Skip to main content
update

KPN TV+ Box: Update naar firmware versie 0.38.2

Categorie:TV+ Box
  • March 10, 2026
  • 63 reacties
  • 2049 keer bekeken
Toon eerste bericht

63 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 20, 2026

Beste ​@Shyrin van KPN nadat ik de 7022 een volledige fabrieks-reset had gegeven en het niet meer voorgekomen en dus opgelost.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • March 20, 2026

Fijn om te horen dat het probleem na de fabrieksreset is opgelost, ​@JanD! 👌🏾

Bedankt voor de terugkoppeling! We zullen dit punt dan van onze feedbacklijst verwijderen. Mocht je in de toekomst toch weer iets tegenkomen, laat het vooral weten!

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 21, 2026

Tegenwoordig is het elke avond wel raak met de kpn + tv ontvanger als niet de tv gids is. Dan is het wel dat ie vast loop. Dat je niks meer kan van stroom halen werkt maar niet echt lang binnen 24 uur weer zelfde probleem beide tv ontvangers zijn rechtstreeks met fritzbox modem verbonden  daar kan het dus niet aan liggen is echt  na de laatste update gekomen dat ie steeds vast loop en tv gids is al heel lang een ramp 

breng gewoon is 1 goede update uit plek van 2 of 3 in 1 maand ik word daar zo moe van elke update levert weer een andere probleem op ! Als iets goed werk blijf er vanaf ! Nu is het gewoon werk het ene goed dan gaat andere dingen weer problemen geven ben daar langzamerhand wel klaar meer is onderhand bijna al jaar dat er steeds het ene word opgelost ! Veel mensen merken niet is bepaalde dingen ik wel en ben ik maar een zeur betaal genoeg  dus mag ik ook er vanuit gaan dat het werk zo als het moet !  

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Peterpiwi, dat is niet prettig kijken dus goed dat je dit meldt. Ik denk dat het goed is dat we met jou samen gaan kijken naar wat hier nu precies misgaat, dus zou je een eigen topic aan willen maken?

Dan kunnen we daar alles doorlopen en blijft dit topic overzichtelijk wat verdere feedback over de update betreft. 
Als je in je eigen topic ook laat weten wat je precies al gedaan hebt om dit op te lossen dan vragen we ook geen dingen dubbel uit. 🙂
Hopelijk krijgen we het dan opgelost! 

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 21, 2026

Zal morgen even doen 

• Topper
  • March 22, 2026

Worden dergelijke updates automatisch geïnstalleerd? Of is er een mogelijkheid dat je deze zelf kan installeren doordat je een melding krijgt dat er een update klaar staat.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • March 22, 2026

Worden dergelijke updates automatisch geïnstalleerd? Of is er een mogelijkheid dat je deze zelf kan installeren doordat je een melding krijgt dat er een update klaar staat.

Bij een herstart worden updates automatisch geïnstalleerd. Je kan ook bij de melding klikken, dan wordt de ontvanger opnieuw gestart om de updates te voltooien.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Firmware (en ook launcher updates) worden inderdaad 's nachts automatisch geïnstalleerd. Als je de TV+ of Soundbox 's nachts van de stroom afhaalt, dan kan het zijn dat je een melding krijgt overdag dat je 'm zelf kan ophalen. 

• Topper
  • March 22, 2026

Firmware (en ook launcher updates) worden inderdaad 's nachts automatisch geïnstalleerd. Als je de TV+ of Soundbox 's nachts van de stroom afhaalt, dan kan het zijn dat je een melding krijgt overdag dat je 'm zelf kan ophalen. 

Ok, dat van de stroom afhalen in de nacht maakt dan het verschil, dat deed ik een tijdje geleden nog en dan zeg ik wel eens een update klaar staan in de morgen. Nu blijft box aan stroom, dus worden de update automatisch geïnstalleerd. Duidelijk

• Nieuwkomer
  • March 24, 2026

Al die updates hebben de tv ontvanger behoorlijk instabiel gemaakt. tvgids die nog maar mondjesmaat werkt zenders die traag of helemaal niet laden. geluid loopt soms achter. En last but not least waarom zitten we nog steeds lullig hd te kijken in plaats van 4K ??????

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 24, 2026

Al die updates hebben de tv ontvanger behoorlijk instabiel gemaakt. tvgids die nog maar mondjesmaat werkt zenders die traag of helemaal niet laden. geluid loopt soms achter. En last but not least waarom zitten we nog steeds lullig hd te kijken in plaats van 4K ??????

Er zijn maar heel erg weinig 4K zenders.

Net als toen HD kwam (2008), moest je voor een paar zenders € 3,75 per maand betalen.

Pas in 2013 werd HD standaard.

4K is een hogere resolutie (dus meer punten (pixels) op de tv en bij een 55” scherm moet je op ongeveer 2,5 meter afstand (of dichterbij) zitten om het verschil te kunnen waarnemen.

Een veel betere toevoeging voor een mooi beeld is HDR en Dolby Vision  (UHD (kan met 4K en HD)) dat geeft een veel mooier kleurenbeeld en helderheid.

Verder werkt de Sagemcom DIW7022 niet slechter na de vele updates.

Soms moet je hem wel even resetten.

Hou de kpn toets rechsboven op de KPN ab ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies voor opnieuw opstarten.

Ook de verbinding met de KPN router is heel belangrijk.

Beste is met een UTP kabel.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 24, 2026

Tja. Als jij reguliere zenders weet die al 4k uitzenden...?

Enne. Ziggo heeft alleen Love Nature 4k. TV zenders Plus. En ESPN Compleet inclusief ESPN UHD, maar dat is duurder dan hier apart samen. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 24, 2026

Ik heb update 0.38.2 nu ook.

Voor de zekerheid even een reset.

En alles werkt, gelukkig, goed.

Tot nu toe geen problemen.

Maar ik weet dat dat niets zegt.

Als het bij de één goed werkt, wil dat niet zeggen dat het bij de ander ook goed werkt. (of andersom😉)