Skip to main content
Vraag

KPN TV+ Box valt tegen: crashes, traag, spontaan herstarten en geen beeld

• July 7, 2025
  • 3 reacties
  • 69 keer bekeken

Sinds een week eigenaar van de TV+ box, als vervanging van de oude KPN settop box. Valt toch wat tegen; crashes, traag, hangen, spontaan herstarten, streamen met alleen geluid en zwart beeld.

Ik heb de TV+ box bekabeld rechtstreeks vanuit de Experia router (afstand <1 meter). Geupdate, gereset, glasvezel modem en experia box gereset / minuten van stroom gehad. Blijft onstabiel. 

Bovendien is er geen Apple TV app in de app store (iets wat mijn 10 jaar oude Samsung TV wel ondersteunt).

Het is jammer - ik ben redelijk technisch maar mijn familie heeft geen geduld voor dit soort fratsen, het moet gewoon werken - dus de box gaat weer in de doos en ik ga verder met de iTV app op mijn Samsung…

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

3 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 10, 2025

Goedemorgen ​@TacoD , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community!

Zuur om te moeten lezen dat je ervaring met de TV+ box tegenvalt, dat hadden we natuurlijk graag anders gezien. Ook in jouw situatie zou dit gewoon goed moeten werken maar de vraag is waar het precies fout gaat. Je geeft (o.a.) aan dat je al hebt gereset; wat versta je daar precies onder, welke handeling heb je verricht? Heb je de TV+ Box ook al een keer teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Hoe je dat precies doet, lees je terug in dit artikel op onze Kennisbank. Benieuwd of dat nog voor de nodige verbeteringen gaat zorgen. Zo niet, laat het dan ook vooral weten zodat we hier verder met je in mee kunnen denken!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 10, 2025

Hi Jan,

Met gereset bedoel ik zowel de stroom van de drie apparaten (glasvezelmodem, Experia router en KPN+ box - in die volgorde- eraf en 30 seconden wachten en weer opstarten. Daarnaast kwam de KNP+ box vers uit de doos, en kreeg daarna een firmware upgrade en een laucher UI upgrade eroverheen.

Verder geen aanpassingen gemaakt op de box of in de interface, dus ‘terug naar fabrieksinstellingen’ lijkt overbodig na 5 dagen in bezit.

Opgemerkt sinds bezit:

• box wil niet opstarten; groen lampje maar zwart beeld
  • box blijft bij opstarten hangen op KPN logo
  • schakelen tussen zenders duurt 3-5 seconden, en dan zijn de eerste 5-10 seconden wazig terwijl de buffer wordt opgebouwd
  • ‘spinning circle’ die niet weggaat bij wisselen tussen TV kanalen, of bij herstarten na pauzeren
  • foutcode bij wisselen tussen kanalen, of bij vooruitspoelen na pauzeren (vooruitspoelen niet toegestaan bij deze zender)
  • bij Netflix app: regelmatig een zwart scherm en alleen audio te horen.

Geen van die problemen had ik bij de oude Arcadyan set top boxen.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 19, 2025

Goedemorgen ​@TacoD en dank nog voor je heldere terugkoppeling!

We zijn inmiddels een goede week verder en ben benieuwd of je ervaring de afgelopen dagen nog is veranderd of dat je nog steeds tegen dezelfde issues aanloopt. Mocht je nog steeds tegen dezelfde problemen aanlopen dan zou ik er toch eens voor kiezen om de Box terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, baat het niet dan schaadt het niet. Hoe heb je de TV+ Box trouwens aangesloten, bekabeld of via de wifi?