Skip to main content
Update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher versie 1.219.1

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • March 16, 2026
  • 136 reacties
  • 3666 keer bekeken
Toon eerste bericht

136 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • April 2, 2026

@bnwgraaf 

Zoals ik al vermelde, kan je met terugkijken (dus via de gids) niet voor uitspoelen, alleen in het begin (als je net start) 

Dat is gedaan i.v.m. de reclames.

De commerciële zenders willen dit niet.

Die waarschuwing is waarschijnlijk standaard of automatisch.

Maar als ik het goed begrijp, kan je wel terugspoelen? 

Als je een opname kijkt, kan je wel vooruit en terugspoelen.

Ik kan terugspoelen… of een soort van…. soms gebeurt er niets of is dat niet zichtbaar, soms ben ik ineens veel te ver terug omdat hij blijkbaar wel aan het terugspoelen was, maar ik daar geen visuele terugkoppeling van kreeg.
Het gaat gewoon niet zo vanzelfsprekend als het een tijd geleden ging.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Dat er een melding tevoorschijn komt dat vooruitspoelen niet toegestaan is, terwijl je juist wilt terugspoelen, hebben we een ticket voor aangemaakt. Dat hoort niet tevoorschijn te komen en hebben we in onderzoek. 

Wel knap vervelend dat visueel niet goed zichtbaar is of je aan het terugspoelen bent. Gebeurt dat alleen maar als je vanaf Live wilt terugspoelen of ook als je een programma hebt geselecteerd voor Terugkijken of een opname afspeelt?

Wat je nog even kunt proberen ​@bnwgraaf is een soort van soft reset van de KPN TV+ launcher. Dit doe je door te gaan naar Instellingen (tandwieltje) → Apparaat → Apps → KPN TV+ → Gegevens wissen → Ok. Ik ben benieuwd of het daarna beter gaat. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • April 2, 2026

Inmiddels is het bijna 3 april en nog steeds geen update beschikbaar

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Vreemd Kobus ook niet van de interface en handmatige route:

Heb je hem na de laatste uitroldatum nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • April 3, 2026

Dat had ik natuurlijk al eerder geprobeerd. Maar ook dan krijg ik bericht dat er geen update is en ik de laatste versie heb. Maar mijn laatste versie is nog altijd 1.217.3

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Heel vreemd ​@Kobus29 . Ik zal jouw feedback sowieso meenemen richting de ontwikkelaars. Maar als ultieme poging heb ik dan nog twee verzoeken:

1. Zou je via hetzelfde menu eens de volgende stappen kunnen doorlopen: Apparaat -> Apps -> KPN TV+ -> Updates verwijderen | daarna weer een poging doen om handmatig de update te forceren
  2. Als dat niet helpt zou je dan eens de box volledig kunnen resetten en opnieuw installeren?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 3, 2026

Het zou mijns inziens niet mogen uitmaken maar toch.

Heb je een kpn modem of eigen modem in gebruik, ​@Kobus29 ?

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • April 3, 2026

Beide adviezen van ​@Remco van KPN uitgevoerd maar nog altijd geen update naar 1.219.1. 

De vraag van ​@PeterG beantwoordend: ook ik gebruik modem V10.

Wordt vervolgd?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • April 3, 2026

Wordt vervolgd inderdaad, Kobus. We gaan dit navragen. Waarschijnlijk hebben we daar wel pas, gezien de feestdagen, niet eerder dan dinsdag meer duidelijkheid over.

• Nieuwkomer
  • April 3, 2026

Ik heb ook het zelfde probleem dat ik mijn TV+ Soundbox niet kan update naar 1.219.1. Mijn router/modem is een Fritzbox van XS4ALL/KPN. 

Erwin van KPN
Moderator

Dank voor het melden, ​@Emile-noord .  Zodra we meer weten komen we hier op terug