Skip to main content
Update

KPN TV+ Box: Update naar firmware versie 0.37.6

Categorie:TV+ Box
  • December 2, 2025
  • 70 reacties
  • 2740 keer bekeken
Toon eerste bericht

70 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@MarkM1968, goed dat je dit meldt! Super ook dat je de Box al herstart hebt. Wat als je een reset van de TV+ Box probeert? Je moet dan wel opnieuw op alles inloggen, maar ik ben benieuwd of de problemen daarna weg zijn. Voor de handigheid: 

Achterop de KPN TV+ box zitten een aantal aansluitingen. Aan de linkerkant, naast de gele netwerkaansluiting, zit een resetgaatje. Druk hierin een puntig voorwerp (paperclip) en houd die 7 seconden ingedrukt. 

Het apparaat zal alle persoonlijke instellingen wissen. Je kunt hierna het installatieproces opnieuw doorlopen.

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • December 13, 2025

Vanavond om 22,27 liep de tv ontvanger vast en start op nieuw op en 22,33 gebeurde het nog een keer dat nu met de update te maken heeft of niet weet ik niet maar kan nooit kwaad om het te melden ! 

was trouwens bij opnames van oh wat een jaar met reclame doorspoelen ! 

Jasper van KPN
Moderator

Dat was beide keren bij dezelfde opname ook ​@Peterpiwi? Je kunt kijken of het ook bij andere opnames/programma's voorkomt, al hoop ik natuurlijk dat het een incident was met deze opname 🙂

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • December 14, 2025

Dat was beide keren bij dezelfde opname ook ​@Peterpiwi? Je kunt kijken of het ook bij andere opnames/programma's voorkomt, al hoop ik natuurlijk dat het een incident was met deze opname 🙂

Was bijde zelfde opname inderdaad had afgekeken en naar bed gegaan dus ik kom hier later op terug bedank 

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • December 14, 2025

Hallo 

denk wel dat met deze update te maken heeft van middag tijdens Ajax - Feyenoord gebeurde het ook weer en net rond 21,00  bij VRT spoed 24/7  opname Ook weer

heb de box een reset gegeven via de achterkant opnieuw geïnstalleerd kijken dat nu opgelost is ! 

Kom er dus weer op terug dag opgelost is of niet 😊

• Topper
  • December 14, 2025

Hi ​@MarkM1968, goed dat je dit meldt! Super ook dat je de Box al herstart hebt. Wat als je een reset van de TV+ Box probeert? Je moet dan wel opnieuw op alles inloggen, maar ik ben benieuwd of de problemen daarna weg zijn. Voor de handigheid: 

Achterop de KPN TV+ box zitten een aantal aansluitingen. Aan de linkerkant, naast de gele netwerkaansluiting, zit een resetgaatje. Druk hierin een puntig voorwerp (paperclip) en houd die 7 seconden ingedrukt. 

Het apparaat zal alle persoonlijke instellingen wissen. Je kunt hierna het installatieproces opnieuw doorlopen.

Hi Sanne, ik ga geen reset doen, het is 2025 he. Ik zit er niet op te wachten op mij weer op alles aan te melden, dan ben ik uren bezig om overal mijn inlog en ww in te voeren. Als de herstart de problemen niet oplost is er duidelijk iets anders aan de hand met de box/laatste update. Ook zullen er menige klanten zijn die wél deze reset hebben gedaan, put maar uit die feedback oke?

• Topper
  • December 14, 2025

Vanavond om 22,27 liep de tv ontvanger vast en start op nieuw op en 22,33 gebeurde het nog een keer dat nu met de update te maken heeft of niet weet ik niet maar kan nooit kwaad om het te melden ! 

was trouwens bij opnames van oh wat een jaar met reclame doorspoelen ! 

Hi Peter, vooruit spoelen tijdens reclameblokken of gewoon vooruit spoelen laat de Box vaak crashen inderdaad, vooral wanneer je dat langere tijd doet. Het groene KPN welkomstscherm verschijnt dan weer en kan je overnieuw beginnen. Irritant. Of het hier te maken heeft met de gekozen internet snelheid ( hier 200MB) of met de kracht van de box, ik weet het niet, maar vermoedt het laatste. Er staat dan ook leuk in beeld dat je x32 vooruit spoelt, voelt echt aan alsof het x4 is, het schiet niet op. Detail bij Ziggo is dat je ziet ( het is uitgegrijsd) wanneer de reclameblokken starten en eindigen, dus je weet ongeveer wanneer je de vooruit-knop kan loslaten.

Verder mis ik nog een gewone Terug naar laatste zender knop, gewoon terug naar waar je naar keek op dat moment, maar je moet altijd via het/een menu terug naar de zender, en ja, welke zender was dat ook alweer? Tsja...Maar dit is niet onderdeel van dit topic.

Resumé: de KPN interface voor de TV+ box is een stuk beter dan die van een paar jaar geleden, maar redt het bij lange na niet met die van Ziggo, dusse...ik ben aan het aftellen.

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • December 15, 2025

Goedenacht ​@MarkM1968 

eigelijk nooit problemen met spoelen vast loop en zo tot gisteren avond 2 x kort achter elkaar en vanavond weer en vanmiddag voetbal keek ook in 1 x herstarten uit zichzelf streamen doe ik nooit via de tv ontvanger daar kan het al niet mee te maken hebben dat doe ik via me tv  

gebruik hier een fritzbox 7590 Ax en internet snelheid 1 gb snel genoeg lijk me en tv ontvanger is bekabeld aangesloten met de hoofd modem dus de 7590 AX 

Beide tv ontvangers zijn hier bekabeld aangesloten ! 

loop tegen wat kleine dingen aan maar moet ook zeggen dat kpn het netjes wil oplossen! Alleen op het moment net rot uit kom  de oplossing baal ik wel van 

maar klop bij ziggo met de next zijn bepaalde dingen zeker beter en stabieler ! Mee eens ! 

Dankjewel voor je reactie 

Vriendelijke groet Peter 

• Topper
  • December 15, 2025

Hi Peter, jij ook dank voor je reactie. Wellicht dat er vanuit het DevOps team van KPN nog een (technische) reactie komt op de freezes en de issues met het  spoelen? We gaan het zien, de countdown loopt. Meest irritant zijn wel de freezes, je moet dan iets doen met het navigatiepanel, om de boel weer aan de gang te brengen, en je zal maar net dán dat ene moment missen……..die goal, die finish, die ontknoping….

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • December 15, 2025

We gaan het zien !  We wachten het af ! 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • December 17, 2025

Hi Peter, vooruit spoelen tijdens reclameblokken of gewoon vooruit spoelen laat de Box vaak crashen inderdaad, vooral wanneer je dat langere tijd doet. Het groene KPN welkomstscherm verschijnt dan weer en kan je overnieuw beginnen. Irritant. Of het hier te maken heeft met de gekozen internet snelheid ( hier 200MB) of met de kracht van de box, ik weet het niet, maar vermoedt het laatste.

Die snelheid is meer dan voldoende, dus dat op zich is het probleem niet. Wel een punt om eventueel naar te kijken is dan de connectie tussen TV+ Box en modem. Wellicht dat daar iets niet helemaal soepel gaat. Maar, als jij vaker dit soort problemen ervaart, dan is het handiger om hiervoor een eigen topic aan te maken. Dan kunnen we gerichter kijken naar jouw situatie. 

Er staat dan ook leuk in beeld dat je x32 vooruit spoelt, voelt echt aan alsof het x4 is, het schiet niet op. Detail bij Ziggo is dat je ziet ( het is uitgegrijsd) wanneer de reclameblokken starten en eindigen, dus je weet ongeveer wanneer je de vooruit-knop kan loslaten.

Qua spoelen, je kunt ook de blauwe knop gebruiken, die spoelt in 1x 5 minuten vooruit. Of je kunt een tijdsbestek intypen (bijvoorbeeld 730 voor 7 minuten en 30 seconden) en dan op de > of » knop drukken om ineens zo'n tijd te springen. De meeste reclameblokken zijn ongeveer 7,5 a 8 minuten tegenwoordig. Zo kun je vrij precies skippen.

Verder mis ik nog een gewone Terug naar laatste zender knop, gewoon terug naar waar je naar keek op dat moment, maar je moet altijd via het/een menu terug naar de zender, en ja, welke zender was dat ook alweer

Op de meeste schermen vanuit de menuopties werkt de terugknop om je steeds een stap terug te brengen naar waar je was, eindigend met de startsituatie van elk scherm. Verder terug, naar een ander menuoptie scherm werkt niet. We zijn daarin ook gelimiteerd in wat Google toestaat binnen Android TV.

In principe is het zo dat als je op de homeknop drukt je op het startscherm uitkomt met daarbij je laatst bekeken zender nog geselecteerd in de Nu op TV rij. Als je dan op OK drukt opent die zender ook weer. Het kan zijn als je per ongeluk dubbel drukt of iets te lang dat de Nu op TV rij ook weer terugspringt naar NPO 1. Dat is ook een vereiste van Google. En dan moet je dus wel weer zelf zappen naar je eerder gekeken zender.

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • December 17, 2025

Even terug koppeling

Hallo 

denk wel dat met deze update te maken heeft van middag tijdens Ajax - Feyenoord gebeurde het ook weer en net rond 21,00  bij VRT spoed 24/7  opname Ook weer

heb de box een reset gegeven via de achterkant opnieuw geïnstalleerd kijken dat nu opgelost is ! 

Kom er dus weer op terug dag opgelost is of niet 😊

Tot heden geen problemen meer ondervonden ! 

• Topper
  • December 18, 2025

Geen idee hoe ik nu specifiek op de reactie op mijn topic van Erik van KPN moet reageren want quoten kan alleen op mijn eigen input ( denk ik, kennelijk, tsja….maak het duidelijk voor de community??). 

Hoe dat ook;

1. Ik ga niet nog een topic aanmaken, ik heb mijn issues gemeld toch? Of communiceer ik met de belastingdienst?
  2. Het modem en de TV Box zijn (via WiFi) 2,8 meter van elkaar verwijderd, modem hangt op 2,10 meter in de meterkast. Lijkt me geen issue in 2025.
  3. Vooruit spoelen. Je geeft aan “(bijvoorbeeld 730 voor 7 minuten en 30 seconden) en dan op de > of » knop drukken.”  Hoeveel werk is dat? Ik verwacht, net als ieder logisch nadenkend mens, dat wanneer je vooruit spoelt dat dan ook gewoon gebeurt. Met de VHS banden van vroeger, jawel, ging dat nog logischer dan zoals KPN het nu heeft ingericht.
  4. Google restricties...en meer Google restricties, kortom, geen oplossing voor het niet terug kunnen keren naar de laatst gebruikte zender. Ja wel als je kiest voor Terug Terug Terug, waar ben ik?, Terug, shit verkeerder zender, of was het toch Discovery? Nee toch National Geographic, of toch niet? Waar keek ik ook alweer naar?? Kom om zeg…...maak het logisch en intuïtief, er is een partij die dat wél gelukt is namelijk.

NOTE: feit blijft (nu in herhaling) dat wanneer er intensief wordt gestreamd of wordt teruggekeken, of opgeslagen programma's worden bekeken de TV + box het gewoon niet trekt; geluid hapert, freezes, menu's reageren niet of erg traag. 

Ik hoop dat dit aandacht krijgt ……….

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 18, 2025

In principe is het zo dat als je op de homeknop drukt je op het startscherm uitkomt met daarbij je laatst bekeken zender nog geselecteerd in de Nu op TV rij. Als je dan op OK drukt opent die zender ook weer.

Of, veel gemakkelijker: de terugknop langer ingedrukt houden. 🤓

Ik ga niet nog een topic aanmaken, ik heb mijn issues gemeld toch?

@MarkM1968, je bent hier niet alleen. Het is vooral een gebruikersforum. En het is voor andere gebruikers die iets willen lezen over een update ook niet fijn om andere dingen tegen te komen. (En ja, daar doe ik nu ook aan mee. Maar nu is de enige andere optie om je niet te helpen.)

Geen idee hoe ik nu specifiek op de reactie op mijn topic van Erik van KPN moet reageren want quoten kan alleen op mijn eigen input

Er staat een “quote” knop onder elke reactie, ook onder die van Erik. Dan vooral even weghalen wat niet relevant is, en je reactie eronder tikken. Als je Return drukt op een lege regel binnen de quote dan wordt de quote op die plek in twee stukken verdeeld. Maar inderdaad, echt fijn werkt dat niet.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@MarkM1968, je kunt hier het beste toch even een eigen topic voor aanmaken. Door het hier in de update te bespreken lopen er meerdere dingen door elkaar en wordt het snel onoverzichtelijk. Als je een eigen topic aanmaakt, zoals Arjan ook al noemt, heb je jouw vraag centraal en gaat het alleen daarover.

• Topper
  • December 18, 2025

Hoi ​@MarkM1968, je kunt hier het beste toch even een eigen topic voor aanmaken. Door het hier in de update te bespreken lopen er meerdere dingen door elkaar en wordt het snel onoverzichtelijk. Als je een eigen topic aanmaakt, zoals Arjan ook al noemt, heb je jouw vraag centraal en gaat het alleen daarover.

Laat maar Jasper. Door de verschillende issues die ik heb/aankaart in één bericht te plaatsen creëer dit juist overzicht. Single Point of Entry. Deze issues opknippen en in verschillende topics plaatsen maakt het juist onoverzichtelijk. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • December 18, 2025

Het idee is niet dat je voor elk issue dat jij ervaart een apart topic aanmaakt, ​@MarkM1968, maar één nieuw topic voor alle dingen die jij ervaart. Dan kunnen we in dat eigen topic op al die dingen ingaan, verdere troubleshoot uitvoeren, etc. Wat niet kan in een product update. 

• Topper
  • December 22, 2025

eswin. kpn tv +box.DIW7022. vrijdag 19/12/25 om 2:00 uur. nieuwe launcher  versie 1.212.3 uit gebracht.er zijn problemen ontstaan live tv kijken op beste beeld kwaliteit. bij zappen langer zwart beeld en vervormd geluid bij zoeken van tv zender en beeld verspringt wel eens en EPG blijft achter bij  bevolgend tv kanaal op zoeken.ena  laaste launcher en laaste uit gebracht firmware 0.37.6 werkte toen prima en snel zappen.graag uw reactie. m.v.g. eswin.

• Topper
  • December 22, 2025

Het idee is niet dat je voor elk issue dat jij ervaart een apart topic aanmaakt, ​@MarkM1968, maar één nieuw topic voor alle dingen die jij ervaart. Dan kunnen we in dat eigen topic op al die dingen ingaan, verdere troubleshoot uitvoeren, etc. Wat niet kan in een product update. 

dat heb ik al gedaan ( op verzoek van jullie is dit het tweede topic), ga ik dus niet nog een keer doen. Fijne feestdagen.

Jasper van KPN
Moderator

dat heb ik al gedaan ( op verzoek van jullie is dit het tweede topic)

Je hebt nog geen eigen topic aangemaakt zo te zien ​@MarkM1968, het laatste topic wat je zelf had aangemaakt is van 3 jaar geleden. Reageren in een bestaand topic (wat we hier doen) is niet als een eigen topic aanmaken. Dat kan je doen door op die tekst te klikken. Als je alsnog doet kunnen we daar met je meedenken.

eswin. kpn tv +box.DIW7022. vrijdag 19/12/25 om 2:00 uur. nieuwe launcher  versie 1.212.3 uit gebracht.er zijn problemen ontstaan live tv kijken op beste beeld kwaliteit. bij zappen langer zwart beeld en vervormd geluid bij zoeken van tv zender en beeld verspringt wel eens en EPG blijft achter bij  bevolgend tv kanaal op zoeken.ena  laaste launcher en laaste uit gebracht firmware 0.37.6 werkte toen prima en snel zappen.graag uw reactie. m.v.g. eswin.

Heb je dat ook nog als je de TV+ Box een keer opnieuw opstart ​@eswin? Het kan zijn dat het dan weg is. Als het dan nog steeds is kan je dit het beste aangeven in het topic wat je zelf al had aangemaakt, dan kunnen we daar verder met je meekijken.