Skip to main content
Update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher 1.239.1

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • September 8, 2026
  • 74 reacties
  • 1842 keer bekeken
Toon eerste bericht

74 reacties

• Deelnemer
  • September 10, 2026

Hoi, ​@RuFrVa . De derde optie van hdmi cec in de box uitzetten. Als volgt dus.

Instellingen - apparaat - apparaat voorkeuren - beeld en geluid - hdmi

Hi ​@PeterG, bedankt voor je reactie. Helaas dit helpt niet. CEC stond bij mij al uit (wat past bij mijn wens). CEC aanzetten en spelen met de eerste twee opties maakt ook geen verschil. Jammer, want CEC leek mij wel precies de functie waarnaar ik zocht. Ik ga een eigen topic proberen maken wat ​@Jasper van KPN voorstelt. Hopelijk komt de oplossing dan boven.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 10, 2026

Hoi, ​@Koos Slingerland . Waarom heb je het 4k/uhd pakket nog? Voor ESPN UHD is dat niet meer nodig. Alleen nog voor de 2 4k kanalen. 

vankol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • September 11, 2026

Update gisteren binnen gekregen, is goed gegaan.

Nu even wachten op een live wedstrijd om te zien hoe alle eruit ziet.

Forum|alt.badge.img+1

Morgen ​@PeterG . Ik leef nog in de illusie dat KPN die 3 kanalen nog eens echt in 4K gaan uitzenden !

Ben daarnaast ok een beetje lui.

groeten Koos Slingerland

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 11, 2026

ESPN gaat dat het eerste decennium niet doen. Ze zijn van Disney en die hebben conflict over rechten 4k techniek, HEVC, Dolby Vision met rechten houder Inter Digital. Disney wil niet betalen. ​@Koos Slingerland .

Bovendien kost het veel meer. De hele keten moet dan 4k worden. Veel hogere kosten bandbreedte. Uiteindelijk duurder espn abonnement. 

• Topper
  • September 11, 2026

Bedankt voor je antwoord ​@Jasper van KPN ik ga dit zodra ik thuis ben vanavond nog even proberen.

Wat ik voornamelijk bedoel, ik kijk bijv bij een wedstrijd links boven naar de klok/timer van de wedstrijd, zodra ik dan switch naar UHD, dan zie ik dat bij UHD de timer daar 10 sec later staat, als ik dan terug switch en weer kijk bij de timers, loopt de normale Multicast voor tbv de multicast op UHD.

Dat valt inderdaad wel op ​@jvdiesen, ik ben benieuwd hoe dat vanavond gaat na de herstart. We zien je bevindingen dan verschijnen.

Dagje later dan gepland maar ook niet zo verkeerd want vandaag valt er weer genoeg naar de timers te kijken. Ik heb de ontvanger even stroomloos gemaakt, op gestart en uhd weer aangezet en het gaat nu goed. Als ik schakel tussen uhd of normaal heb ik niet meer die 10 seconden achterstand. Ik blijf het komende tijd monitoren.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Tot nu toe voorzichtig goed nieuws. Dank voor het laten weten en ik ben benieuwd naar de resultaten de komende tijd!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 12, 2026

Heb je al de multicast UHD stream (LIVE),​​​​@jvdiesen ?

Als dat nog de unicast UHD (Live) zal die zo'n 12 seconden achter lopen op multicast. 

Ik kan me om een paar seconden niet druk maken. Al lig ik een minuut achter, zoals met F1, voor mij is het live.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 12, 2026

Nou vandaag weer eens een goed nieuws bericht,  Twente - ADO  levert hier een strak beeld in UHD, geen hikjes of hikken 😊

Dat maakt een mens toch ffkes blij.

Ik zit  nog wel op de software versie voor deze.

Maar ja soms is het de goden verzoeken in de 92e minuut gaat het toch helaas verkeerd en dan bedoel ik niet de stand in de wedstrijd 

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 13, 2026

Gisteravond bij Ajax / Fortuna Sittard en nu bij Heerenveen / Telstar elke keer op esp 1 dat het hapert  andere zenders niet en ligt ook niet aan de verbinding heb alles nagekeken ! En opnieuw opstarten heeft ook geen zin  ! Meerdere mensen last van ??

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 13, 2026

Gisteravond bij Ajax / Fortuna Sittard en nu bij Heerenveen / Telstar elke keer op esp 1 dat het hapert  andere zenders niet en ligt ook niet aan de verbinding heb alles nagekeken ! En opnieuw opstarten heeft ook geen zin  ! Meerdere mensen last van ??

Zoals hier gemeld , was ik eerst gisteren erg blij , geen haperingen., maar later op de avond dus wel.

Nu momenteel kijk ik hier naar Heereveen - Telstar geen haperingen , ( al ga ik nu F1 kijken) 

Verder heb ik nog naar Excelsior Fc Utrecht gekeken,  ook daar geen haperingen.

Soms lijkt het erop dat het op bepaalde tijden gebeurd, ik kan er nog niet de vinger erop leggen.

Gisteren Fortuna - Ajax was een drama met UHD aan

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 13, 2026

Zoals hier gemeld , was ik eerst gisteren erg blij , geen haperingen., maar later op de avond dus wel.

Nu momenteel kijk ik hier naar Heereveen - Telstar geen haperingen , ( al ga ik nu F1 kijken) 

Verder heb ik nog naar Excelsior Fc Utrecht gekeken,  ook daar geen haperingen.

Soms lijkt het erop dat het op bepaalde tijden gebeurd, ik kan er nog niet de vinger erop leggen.

Gisteren Fortuna - Ajax was een drama met UHD aan

Hdr heb ik zeg maar uit staan en was bij Ajax Fortuna ook ramp met haperingen inderdaad ! 

maar dat zowel uit als aan hdr zelfde klachten geven ! Las op alle storingen.nl wel dat er best veel meldingen waren van storing gisteren avond van ESPN 1. 

dus denk dat er daar iets fout ga dan 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 13, 2026

Hdr heb ik zeg maar uit staan en was bij Ajax Fortuna ook ramp met haperingen inderdaad ! 

maar dat zowel uit als aan hdr zelfde klachten geven ! Las op alle storingen.nl wel dat er best veel meldingen waren van storing gisteren avond van ESPN 1. 

dus denk dat er daar iets fout ga dan 

Dat laatste weet ik niet, maar zou inderdaad best kunnen dat het bij ESPN ligt,

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 13, 2026

Dat laatste weet ik niet, maar zou inderdaad best kunnen dat het bij ESPN ligt,

dacht check het hier ook even om zeker te zijn dat niet de fout bij zat al ik echt alles na gelopen had voor de zekerheid ! 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 13, 2026

Vraagje, stond deze update, launcher 1.239.1, er al op toen je het controleerde?

Als het goed is, wordt het met deze update opgelost.

Ik heb deze update nog niet.

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 13, 2026

Vraagje, stond deze update, launcher 1.239.1, er al op toen je het controleerde?

Als het goed is, wordt het met deze update opgelost.

Ik heb deze update nog niet.

Nee die heb ik nog niet mijn excuses ! En ik gebruik de HDR functie ook niet bij ESPN   dus daarom vond ik het zo raar dat ik haperingen had  !  

schijnt wel vele meldingen er van te zijn van gisteren avond live tv kanaal ESPN 1 haperingen  als je kijk bij alle storingen .nl  

het licht niet aan mijn verbindingen want die is gewoon 100 % goed ik heb alles nagekeken en van stroom gehad tot extra opnieuw opstarten maar niks help 

En als het aan me thuis netwerk lag dan zou ik het bij andere zenders ook hebben en dat is dus niet ! 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 13, 2026

Nee die heb ik nog niet mijn excuses ! En ik gebruik de HDR functie ook niet bij ESPN   dus daarom vond ik het zo raar dat ik haperingen had  !  

schijnt wel vele meldingen er van te zijn van gisteren avond live tv kanaal ESPN 1 haperingen  als je kijk bij alle storingen .nl  

het licht niet aan mijn verbindingen want die is gewoon 100 % goed ik heb alles nagekeken en van stroom gehad tot extra opnieuw opstarten maar niks help 

En als het aan me thuis netwerk lag dan zou ik het bij andere zenders ook hebben en dat is dus niet ! 

Niet twijfelen, het ligt echt niet aan jou verbindingen

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 13, 2026

Niet twijfelen, het ligt echt niet aan jou verbindingen

Thanks kerel ! 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 13, 2026

En jawel hoor hele dag is het goed gegaan met UHD aan, maar het is nu 20.00 geweest  , P.S.V. - Sparta en de haperingetjes komen er weer.

Het begint erop te lijken dat het steeds s avonds gebeurd??

Waarom schiet mij maar lek

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 13, 2026

En jawel hoor hele dag is het goed gegaan met UHD aan, maar het is nu 20.00 geweest  , P.S.V. - Sparta en de haperingetjes komen er weer.

Het begint erop te lijken dat het steeds s avonds gebeurd??

Waarom schiet mij maar lek

Wat raar toch dan zit er toch ergens echt iets niet goed !

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 13, 2026

Ik snap er totaal niks van, het is hier beneden mbt tv, tv plus ontvanger gewoon goed bekabeld aangesloten en gehele dag wat ik via ESPN heb gekeken totaal geen  haperingen gehad.

Nu is het zo dat beeld nog geen fractie van een sec ff zwart wordt en dan vrolijk verder gaat, of nog minder dan sec stl staat en dan weer verder gaat.

En da steeds rechtsboven in beeld HLG HDR melding, ( lg tv)

Gisteren is hier een kpn monteur geweest, bij box 12 kon hij via zijn tablet wel wat dingen uitlezen, een nieuwe box 12 geïnstalleerd, de sw2 punten zijn gereset, ieder sw2 steeds een voor een op het netwerk aangesloten, kabels nagekeken.

Morgen maar weer een belletje 

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 13, 2026

Dat is echt zeer klote kerel hier ook alles bekabeld zowel woonkamer als slaapkamer getest het zelfde probleem beide Samsung Q led   1 2024 andere 2025 en heb de beide ontvangers standaard HDR10 om dat Samsung dolby vision niet ondersteund 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 13, 2026

Dat is echt zeer klote kerel hier ook alles bekabeld zowel woonkamer als slaapkamer getest het zelfde probleem beide Samsung Q led   1 2024 andere 2025 en heb de beide ontvangers standaard HDR10 om dat Samsung dolby vision niet ondersteund 

Nou ik heb denk ik de oorzaak gevonden!

Het begon rond 20.00 en wat was er nu anders dan rest van de dag?

En jawel hoor verlichting die in de hoek staat een lamp met dimmer en die geeft een of andere storing want de lamp heb ik uitgezet en nu gaat het goed.

Wel apart het is bedraad aangesloten , maar het kan zijn dat de netgear switch er gevoelig voor is 

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 13, 2026

Nou ik heb denk ik de oorzaak gevonden!

Het begon rond 20.00 en wat was er nu anders dan rest van de dag?

En jawel hoor verlichting die in de hoek staat een lamp met dimmer en die geeft een of andere storing want de lamp heb ik uitgezet en nu gaat het goed.

Wel apart het is bedraad aangesloten , maar het kan zijn dat de netgear switch er gevoelig voor is 

Ah oké dat gebruik ik dus niet dus raar dat ik wel zelfde ervaring had ! 

zal zo nog is checken maar blijf het raar vinden dat ik tijdens Ajax gisterenavond 12 september 2026 constant happening had ! En was alleen bij ESPN en nergens anders ! Had ik dat bij geen enkele andere zender trouwens nu ook niet ! 

denk echt er bij ESPN iets niet lekker liep / loop

ik heb geen lamp bij de tv staan alle mogelijke storing bronnen heb ik lang tijd geleden al weggehaald en lijk mijn dat je anders op meerdere zenders of apps zou hebben die HDR gebruiken apps 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 13, 2026

Ah oké dat gebruik ik dus niet dus raar dat ik wel zelfde ervaring had ! 

zal zo nog is checken maar blijf het raar vinden dat ik tijdens Ajax gisterenavond 12 september 2026 constant happening had ! En was alleen bij ESPN en nergens anders ! Had ik dat bij geen enkele andere zender trouwens nu ook niet ! 

denk echt er bij ESPN iets niet lekker liep / loop

ik heb geen lamp bij de tv staan alle mogelijke storing bronnen heb ik lang tijd geleden al weggehaald en lijk mijn dat je anders op meerdere zenders of apps zou hebben die HDR gebruiken apps 

Ja lijkt mij ook, maar in de 39e minuut stond beeld even een sec of 3 op zwart, naar dat was denk ik iets mbt espn.

Maar nu hier die lamp uit is gaat het weer goed.

En ja die haperingen had ik ook alleen bij espn met uhd aan , en rest niet.

Ook niet bijv bij viaplay of Videoland