Skip to main content

Ik heb sinds een paar maanden de nieuwe doosjes van kpn gekregen omdat ik werd "geupgrade" naar kpn tv +. Nou hadden ze dat maar nooit gedaan, de kastjes werken voor geen meter, lig me er nu echt hard aan te ergeren.

Bijna elke keer als ik de tv aanzet zie ik op het scherm een foutmelding, zie foto:

De afstandsbediening reageert niet en ik moet opstaan en de box handmatig van de stroom afhalen, lekker rommelen achter het kastje, mn hand weer aan een andere stekker schuren, pin weer erin stoppen, enfin, 5 minuten en 8 jaar aan stress verder staat de tv dan eindelijk aan. 

Ik heb al gekeken, ja ik heb de nieuwste update en ja ik ben al terug naar fabrieksinstellingen gegaan zoals op het scherm staat.

Ik heb verder de fritzbox ipv de kpn box 12 (dat was een NOG groter drama).

Beste KPN, kunnen jullie aub een paar goeie programmeurs in dienst nemen die fatsoendelijke firmware kunnen schrijven, of niet bezuinigen op brakke hardware voor android tv. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

Hoi @MThomassen, welkom op ons forum. Goed dat je het aankaart. Deze melding hoor je niet elke keer bij opstarten van je tv te zien.

Ik lees dat je je TV+ Box al gereset hebt en dat dat niet helpt. Hoe zijn de TV+ Box en de FRITZBox met elkaar verbonden? Zit er andere apparatuur tussen en zo ja, welke? En vul je alvast je forumprofiel zo volledig mogelijk in?


De fritzbox hangt in de meterkast. Vanuut daar gaat er een cat6 kabel naar de woonkamer. Die zit in mijn Linksys velop mesh wifi. De 2e poort daarvan gaat naar een reguliere 8 poort netgear switch. Hierop zit de kpn box aangesloten (en mn tv, ps5, etc.). Deze setup heb ik al +-5 jaar. Met de 2 vorige kastjes van kpn nooit probelemen gehad.


@MThomassen 

Ondersteunen die 2 apparaten beide IGMP Snooping?

EN

Welke Experiabox of Box12 heb je? 


Igmp moet ik kijken, het heeft met de oude boxen (die ook igmp snooping nodig hadden) jaren goed gewerkt dus ik ga ervan uit dat dit niey het issue is (als de box eenmaal aanstaat werkt de tv gewoon (al heb ik wel nog wat ander klachten maar die gaan meer over de werking van de app op de tv box dan de box zelf)).

 

Naasr de fritzbox heb ik een Box12 gekregen, maar die zorgde er om de haverklap voor dat apparaten via wifi verbonden geen internet meer hadden (terwijl wifi op het ding zelf uitstond en bvia de linksys mesh punten gaat) vandaar die dus met de fritzbox vervangen.


bvia?


Sorry, via, typefout op telefoon.

 

Per ongeluk ook mijn eigen post als antwoord geaccepteerd. Zie ff niet hoe ik dit kan undo-en.


@MThomassen Ik heb het antwoord voor je gedemarkeerd. Zie je kans om de TV+ Box te testen door 'm tijdelijk rechtstreeks op je FRITZBox aan te sluiten? Al zou het maar 15 minuten zijn, om te zien of je de foutmelding dan ook krijgt. Een netwerk dat al jaren goed werkt zegt helaas niet altijd alles, ook daar kan storing in optreden, vandaar mijn vraag.

En vul je verder je postcode, huisnummer en klantnummer nog in je forumprofiel in? 


Ik zal het van het weekend eens testen.