Kan daar ook is naar gekeken worden ! 
maak opzicht niks uit maar is toch beetje raar terwijl er niks nieuws is  denk dan kan beter weg halen ! 

wat me wel bij deze update is opgevallen dat soms kleine vertraging zit met opnames opstarten voor dat er beeld is ! was eerder niet ! 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • August 11, 2026

Weer constant  momentje we zet nieuwe dingen voor u klaar terwijl er niks nieuws is ! Kan daar ook is naar gekeken worden ! 

Krijg je dit vaker te zien terwijl er geen nieuwe update is? Zo ja, hoe vaak? Laten we zeggen in een tijdsbestek van 1 week. Je hoort de melding alleen te krijgen als er daadwerkelijk een update is. 

wat me wel bij deze update is opgevallen dat soms kleine vertraging zit met opnames opstarten voor dat er beeld is ! was eerder niet ! 

Dank hiervoor, we houden het in de gaten. 

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • August 11, 2026

Graag gedaan 

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • August 11, 2026

1 puntje 

ik moet bijna elke week wel 1 a 2 x in de week de modem opnieuw opstarten en tv ontvangers anders is die mega traag de tv ontvangers en het internet terwijl àlles bekabeld is aangesloten ! Dat is nu sinds de modem update en deze update lijk niet echt top te connecten ! 

weet niet of meerdere daar iets van gemerkt hebben 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 12, 2026

1 puntje 

ik moet bijna elke week wel 1 a 2 x in de week de modem opnieuw opstarten en tv ontvangers anders is die mega traag de tv ontvangers en het internet terwijl àlles bekabeld is aangesloten ! Dat is nu sinds de modem update en deze update lijk niet echt top te connecten ! 

weet niet of meerdere daar iets van gemerkt hebben 

Het beste kan je hiervoor een eigen topic van maken.

Dit heeft niets met de update te maken.

Daar kunnen we met z'n allen (KPN klanten en moderater) kijken wat het probleem is en wat de oplossing voor jou zou kunnen zijn.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Inderdaad, wat Joop aangeeft is het handigst ​@Peterpiwi. Kaart dit maar even aan in een van je eigen topics, het staat los van de update dus dan kijken je hier in je eigen topic verder naar.

Aanvulling wat de melding betreft dat we dingen voor je klaarzetten. Je kunt dit zien als een algemene opvangtekst, dat kan gebeuren bij updates zoals Alex al vertelde, maar ook als de TV Box nog met dingen bezig is en het iets langer duurt voordat iets ingeladen is. Het kán ook met de kwaliteit van je verbinding te maken hebben, als je deze melding heel regelmatig te zien krijgt. 

Dus ook vanuit dat oogpunt, is een eigen topic verstandig.

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • August 12, 2026

ik vind het gek dat we 2 updates vrij kort na elkaar worden gedaan waardoor de het ontsta lijk me dan sterk dat het niks met beide updates te maken heeft !

en niet steeds zeggen oh ligt aan je bekabeling wat dat is niet zo pas vernieuwd en monteurs hebben bevestigd dat het zeker niet daar aan ligt dus dat punt kunnen overslaan 

dus moet bijna wel software technisch iets zijn 

Admin: Dubbele reacties verwijderd en vele quotes verwijderd om bericht leesbaar te houden

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Maak even een eigen topic aan ​@Peterpiwi, zoals ik hierboven al vroeg. Dan houden we 't hier overzichtelijk, en duiken we er daar verder in. Zonder het hele plaatje te bekijken kunnen we er niets nuttigs over roepen.

• August 12, 2026

Wat moet die Radio optie met de tegels makkelijker maken? Bij een andere provider is dit de enige mogelijkheid. Ik hoop dus niet dat gewoon het kanaalnummer op de afstandsbediening invoeren gaat verdwijnen. 

Persoonlijk zie ik dit juist als omslachtig en moet dus de TV aan om van zender te wisselen. En om alleen Radio te luisteren zet je uiteraard het liefst de tv niet aan. Alleen de ontvanger en een geluidsbalk.

Ha-ns W
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • August 12, 2026

@Jeroen van KPN Probleem is nu algemeen bekend scheelt weer een hoop gedoe qua uitzoeken waar het probleem zit. Zie reacties van ​@Sebas14 ​@Max-H  hartelijk dank voor jullie terugkoppeling. Snap ​@Max-H dat je er een beetje klaar mee bent qua melden net wat je zegt er komen nieuwe dingen bij maar er komen weer bugs terug. Wat mij verbaast er wordt toch getest?. Hier heb ik wel sterk mij twijfels over hoelang wordt er getest hoeveel mensen etc. Deze ervaring heb ik met Ziggo de Next Mini bijna nooit gehad bij Kpn is het scheer en inslag. Tuurlijk je kunt over alles muggenziften maar een stabiele box zou fijn zijn. 

Terugkoppeling  ​@Jeroen van KPN  issue tegelrij verder kijken bij terugkijken programma,s die ik aan het bekijken was maar niet afgekeken staan er weer netjes in zag ik vanavond van afgelopen dagen dat tie niet gewerkt heeft nu wel. Wat er gefixt is geen idee een hotfix van de laatste launcher of er speelde iets in de cloudserver geen idee het werkt weer en dat is het voornaamste ​ ​@Sebas14 en ​@Max-H  het werkt weer misschien al opgevallen.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • August 13, 2026

Ik ben het op bepaalde punten toch ook wel eens met ​@Peterpiwi 

Ik heb ook vaak genoeg gehad dat na een update dingen niet meer goed werken zoals ​@Peterpiwi ook aangeeft en dat moest ik ook maar eigen topic aanmaken terwijl het na een update komt.

Dit klinkt voor mij als niet willen erkennen van problemen en we worden afgeschoven maak maar eigen topic.

Ook dat stukje we zetten dingen voor u klaar dat is vooral als je hem herstart steeds komt dat terug bij mij zowel Soundbox als Tv+ box.

Maar wat mij dan opvalt is dat opeens 2 updates verder vaak de problemen die ik had dan opgelost zijn.

Dan vraag ik me af waarom maak je dan een eigen topic terwijl jullie feedback willen op de update die jullie online zetten die geven we dan en dan is het maak maar eigen topic staat los van de update. Terwijl het wel degelijk met de update te maken heeft vaak dit werd / word ook regelmatig erkend door tv team.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hier is een goede reden voor ​@MennoG78 en ​@Peterpiwi. Wij verzamelen alle feedback, niet alleen uit de product updates maar ook uit jullie lossen topics. Als we in een product update meteen zouden aannemen dat het door de update komt en niet door zouden vragen krijgen we nooit een duidelijk beeld van zo'n probleem. Als een probleem groot genoeg blijkt en we genoeg informatie hebben noemen we dat daar natuurlijk wel. Het komt daarnaast vaak genoeg voor dat een issue als stilstaand beeld of langzame schermen een hele andere oorzaak blijken te hebben. Als we dan gaan zitten wachten tot een update het oplost kan je lang wachten.

Ik heb de off-topic reacties hierboven verwijderd en zal alle off-topic reacties hierna ook verwijderen.
Als jullie willen discussieren over Product updates kunnen jullie daarvoor terecht in het daarvoor bestemde topic:

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 15, 2026

Ik had net met SkyShowtime na het kijken van een serie, dat ik terug ging en naar verder kijken wilde, dat ik alleen de beroemde graancirkel had.

Opnieuw opstarten en het was weer perfect.

Is het mogelijk dat het met deze update te maken heeft?

Ik had ook een topic gemaakt dat de batterij waarde van de ab 90% aangaf. En dat was onjuist.

Ik denk niet dat het met deze update van doen is, vandaar een separate topic.

Alvast allen mijn hartelijke dank en een heel fijn weekend.

Groetjes,

Joop