Skip to main content
Update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher versie 1.219.1

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • March 16, 2026
  • 61 reacties
  • 1700 keer bekeken
Toon eerste bericht

61 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 21, 2026

Komende week wordt de thumnail 2 × zo groot.

Later keert de aanduiding van de snelheid bij spoelen weer terug. 

Dit beide naar aanleiding van de zeer vele opmerkingen. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Daar wordt inderdaad verandering in gebracht met deze update ​@Poetje puk. 😄 Ook te lezen in het startbericht: 

Verbeteringen op basis van jullie feedback

Grotere thumbnails bij doorspoelen

De kleine plaatjes tijdens het doorspoelen zijn nu groter, zodat je sneller ziet welk moment je wilt bekijken.

✅ Handig voor jou: je vindt makkelijker en sneller het juiste moment in een opname.

We horen jullie feedback en geven deze door aan de ontwikkelaars. Dus jullie ervaringen zijn daarom elke update weer heel fijn om te lezen. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 22, 2026

Ik zie net dat er een probleem/tekortkoming is bij het sorteren op ‘Oudste eerst'. Als je een serie hebt met meer seizoenen, dan sorteert ie niet op het oudste seizoen, maar op het nieuwste seizoen. Dit zou dus anders moeten.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Om te controleren of ik je goed heb begrepen schets ik even een bepaalde situatie, waar na jij kunt aangeven of het zo klopt. 

1. Je hebt een serie X met twee seizoenen waarvan het eerste seizoen liep van januari t/m juni 2025 en het tweede seizoen van augustus t/m december 2025
  2. En je hebt serie Y met drie seizoenen waarvan het eerste seizoen liep van maart 2024 t/m februari 2025 en het laatste seizoen net afgelopen is in februari 2026. 

Dan krijgt volgens jou serie X een hogere positie in de lijst wanneer je sorteert op ‘Oudste eerst’ dan serie Y? 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 22, 2026

Om te controleren of ik je goed heb begrepen schets ik even een bepaalde situatie, waar na jij kunt aangeven of het zo klopt. 

1. Je hebt een serie X met twee seizoenen waarvan het eerste seizoen liep van januari t/m juni 2025 en het tweede seizoen van augustus t/m december 2025
  2. En je hebt serie Y met drie seizoenen waarvan het eerste seizoen liep van maart 2024 t/m februari 2025 en het laatste seizoen net afgelopen is in februari 2026. 

Dan krijgt volgens jou serie X een hogere positie in de lijst wanneer je sorteert op ‘Oudste eerst’ dan serie Y? 

Dat is een mooi voorbeeld Arjan. Ja, dan krijgt serie X een hogere positie in de lijst. En je zou wat anders verwachten. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ja. Je zou serie Y verwachten. Maar misschien is het wel zo bedoeld door de ontwikkelaars. Dat gaan we volgende week eens navragen. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • March 24, 2026

Bij een programma op pauze zetten sinds update loopt hij steeds vast. Kastje en tv werken niet meer op de afstandsbediening. Enige oplossing. Kastje helemaal resetten en tv programma na een paar minuten weer live kijken of helemaal opnieuw.

Niet goed werkende update. Uitgerold zonder goed te testen.

Ik heb je even verplaatst naar de Product Update over de recente update, ​@Moreno78. Het probleem dat jij beschrijft herken ik niet. Je geeft aan dat je het kastje moet resetten. Kun je aangeven hoe je dat resetten precies doet? 

• Nieuwkomer
  • March 24, 2026

Door de stekker 30 seconde uit het kastje te trekken.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 24, 2026

Door de stekker 30 seconde uit het kastje te trekken.

Een betere methode is:

Houd de kpn toets rechtsboven op de KPN ab ingedrukt totdat je een popup scherm ziet. En kies voor opnieuw opstarten.

OF:

Houd de aan / uit toets bovenop de DIW7022 ingedrukt totdat hij opnieuw gaat opstarten.

Als niets werkt, inderdaad de voedingsstekker (blok) eruit halen en minimaal 1 minuut wachten en er weer in doen.

Connectoren (stekkers) vinden het niet fijn om er steeds in en uit gehaald te worden.

En 30 seconde is erg weinig om alle condensatoren goed te laten ontladen (dat is namelijk wat je doet)

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 24, 2026

Ja. Je zou serie Y verwachten. Maar misschien is het wel zo bedoeld door de ontwikkelaars. Dat gaan we volgende week eens navragen. 

Heb je al nieuws?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

@Arjan van KPN is even afwezig vandaag en morgen ​@Katana321. Mocht hij nieuws hebben dan komt dat in de loop van deze week!