Skip to main content

Sinds aantal dagen “glas” internet en tv van kpn. Behalve wennen aan de TV ontvanger werkt alles prima…..

Echterr……ik heb bij installatie aangegeven de KPN+box bedraad aan te sluiten.

Tot mijn stomme verbazing werkt dit kastje gewoon door via de wifi en ik kan dus de lan kabel er gewoon uit halen zonder beeldverlies of uitval.

IK wil de KPN+ box alleen via lan laten werken zodater bandbreedte vrij blijft voor andere wifi apparaten.

Hoe regel ik dit.

(volgens klantenservice is dit gewoon normaal en moet ik dit accepteren) 

Vreemd…..KPN adviseert juist alles bedraad aan te sluiten.

Wie herkent dit en wat kan ik er aan doen?

Hallo, 

Je kunt de wifi gewoon uitschakelen hoor.

Instellingen- Apparaatinstellingen - Apparaat - Netwerk en internet - Bovenaan: WiFi uitschakelen.


Dank voor antwoord. Ik heb het niet over de modem router. Hierop staat WiFi al uit. 
Ik bedoel het kleine kpn+tv kastje. Daar gaat lan in. 

Als ik die lan kabel daaruit haal dan blijft alles gewoon werken. 


Dank voor antwoord. Ik heb het niet over de modem router. Hierop staat WiFi al uit. 

WiFi staat uit op de KPN Box? Waarom dat?

Ik bedoel het kleine kpn+tv kastje. Daar gaat lan in. 

Dat bedoelt @Ratonesque ook.

Als ik die lan kabel daaruit haal dan blijft alles gewoon werken. 

Dit kan alleen als u zelf het wachtwoord ingevoerd heeft. Anders zou het kastje nooit verbinding kunnen maken via WiFi.


Dank voor antwoord. Ik heb het niet over de modem router. Hierop staat WiFi al uit. 
Ik bedoel het kleine kpn+tv kastje. Daar gaat lan in. 

Als ik die lan kabel daaruit haal dan blijft alles gewoon werken. 

Ja, die bedoel ik ook.Dat het nog werkt komt omdat de wifi nog aanstaat. Als die ( met de afstandsbediening) uitgeschakeld wordt op boven beschreven wijze op de +Box dan werkt-ie alleen nog bekabeld.


Eenmaal aangemeld op de wifi schakelt ie daarop over als je de LAN kabel eruit trekt inderdaad. Maar als je de LAN kabel erin hebt én die is met het modem verbonden werkt ie niet via wifi.

Hij blijft zonder LAN dus werken en dat betekent dat je ‘m al op je wifi hebt ingesteld (dit kan je ongedaan maken; dat is al uitgelegd).

Ik heb het niet over de modem router. Hierop staat WiFi al uit.

Èèèèn dit is weer in tegenspraak. Want hij kan nooit verder werken op wifi als dat op je modem uit staat.

Je schept dus wel verwarring.

Je kunt de verbinding op het TV+ kastje voor wifi uitschakelen. Die stappen heeft Ratonesque in diens eerste reactie gegeven.

Maar zeker als je het modem de zwarte Box12 hebt is werking via wifi geen enkel probleem voor de box en meerdere apparaten tegelijk. Zowel via 2.4 als 5 Ghz wifi zijn totaal zo'n 24 kanalen tegelijk beschikbaar!

Het advies om bekabeld te werken is in het verleden gegeven. Met de oude ontvangers kan '’draadloos'’ alleen via een DVS stopcontact verbinding. Dat is storingsgevoelig. Wifi is dat alleen als je op de rand van het zendbereik komt.

 


Ff nog nagedacht😊. Inderdaad WiFi daarvan nu uitgezet. 
En……belangrijkste nog was dat ik blijkbaar de kan kabel niet in modem had zitten. 
Dan gaat het ook niet lekker werken. 😢

Bedankt voor de hulp👍


Kabels nalopen is eigenlijk stap 1 in storingsoplossing😊Maar nu gelukt