Skip to main content

De nieuwe KPN+Box werkt niet met twee afstandsbedieningen. De oude TV Box VIP 2952 V2 werkt wel met twee afstandsbedingen.

Mijn voorstel is de oude VIP 2952 V2 te houden, maar moest terug gestuurd worden naar KPN i.v.m. het nieuwe abonnement.

Ik vind van KPN niet klant vriendelijk. Spijt dat ik het abonnement verlengd heb.

M et vriendelijke groet,

Don

Ik zie niet waarom de TV+Box niet werkt met 2 afstandsbediening. Ik heb ook nog een smarttv-minitoestenboard gekoppeld, werkt prima. Volgens mij kan ieder BT-invoerapparaat gekoppeld worden.


Het gaat om de nieuwe KPN+TV box DIW 7022. Deze box werkt niet met twee dezelfde afstandsbedingen.


Deze box werkt niet met twee dezelfde afstandsbedingen.

Dat klopt. Er kan via Bluetooth maar één afstandsbediening gekoppeld worden. Er komt wel een eenvoudigere afstandsbediening die als tweede is te koppelen. Niet verwacht voor Q2 2024 vooralsnog.

Wat wel kan, naast de huidige afstandsbediening.

-- Draadloze of gedrade muis

-- Koppelen met Google Home in je telefoon en daar de (eenvoudige) afstandsbedieningsfunctie gebruiken

-- draadloos toetsenbord

-- in combinatie met een Philips of Sony tv via HDMI CEC ook de ab van de tv ervoor gebruiken

Het vaste abonnement verlengen (=vernieuwen) is eigenlijk niet nodig. Zeker niet als je ook een moderne smart tv hebt. Daar zitten al die apps ook in. Of wilde je om wat voor reden dan ook de nieuwe tv box?


Bedankt voor de reactie, ik wacht nog af misschien dat KPN een oplossing komt.


Die komt er zoals uitgelegd. Maar duurt nog aantal maanden.


Ik kan prima mijn afstandbedieningen (ook BT) van mijn tv/sat receiver koppelen, maar het bedienen is natuurlijk niet goed omdat ieder knopjes heeft andere funtie. Waarom wil je 2 zeflde afstandbediening 1 apparaat bedienen? Je heb dan alles doppelt, wat is de toegevoegde waarde ervan? 


Dat is voor het gemak.