Skip to main content
Update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher versie 1.212.3

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • December 9, 2025
  • 73 reacties
  • 3785 keer bekeken
Toon eerste bericht

73 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 4, 2026

Met 'hetzelfde' bedoelde ik dat beeld/geluid bij terugkijken hetzelfde was als bij live.

Bij live was het multicast.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • January 4, 2026

@Katana321 wat bedoel je dan het is in iedergeval niet hoe het hoort te zijn?

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 4, 2026

@Katana321 wat bedoel je dan het is in iedergeval niet hoe het hoort te zijn?

Dat het beeld donkerder is en het geluid zachter.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Nog regelmatig is de lijst van opnames in de war. De geselecteerde opname laat een andere inhoud zien.

De tekst van de selectie klopt niet, de inhoud wel. De rasterweergave klopt wel.

Hier loopt inmiddels al een tijdje een ticket voor. We werken hier nog aan om eventueel een fix mee te nemen in de volgende update. 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • January 13, 2026

@Erwin van KPN wordt wel weer tijd voor een update?

Is al ruim een maand niks gedaan (feestdagen snap ik maar daarna blijft het ook stil)

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 13, 2026

@Erwin van KPN wordt wel weer tijd voor een update?

Is al ruim een maand niks gedaan (feestdagen snap ik maar daarna blijft het ook stil)

Bekijk het van de positieve kant, dan worden er ook niet nieuwe bugs geïntroduceerd 😏.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • January 13, 2026

Bekijk het van de positieve kant, dan worden er ook niet nieuwe bugs geïntroduceerd 😏.

Staat nog genoeg op de wensen lijst wat ook wel een keer zou mogen.

En Android updaten zou wel heel prettig zijn

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • January 15, 2026

Staat nog genoeg op de wensen lijst wat ook wel een keer zou mogen.

En Android updaten zou wel heel prettig zijn

Ik heb van de week nog update gehad zitten wel wat veranderingen in denk dat ie snel naar jullie komt 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • January 15, 2026

Ik heb van de week nog update gehad zitten wel wat veranderingen in denk dat ie snel naar jullie komt 

Die update is wellicht deze hier boven want er is nog geen andere update geweest op de box laatste versie is 1.212.3 van de launcher

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • January 15, 2026

Die update is wellicht deze hier boven want er is nog geen andere update geweest op de box

Nee was een nieuwe update was persoonlijk door ​@Arjan van KPN  gevraagd dat ik iets wou test want ik had een probleem moest kijken dat opgelost zou zijn daar is er in het vooruit en achteruit spoelen wat veranderd je ziet nu een kleine scherm ziet bij het vooruit spoelen ! 

dus ik heb wel de nieuwste update 

Jasper van KPN
Moderator

Incidenteel kan het inderdaad gebeuren dat iemand een testversie krijgt van de software, om te kijken of een bepaald probleem daarmee wordt opgelost. Dat is bij Peter het geval. Die fixes kunnen dan ook meegenomen in de volgende update die voor iedereen beschikbaar wordt.

Er gaan sowieso meer updates komen, maar ik weet zo niet wanneer. Dat is nog even afwachten. Als dat zo ver is delen we dat in een nieuwe Product Update.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 25, 2026

Sinds een dag of twee opeens happeringen in het beeld. Beeld en geluid bevriezen, na een paar seconden gaat het weer live verder.

TVbox bedraad aangesloten en hier is al zeker 6 maanden niets in gewijzigd.

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • January 25, 2026

Sinds een dag of twee opeens happeringen in het beeld. Beeld en geluid bevriezen, na een paar seconden gaat het weer live verder.

Even uit knop in houden dan krijg je schermpje dan naar beneden scrollen naar opnieuw opstarten dan oké klikken dan start ie opnieuw op vaak is het dan opgelost 

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • January 27, 2026

Het is nu zeker anderhalve maand geleden sinds de laatste update.

Het zwarte scherm, na het raadplegen van de gids, begint nu wel vervelend te worden.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 27, 2026

Even uit knop in houden dan krijg je schermpje dan naar beneden scrollen naar opnieuw opstarten dan oké klikken dan start ie opnieuw op vaak is het dan opgelost 

Dank, lijkt idd opgelost

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 27, 2026

Hopelijk is dat in dit geval een goed teken.

En gaat KPN eindelijk Android TV versie 14 erop zetten.

En dat is zeker een hele grote vooruitgang en verbetering.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • January 27, 2026

reken daar maar niet op

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 27, 2026

reken daar maar niet op

De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Dus wie weet.

Ik blijf erop hopen.😉

Dus KPN, zet Android TV versie 14 er urgent op en ga daarna verder met de benodigde updates.😉

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • January 27, 2026

reken daar maar niet op

De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Dus wie weet.

Ik blijf erop hopen.😉

Dus KPN, zet Android TV versie 14 er urgent op en ga daarna verder met de benodigde updates.😉

ik gebruik de TV+ box ondertussen niet meer beneden alleen op zolder en slaapkamer

ook met name de Android 12 of hoger 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Het zwarte scherm, na het raadplegen van de gids, begint nu wel vervelend te worden.

Dit zwarte scherm kun je ook niet (tijdelijk) verhelpen door de te kiezen voor ‘Opnieuw opstarten’ door de KPN-knop wat langer ingedrukt te houden? En hoe lang houdt dit zwarte scherm aan of wat doe je om het te verhelpen? 

Gebruik je ook toevallig een FRITZ!Box of ‘gewoon’ een Experia Box? 

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • January 27, 2026

Dit zwarte scherm kun je ook niet (tijdelijk) verhelpen door de te kiezen voor ‘Opnieuw opstarten’ door de KPN-knop wat langer ingedrukt te houden? En hoe lang houdt dit zwarte scherm aan of wat doe je om het te verhelpen? 

Gebruik je ook toevallig een FRITZ!Box of ‘gewoon’ een Experia Box? 

Als ik iedere keer opnieuw moet opstarten, kan ik beter een stoel naast de box zetten. Ik gebruik de V10 (staat ook bij mijn info).  Mijn oplossing is de gids opnieuw openen en het programma kiezen, waar je mee bezig was en op 'OK' drukken. Dus niet de gids met de 'gidsknop' afsluiten.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Het is even een handeling op je afstandsbediening ;) Maar ik begrijp wel dat je dat niet elke dag wilt doen. Persoonlijk doe ik het voor mijn Soundbox ook ongeveer één keer in de week om alles weer in het gareel te brengen. 

Duidelijk wat er nu precies bij jou gebeurt. Maar ik ben wel benieuwd of dit probleem blijft bestaan als je eens kiest voor Opnieuw opstarten. 

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • January 27, 2026

Het is even een handeling op je afstandsbediening ;) Maar ik begrijp wel dat je dat niet elke dag wilt doen. Persoonlijk doe ik het voor mijn Soundbox ook ongeveer één keer in de week om alles weer in het gareel te brengen. 

Duidelijk wat er nu precies bij jou gebeurt. Maar ik ben wel benieuwd of dit probleem blijft bestaan als je eens kiest voor Opnieuw opstarten. 

Dat heb ik in het begin wel gedaan, maar het probleem kwam toch weer terug en ik ben (gelukkig) niet de enige met dit probleem.