Ik heb glasvezelaansluiting, de zwarte KPN-modem met 5 lampjes, en via 2 DVS 1200 stekkers zijn de modem en de digitale DIW-7022 ontvanger gekoppeld. Daarnaast bezit ik een Samsung tv met 4K; het toestel is 1 jaar oud. Onderstaand probleem ontstaat op 21 december 2023.
Probleem: bij het selecteren van een tv-programma bevriest het beeld en valt het geluid weg.
Oplossing no. 1: de spanning van de digitale ontvanger gedurende 10 minuten afgekoppeld van het lichtnet. Daarna aansluiten, de ontvanger start op, beeld en geluid verschijnen weer. Helaas keert het probleem terug na 2 dagen. Op 23 december jl. contact opgenomen met de KPN-helpdesk. Zij hebben de modem herstart en de digitale ontvanger teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Jammer genoeg, deze methode lost niets op.
Oplossing no. 2: de 2e lijn van de helpdesk belt mij op op dezelfde dag 23 december. Ik krijg het advies om de LAN-kabel los te koppelen van de ontvanger en ik mag geen gebruik meer maken van de DVS 1200 aansluiting.
De DIW-7022 werkt ook via WiFi in mijn thuisnetwerk. Ik start de ontvanger opnieuw op en ik volg deze installatie procedure. Uiteindelijk is de ontvanger gekoppeld in het thuisnetwerk en lijkt het probleem met het bevroren beeld en geen geluid te zijn opgelost.
Vraag: hebben meerdere gebruikers ervaren dat de draadloze verbinding via het thuisnetwerk de beste optie is voor de KPN TV+ Box ?