Skip to main content
update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher versie 1.217.3

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • February 23, 2026
  • 79 reacties
  • 4155 keer bekeken
Toon eerste bericht

79 reacties

• Helper
  • March 3, 2026

Dank je voor het verduidelijken van de problemen die je ervaart in de gids ​@Ron_br. Zo kan ik het mooi meenemen naar de ontwikkelaars :) 

De toegevoegde waarde van deze thumbnails is dat zo efficiënter wordt omgegaan met netwerkverkeer, waardoor de weergave sneller en stabieler wordt. Uiteindelijk profiteert iedereen daardoor van een soepelere kijkervaring. Vandaar dat het wel een belangrijke wijziging is. 

En je feedback staat genoteerd ​@Anthony78. Het staat op de planning om de gidsinformatie bij films en series uit te breiden. Wat betreft sportwedstrijden zijn we ons er ook van bewust dat dit duidelijker kan, maar een structurele oplossing vraagt tijd en afstemming met de gidsleverancier. We zijn daarmee bezig. 

Bedankt.voor uw rractie terug.

Dit is een duidelijk antwoord.

Alleen vraag ik me af hoe serieus nemen jullie dit.

Ik heb de overstap gemaakt van ziggo naar kpn een jaar geleden, en vraag hier al heel lang naar.

Steeds word het beloof en we gaan er aan werken of de overstap naar een andere gids leverancier inderdaad. 

Maar er veranderd maar niets. Meen ergens hier op dit forum te hebben gelezen dat kpn hier helemaal niets om geeft, dus of dit ooit eens gaat komen…

Maar een foto van Virgil van Dijk bij het vrouwenvoetbal is toch echt om te gieren.

dit heb ik 10 maanden gelden geschreven:

• Bij een film is de info zo bizar schaars, er staat alleen waar het over gaat, dus geen regisseur, acteurs, land van herkomst en jaartal. alle andere aanbieders, streamingdiensten (streamio, ziggo bv hebben dit wel) Steeds word er weer gezegd “word aan gewerkt, komt mee met de volgende update, we zijn overgestapt naar een andere leverancier” maar er veranderd niks en klanten vragen hier al enige tijd om heb ik gelezen. Een goed voorbeeld: laatst was de film Point Break op tv...welke is het dan? de originele versie uit 1991 met Keanu Reeves of de remake uit 2015. Heel verwarrend want er staat bij de info buiten het verhaal verders helemaal niets. Het was zelfs zo verwarrend dat jullie de 2015 versie uitzonden maar de foto was van de 1991 versie…

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Er staat veel op de planning Anthony, want we willen graag de klant het beste TV product voorschotelen wat mogelijk is. En sommige taken, die veel impact maken, krijgen dan voorrang op taken die een iets minder grotere impact hebben. Maar we nemen ook zulke kleine zaken zeker serieus, want we weten dat veel klanten hier ook blij van worden. Alleen voor mij valt niet te zeggen wanneer het gaat komen, maar als iets de roadmap haalt (zoals jouw frustratiepunt) dan zal het vroeg of laat geïmplementeerd worden. 

Het voorbeeld wat je noemt is wel wat ongelukkig qua afbeelding inderdaad. Je mag beter van ons verwachten. 

• Helper
  • March 3, 2026

Er staat veel op de planning Anthony, want we willen graag de klant het beste TV product voorschotelen wat mogelijk is. En sommige taken, die veel impact maken, krijgen dan voorrang op taken die een iets minder grotere impact hebben. Maar we nemen ook zulke kleine zaken zeker serieus, want we weten dat veel klanten hier ook blij van worden. Alleen voor mij valt niet te zeggen wanneer het gaat komen, maar als iets de roadmap haalt (zoals jouw frustratiepunt) dan zal het vroeg of laat geïmplementeerd worden. 

Het voorbeeld wat je noemt is wel wat ongelukkig qua afbeelding inderdaad. Je mag beter van ons verwachten. 

Ben zeer benieuwd…

Wil nog een ding kwijt en dan laten we het hierbij, want zo kunnen we nog uren doorgaan.

Niet alleen voor mij, ik denk dat heel veel klanten dit prettiger zullen vinden.

Ik heb het hier niet over software problemen die zich nu voordoen, zoals dat de tv box in de snelle start gewoon uitvalt bij opstarten en dat als je naar opgenomen gaat dat hij vrolijk terug spring naar start, en dat nog steeds bij het spoelen de tv box spontaan reboot.

Nee dit is gewoon een punt van het verstrekken van de juiste informatie, overal zie je dit, alleen kpn heeft het niet.

Ja inderdaad, sommige dingen zullen jullie belangrijker vinden om aan te pakken.

Zo werd laatst het opstartscherm veranderd, hoe belangrijk is dat? Dat is alleen maar visueel.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 3, 2026

Ik mis het keuze schakelaartje. 

Doorspoelen 

Volledig beeld AAN-UIT

Dat schakelaartje zal bij mij dan op AAN gaan. 

Geef klanten de keuze.

Dit. Hier ook iemand die niet tevreden is over deze "verbetering".

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • March 3, 2026

Sommigen gebruiken ook de pijltjes op de grijze ring om door te spoelen en het klopt dat er nu een handeling aan toegevoegd is om weer af te spelen. In het verleden kon je > gewoon in blijven houden en wanneer je losliet, dan speelde de stream verder. Nu moet je nog even weer op Play of Ok drukken en dat zal even wennen zijn. 

Voorheen had je bij pijltje naar rechts op de grijze ring een vaste spoelsnelheid van 32x. Dat is nu ook verdwenen zoals ik ook al eerder aangaf. Je ziet bij het vast indrukken van pijltje naar links of rechts de snelheid steeds verder oplopen. Dit is niet fijn.

Dit mag van mij er ook weer uitgehaald worden en dat de vaste snelheid van 32x weer terug komt.

Normaal moet een update een verbetering zijn, maar ook met de extra handeling met de OK knop om de opname weer te starten kan ik alleen maar zeggen dat hier niet goed over nagedacht is. Dat is echt jammer.