Skip to main content
Update

KPN TV+ Box: Update naar firmware versie 0.36.4

Categorie:TV+ Box
  • October 1, 2025
  • 34 reacties
  • 9941 keer bekeken
Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

KPN TV+ Box Update oktober #1

KPN TV+ firmware versie 0.36.4

Wat zit er in?

Updates voor de wifi- en bluetoothdrivers. Dit verhelpt problemen die bij sommige klanten konden ontstaan waarbij de TV+ Box in een herstartloop terecht kon komen. 

Verder zorgt deze update voor een stabielere verbinding tussen afstandsbediening en TV+ Box.

Wanneer komt ‘ie?

• Uitrol: 1 en 2 oktober

Heb je hem na de laatste uitroldatum nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

• Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

​​

Nuttig om te weten: versienummers

Goed om te weten
We werken continu aan verbeteringen. Soms voeren we tussentijdse updates door. Alleen de wijzigingen die voor jou als klant merkbaar en relevant zijn, voegen we toe aan dit overzicht. Technische verbeteringen "onder de kap" nemen we hier dus niet op. Zodra er iets verandert dat voor jou belangrijk is, vullen we dit topic zo snel mogelijk aan.

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

• De KPN TV+ firmware  heeft aparte versies voor de TV+ Box en de TV+ Soundbox. Hier verwachten we ruwweg om de twee maanden een update voor beide.
  • KPN TV+ launcher heeft één versie voor zowel de TV+ Box als de TV+ Soundbox.  Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update. 

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11 voor de TV+ Box en versie 12 voor de TV+ Soundbox. Dit zal bijna niet wijzigen.

34 reacties

• Deelnemer
  • October 1, 2025

Sinds de update van vanochtend heb ik problemen met mijn KPN TV+ box en het draadloos verbinden met mijn TPlink Deco EX75 netwerk. Het heeft altijd probleemloos gewerkt. Maar na vanochtend niet meer. Ik lees dat de wifi en bluetoothdrivers zijn geupdate. Helaas heb ik nu een probleem. Zijn er anderen die nu ook een dergelijk probleem hebben?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 1, 2025

Update succesvol automatisch geïnstalleerd.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • October 1, 2025

Fijn! Bij sommige klanten bleef hij maar herstarten omdat er ergens een verstoorder in de buurt was. Bekabeld aansluiten en inpakken met aluminium folie was dan de oplossing maar dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. 🤣

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 1, 2025

Wat jammer dat de update jou dit probleem op heeft geleverd ​@Bascos  😐 Zou je de ontvanger eens opnieuw willen opstarten? 

• Deelnemer
  • October 1, 2025

Dag Maja,

Bedankt voor de reactie. Alles al geprobeerd. Herstarten TV+ box, de Deco’s herstart, mijn fritzbox. Maakt dan wel verbinding, maar na uitzetten TV, krijg ik het probleem weer terug. 
Helpdesk adviseerde terug naar de fabrieksinstellingen. Vooralsnog vind ik dit een rigoureuze oplossing, en moet ik alles opnieuw instellen. 
Gelukkig kan ik nog bedraad TV kijken. Maar goed probleem is er wel!

• Deelnemer
  • October 1, 2025

Oplossing gevonden: kennelijk kunnen de nieuwe drivers niet tegen het 6Ghz netwerk van de TPlink Deco XE75. 

• Deelnemer
  • October 1, 2025

Terugschakelen naar 2,4 en 5Ghz bracht de oplossing. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • October 1, 2025

Update gelijk handmatig geïnstalleerd. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 1, 2025

Ah kijk aan, goed gevonden ​@Bascos! Dank ook dat je het hier nog even deelt 😊

• Nieuwkomer
  • October 2, 2025

Sinds mijn overstap naar tvbox + is het 1 groot drama,met de Aris ontvangers had ik perfect beeld op mijn lg oled tv.

Sinds de overstap is het beeld niet goed te krijgen de nieuwe ontvangers deugen niet, jammer dat kpn dit niet erkend,al 5 monteurs op bezoek gehad.

Je zou toch verwachten als je iets nieuws krijgt,dat het dan beter wordt,nu is het alleen maar slechter.

Wilde mijn oude ontvangers weer terug,maar dat kan schijnbaar niet meer.

Ben al een maand lang aan het bellen met dit probleem.

Het wordt gewoon niet opgelost,heb op dit moment geen goed woord over voor kpn.😡

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Nico donk, wat vervelend dat het niet goed werkt. Maak anders even een eigen topic aan, als je daarin toelicht wat er precies niet goed werkt en hoe je alles aangesloten hebt zitten denken we graag even mee!

• Nieuwkomer
  • October 2, 2025

Thomas ,Mee denken zeg jij dit verhaal speelt al bijna een maand kpn denkt niet mee,het beeld is wazig stuk slechter als met de Aris ontvangers dat is het probleem,alles zit goed aangesloten zeggen ook monteurs van kpn, medewerkers van kpn klanten service , zeggen neem je verlies en ga verder kijken, misschien moet ik dat maar doen,zit al sinds vorig week op een telefoontje te wachten jammer allemaal ben al 25 jaar lid vd club.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • October 2, 2025

Sinds laatste update diw7022 KPN TV+ firmware versie 0.36.4 start de radio via mijn versterker, die enkel via een optische kabel is verbonden, ‘s nachts spontaan op.

Wel bizar om midden in de nacht ineens een stem uit de woonkamer te horen.

Ik heb niets aan de instellingen gedaan. Voorheen werkte alles goed.

Wat kan de oorzaak zijn?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dat is inderdaad tamelijk bizar ​@JonkyM. Ik kan mij niet voorstellen dat er een type signaal is wat via de optische kabel kan verzonden worden die dit kan verklaren. Mijn advies is om de versterker eens los te koppelen en stroomloos te maken en opnieuw aan te sluiten. Helpt dat niet maak dan even een nieuw topic aan. Dan kunnen we in meer detail gaan trouble shooten. 

Bedankt voor je feedback!

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • October 2, 2025

De update geïnstalleerd op mijn draadloos aangesloten tv+ op de bovenverdieping. Ook na de update werkt tv+ feilloos via superwifi.

Prachtig beeld via tv+

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • October 2, 2025

We moeten meerdere keren per week de kpn tv+ met soundbox resetten, geluid valt weg of is heel zacht, en vaak zijn de stemmen een soort van robot geluiden, HDMI kabel al vervangen, modem V10.al gereset, bekabeling nagekeken instelling beeld en geluid staan goed maar het probleem blijft

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • October 3, 2025

We moeten meerdere keren per week de kpn tv+ met soundbox resetten, geluid valt weg of is heel zacht, en vaak zijn de stemmen een soort van robot geluiden, HDMI kabel al vervangen, modem V10.al gereset, bekabeling nagekeken instelling beeld en geluid staan goed maar het probleem blijft

Ik denk dat je beter een eigen topic kan maken want dit heeft geen relatie met deze update. Resetten of herstarten? Hoe aangesloten? Welke modem etc.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Ik sluit mij aan bij ​@Roy74. Het beste kun je een eigen nieuw topic maken waar je de problemen beschrijft ​@reebus. In dat topic kan er dan support geboden worden. Beschrijf vooral ook de stappen die jij al zelf gedaan hebt om de problemen te verhelpen. 

• October 3, 2025

Dat is inderdaad tamelijk bizar ​@JonkyM. Ik kan mij niet voorstellen dat er een type signaal is wat via de optische kabel kan verzonden worden die dit kan verklaren. Mijn advies is om de versterker eens los te koppelen en stroomloos te maken en opnieuw aan te sluiten. Helpt dat niet maak dan even een nieuw topic aan. Dan kunnen we in meer detail gaan trouble shooten. 

Bedankt voor je feedback!

Nou zo bizar is dit niet. Ik heb iets soortgelijks al tijden. Hieraan kan ik zien of er een update geweest is. Zie dit topic. Daaruit blijkt dat ik niet de enige ben. En het is reproduceerbaar. 

Erwin van KPN
Moderator

Ik lees in dat topic dat ​@Marcia van KPN  het al aangekaart heeft bij de ontwikkelaars, ​@Henk2304 .  Ik mention haar hier ook nog even voor de zekerheid. Dan weet ze dat we nóg iemand hebben ( ​@JonkyM  ) die dit issue ervaart

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • October 3, 2025

@Nico donk 

Ik heb nu 2 dagen kpn tv+ box. Kom van ziggo.

1e dag prima beeld. 2e dag zit er een soort waas overheen. Grauwig. En loopt niet vloeiend. Als iemand op tv zijn hoofd beweegt gaat dat minutieus bibberend. Het loopt niet vloeiend.

Ziggo was echt een heel stuk beter. 

Tv box staat op 50hz. Heb m ook al op 60hz gezet en 24hz maar maakt niks uit.

Ik krijg het beeld ook niet meer mooi. 

Als je die waas en bibbering eenmaal ziet blijf je t zien. 

• Nieuwkomer
  • October 4, 2025

@Nico donk 

Ik heb nu 2 dagen kpn tv+ box. Kom van ziggo.

1e dag prima beeld. 2e dag zit er een soort waas overheen. Grauwig. En loopt niet vloeiend. Als iemand op tv zijn hoofd beweegt gaat dat minutieus bibberend. Het loopt niet vloeiend.

Ziggo was echt een heel stuk beter. 

Tv box staat op 50hz. Heb m ook al op 60hz gezet en 24hz maar maakt niks uit.

Ik krijg het beeld ook niet meer mooi. 

Als je die waas en bibbering eenmaal ziet blijf je t zien. 

Nou dat probleem heb ik dus ook precies hetzelfde beeld wazig.

Niet zuiver, bewegende beelden niet vloeiend.

Je kan proberen wat je wil maar je krijgt het gewoon niet goed.

Met de oude Aris ontvangers had ik dit gezeik niet,jammer dat kpn dit niet erkend .

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 4, 2025

@Nico donk 

Ons beeld via de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) is haarscherp.

1. Hoe is de DIW7022 verbonden met de KPN router (Experiabox of Box12 of 14)? of te wel wat zit daar precies allemaal tussen.
  2. Probeer eens een goede HDMI (andere) HDMI kabel)
  3. Staan de instellingen in de tv en in de DIW7022 goed?
  4. Kijk of HDR op automatisch staat of uit (als hij op continue staat, is het beeld veel minder mooi)
  5. zie ook hier.
  6. Zit de HDMI wel rechtstreeks in de tv op HDMI 1?  

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Niet fijn ​@iefie73 en ​@Nico donk. Dit is wel iets om even dieper op in te duiken, maar dat gaat het beste in een eigen topic. Dit topic is bedoeld voor feedback op de laatste firmwareversie en niet zozeer om een analyse te doen op jullie probleem. Zouden jullie die eens aan willen maken: nieuw topic?

Wat jullie alvast even kunnen doen controleren is of HDR formaat op HDR10 te zetten verbetering geeft en of ‘Automatisch beste resolutie” aan staat. Kijk ook eens naar HDR - automatisch. Check ook of alle beeldverbeteraars uit staan in de tv-instellingen. Plaats dan jullie bevindingen in je eigen topic en dan helpen we je daar verder.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • October 4, 2025

Ik heb een nieuw topic aangemaakt.

@Nico donk jij kan daar ook inbreken.