Skip to main content

Met regelmaat valt het beeld en het geluid weg. Dan kijk ik circa 5 seconden naar een zwart scherm. De tv box is bekabeld aangesloten. KPN Box 12, Netgear switch (uit KPN webshop), Cat 6 kabels, 1Gbit/s abonnement. Factory reset, nieuwste updates geinstalleerd. Niks helpt. Wat kan ik verder nog proberen?

Hoi @Frank111, welkom op ons forum!
Dat is niet fijn TV kijken lijkt me! Ik heb meteen een aantal vragen.

  • Ervaar je dit constant of gebeurt het af en toe?
    • Merk je dit op specifieke zenders of programma's?
    • Bij live kijken en terugkijken?
  • Hoe zit je TV ontvanger aangesloten op de TV?
    • Zit daar nog iets tussen?
    • Kun je dat eens proberen met een directe HDMI kabel?
    • En een andere HDMI kabel?
  • Hoe is je netwerk verder ingericht?
    • Gebruik je naast de box 12 en netgear switch nog andere netwerkapparatuur?
    • Kun je die ook eens ontkoppeld laten om dat uit te sluiten?

Als je hierover liever direct contact hebt kun je ook altijd even met ons bellen op 0800-0402


Het probleem doet zich voor bij live tv kijken en niet bij het kijken van bijvoorbeeld Netflix en Amazon Prime Video (via de app op de KPN tv+ box). Ik gebruik geen andere netwerkapparatuur. Tussen de KPN tv+ box en de tv zit een Marantz AV receiver.  Voorheen had ik de Arris box, op dezelfde manier aangesloten. Nooit problemen mee gehad. 


De KPN tv+ box heeft problemen met av receivers! 

 

Admin: verplaatst naar eigen topic


Op dit moment heb ik vrij weinig technische problemen, maar daar zijn wel TWEE instellingen voor vereist. Doe ik dat niet is het één grote doffe ellende. Het heeft ook enkele weken geduurd voor ik hier achter ben gekomen.

  • Indelingen selecteren: “Automatisch: Gebruikt de door je apparaat ondersteunde indelingen (aanbevolen)”
  • Schermresolutie: “Automatisch beste resolutie: Uit”

Ik zou de instellingen graag anders configureren:

  • Indelingen selecteren: “Passthrough: Indeling wordt ongewijzigd doorgegeven”
    (gebrekkig vertaald uit het Engels: “Passthrough: According to the compatibility of sink device, keep the original format output”)
  • Schermresolutie: “Automatisch beste resolutie: Aan”

Ik ben bang dat het nog wel even gaat duren voordat deze problemen zijn opgelost. Gelukkig heb ik nu wel een werkende workaround gevonden.


De KPN tv+ box kan niet goed communiceren met mijn Marantz AV receiver. De enige oplossing is om de tv box rechtstreeks aan te sluiten op de tv en het geluid via ARC terug te voeren naar de AV receiver. Geen ideale oplossing. KPN neem dit probleem mee in de updates! 


De KPN tv+ box kan met het merendeel van de AV receivers niet goed communiceren, wat beeld en geluidsproblemen veroorzaakt. Zelf heb ik ervoor gekozen om de tv box rechtstreeks aan te sluiten op de tv en het geluid via ARC terug te voeren naar de AV receiver. Geen ideale oplossing. KPN neem dit probleem mee in de updates! 


Mijn KPN TV + Box loopt heel vaak vast bij het opstarten. Met de afstandsbediening gaat de TV Box aan (groen lampje), maar vervolgens gebeurt er niks (geen signaal naar TV). Het probleem is alleen op te lossen door de stekker even uit de TV Box te halen. Vervolgens start de TV Box wel op. KPN doe er iets aan!

 

Admin: topics samengevoegd


Hoi Frank, dit heb ik ook gehad in combinatie met mijn LG Oled en mijn Denon AVR-2700 receiver. Ik heb het kunnen oplossen door op de TV+ Box CEC uit te schakelen. Hierna was bij mij het probleem over en start de TV+ Box weer normaal op. CEC gebruik ik toch niet op de TV+ box. Doe alles met de KPN afstandsbediening.

Wellicht dat je dit even kunt proberen!


Hoi Rick, bedankt voor de tip. Heb jij de TV+ Box rechtstreeks aangesloten op je Denon receiver? Als ik de TV+ Box aansluit op mijn Marantz AV receiver krijg ik regelmatig een zwart beeld te zien (voor een aantal seconden). Als oplossing heb ik de TV+ Box rechtstreeks aangesloten op mijn LG Oled TV waarbij het geluid via ARC naar de AV receiver gaat.


Hoi Frank,

Ik heb de TV+ Box inderdaad rechtstreeks aangesloten op de Denon receiver. Het zwarte beeld herken ik wel. Dit had ik ook bij de instelling Dolby Vision. Deze heb ik destijds verandert in HDR en toen ging het goed. Wat ook werkte bij Dolby Vision was de resolutie in de box op 4K 59hz zetten. Toen waren de zwarte beelden bij mij ook weg!

Er blijven gewoon wat kinderziektes in zitten maar al met al ben ik wel tevreden met de overstap naar TV+.

Hopend dat de update van vandaag ook nog de nodige geluidsinstellingen oplost!


De KPN tv+ box kan niet goed communiceren met mijn Marantz AV receiver. Met grote regelmaat kijk ik enkele seconden tegen een zwart beeldscherm aan. De enige oplossing is om de tv box rechtstreeks aan te sluiten op de tv en het geluid via ARC terug te voeren naar de AV receiver. Geen ideale oplossing. KPN neem dit probleem mee in de updates! 

 

Admin: topics samengevoegd


Hoi @Frank111, ik heb je topics en reacties even samengevoegd om het overzichtelijk te houden.
Het is niet de bedoeling hier verschillende topics voor aan te maken of met je issue onder verschillende topics te reageren, we helpen je hier graag verder.


Beste Thomas, ik stel het niet op prijs dat jij zonder mijn toestemming mijn topics en reacties hebt samengevoegd.


Snap ik @Frank111, dit staat ook in onze gebruiksvoorwaarden, ik wil je vragen het bij je eigen topic te houden.

 


Mijn KPN TV + Box loopt heel vaak vast bij het opstarten. Met de afstandsbediening gaat de TV Box aan (groen lampje), maar vervolgens gebeurt er niks (geen signaal naar TV). Het probleem is alleen op te lossen door de stekker even uit de TV Box te halen. Vervolgens start de TV Box wel op. KPN doe er iets aan!

 

Admin: wederom samengevoegd


@Frank111, wil je het in je eigen topic houden? Als je hier nieuwe topics voor aan blijft maken en in andere topic blijft reageren krijg je een ban


Ik heb dit nog even bij onze collega's neergelegd,
Om dit probeem nu op te lossen is het advies je ontvanger,TV en geluidsinstallatie als volgt aan te sluiten:

STB <== HDMI ==> TV <== HDMI ARC ==> SOUNDBAR.
De TV+ box geluid instellen op ‘Automatisch’
De televisie op passthrough en eARC support.

Voor het issue met het opstarten is het advies HDMI CEC op je TV ontvanger aan te zetten (HDMI CEC) en dan je TV ontvanger op te laten starten als de TV aangaat.

 

Verder worden de meeste issues opgelost met een van de komende updates, de laatste update lost ook al wat geluidsissues op.


Hoi @Frank111, ervaar je deze issues nog steeds? Heb je de stappen hierboven nog uit kunnen proberen?


Morgen krijgt je TV ontvanger ook weer een nieuwe update: