Skip to main content
Update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher versie 1.195.2

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • July 23, 2025
  • 26 reacties
  • 1422 keer bekeken
KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher versie 1.195.2
Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

KPN TV+ Box & Soundbox: Update juli 2025

KPN TV+ launcher versie 1.195.2

Wat zit er in?

De instellingen voor herinneringen zoals ‘Tijd voor start’ en ‘Automatisch overschakelen’ werden niet altijd goed bewaard als je de Box uitzette. Dat is nu opgelost zodat het altijd onthouden wordt bij uitzetten.

Daarnaast hebben we een aanvullende bugfix uitgebracht voor het sorteren van apps. Dit lost nog niet alles op, maar brengt ons weer een stapje dichterbij.

En ook onder water voorbereidingen op iets leuks waar we het volgende week verder over gaan hebben 😊

Toevoeging 2 augustus: 

Wanneer komt ‘ie?

• Preselectie: 23 juli
  • Uitrol: 28 juli t/m 1 augustus

Heb je hem na de laatste uitroldatum nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

• Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

​​

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

• De KPN TV+ firmware  heeft aparte versies voor de TV+ Box en de TV+ Soundbox. Hier verwachten we ruwweg om de twee maanden een update voor beide.
  • KPN TV+ launcher heeft één versie voor zowel de TV+ Box als de TV+ Soundbox.  Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update. 

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11 voor de TV+ Box en versie 12 voor de TV+ Soundbox. Dit zal bijna niet wijzigen.

26 reacties

• July 23, 2025

Maar één preselectiegroep deze keer?! 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • July 23, 2025

Nieuwsgierig naar dat leuks waar onder water wat voorbereidingen worden getroffen. Verras ons KPN 🥳

• July 23, 2025

Na de aankondiging in deze Product Update blijft het verdacht stil over de daarin genoemde Verder Kijken functie. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Zodra daar over meer gemeld kan worden zullen we dat doen. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 23, 2025

Update automatisch geïnstalleerd, echter na de update werkte het geluid niet meer en met de AB kon ik het geluid ook niet meer regelen.

De DIW teruggezet naar fabrieksinstellingen en werkte het geluid weer, ook weer te bedienen via de AB.

• July 23, 2025

Zodra daar over meer gemeld kan worden zullen we dat doen. 

Toch bijzonder dat het in de app (voor m'n slimfoon) wel gewoon  beschikbaar is. 

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • July 23, 2025

@Henk2304

@Jeroen van KPN 

Terugkijken werkt zelfs in KPN TV+ app voor de tv.

Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • July 25, 2025

Update net geïnstalleerd en alles werkt nog. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • July 25, 2025

Wel al 2x tv programma valt stil. Zit Secret Singers te kijken live RTL4. Voorheen had ik dit nooit.

Ik klik op “OK” Melding verschijnt terug kijken verlaten. Ik zit live te kijken.

Druk op 4 en weer live verder kijken.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hmmm, dat is gek ​@Wil_I_am, houd je in de gaten of dit vaker gebeurt? Mocht het weer gebeuren, is er dan ook een verband te vinden? Gebeurt het op dezelfde momenten (elke 10 minuten bijvoorbeeld), alleen op RTL 4? Als er een patroon in te ontdekken is horen we het graag!

Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • July 25, 2025

Hmmm, dat is gek ​@Wil_I_am, houd je in de gaten of dit vaker gebeurt? Mocht het weer gebeuren, is er dan ook een verband te vinden? Gebeurt het op dezelfde momenten (elke 10 minuten bijvoorbeeld), alleen op RTL 4? Als er een patroon in te ontdekken is horen we het graag!

Steeds zelfde moment  +/- 15 minuten. Zal in de gaten houden.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Wil_I_am . Als dit blijft gebeuren doe voor de zekerheid nog even een volledige herstart/reset

• Helper
  • July 27, 2025

Update automatisch geïnstalleerd, echter na de update werkte het geluid niet meer en met de AB kon ik het geluid ook niet meer regelen.

De DIW teruggezet naar fabrieksinstellingen en werkte het geluid weer, ook weer te bedienen via de AB.

Bij ons valt het geluid ook regelmatig weg na de update. Kan de update verwijderd worden zo ja hoe? We moeten nu steeds alles uit en weer aan zetten. Had t ergens gemeld, maar ik kan niet meer vinden waar. Misschien voor er een update online gezet wordt, eerst beter testen. Nu zitten we met de ellende.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 27, 2025

Het is al vaker gezegd: Als je na de update moeilijkheden ondervindt, start hem dan even opnieuw op.
Het beste is om de KPN-knop even vast te houden tot je een menu-tje krijgt en kies dan voor opnieuw opstarten.
Terugzetten naar fabrieksinstelling is niet nodig en verschaft je alleen maar meer werk.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • July 27, 2025

Bij ons valt het geluid ook regelmatig weg na de update. Kan de update verwijderd worden zo ja hoe? We moeten nu steeds alles uit en weer aan zetten. Had t ergens gemeld, maar ik kan niet meer vinden waar. Misschien voor er een update online gezet wordt, eerst beter testen. Nu zitten we met de ellende.

Ervaar je dit bij het live tv kijken? Of ook bij andere app zoals Netflix of Youtube? Zou je de ontvanger ook een paar minuten stroomloos willen maken? Mocht dat niet helpen, zou je dan de stappen willen uitvoeren in de link hieronder? 

Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • July 27, 2025

Hoi ​@Wil_I_am . Als dit blijft gebeuren doe voor de zekerheid nog even een volledige herstart/reset

Gisteren geen last gehad meerdere zenders live TV gekeken. 

• Helper
  • July 27, 2025

Ervaar je dit bij het live tv kijken? Of ook bij andere app zoals Netflix of Youtube? Zou je de ontvanger ook een paar minuten stroomloos willen maken? Mocht dat niet helpen, zou je dan de stappen willen uitvoeren in de link hieronder? 

Nee alleen bij het tv kijken, verder doen we niets met de tv. Geen netflix en youtube kijken we niet via tv. Ik ga kijken of ik het door de antwoorden op kan lossen. Dank u wel!

• Helper
  • July 27, 2025

Nee alleen bij het tv kijken, verder doen we niets met de tv. Geen netflix en youtube kijken we niet via tv. Ik ga kijken of ik het door de antwoorden op kan lossen. Dank u wel!

Ik heb via instellingen het apparaat opnieuw opgestart en straks moet de stroom er sowieso even af ivm verplaatsen van de tv, dus dan zou het goed moeten zijn. Hoort u niets meer de komende dagen dan is het opgelost en zo niet dan meld ik me wel weer. BVD

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • July 27, 2025

Het is al vaker gezegd: Als je na de update moeilijkheden ondervindt, start hem dan even opnieuw op.
Het beste is om de KPN-knop even vast te houden tot je een menu-tje krijgt en kies dan voor opnieuw opstarten.
Terugzetten naar fabrieksinstelling is niet nodig en verschaft je alleen maar meer werk.

Het zou fijn zijn als de box dat zelf doet. Dat zou veel onduidelijke problemen voorkomen.

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • July 27, 2025

Nieuwsgierig naar dat leuks waar onder water wat voorbereidingen worden getroffen. Verras ons KPN 🥳

Ik hoop op een foutloze EPG (vooral bij BBC NL)

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • July 27, 2025

Ik hoop op een foutloze EPG (vooral bij BBC NL)

Hier ook! Mocht je iets zien wat niet klopt in de gids, laat het ons weten. We hebben hier een speciaal topic voor aangemaakt. 🙂

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • July 31, 2025

@Erik van KPN we zijn nu een week verder, wat is dat leuks waarvoor onderwater voorbereidingen voor zijn gedaan? 😀

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Zodra er daar wat over gezegd kan worden, zullen we het laten weten ​@Rh1no 

nebregg
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • August 1, 2025

Is misschien iets te off topic maar...

Zonder geheim te doen, is dit het niet gewoon? 😉

KPN klaar voor het nieuwe voetbalseizoen met Goal Alerts en exclusieve Eredivisie samenvattingen

Vooral dit:
De nieuwe manier van voetbalkijken gaat dit weekend live bij KPN en is gratis beschikbaar voor alle KPN-klanten. Dus ook als je geen ESPN Compleet in je pakket hebt. Klanten hoeven hiervoor niets te activeren want je ziet de samenvattingen na het laatste fluitsignaal op het scherm van KPN TV+. Hier kun je ook de goal alerts activeren door je favoriete clubs te gaan volgen. Zodat je meteen nadat er gescoord is, nog tijdens de wedstrijd het doelpunt terug kunt kijken. Handig als je niet in de gelegenheid bent om de wedstrijd van je favoriete club live te volgen.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Dat klopt helemaal, ​@nebregg. Goed gespot.