Skip to main content

Beste allemaal,

Na een tijdje zoeken op dit forum ben ik toch nog niet bij een oplossing gekomen. Sinds vorige week heb twee tv + ontvangers, een voor boven (Toshiba tv) en de ander voor beneden( LG Oled65cx6la ) boven werkt het kastje prima maar beneden op de LG televisie krijg ik alleen geluid maar geen beeld. De volgende dingen heb ik al geprobeerd; 

beide kastjes getest op de Toshiba en LG tv

Ecostand aan en uit gezet

CEC aan / uit gezet

andere HDMI poort

Andere HDMI en Ethernetkabel

ontvanger spanningsloos gemaakt en gereset

De ontvangers zijn direct aangesloten met een ethernet kabel en zit voor de rest niks tussen.

Uiteraard heb ik ook contact gehad met de klantenservice, deze raadde aan om ook even contact te zoeken met LG maar uiteindelijk ligt het probleem niet bij de televisie maar bij de tv box. 

Alvast bedankt voor het meedenken.

 

 

Dat is jammer van de HDR.
wellicht kan je eens kijke naar deze video, daar is een workarround in, echter weet ik niet of dit geldt voor jouw LG
LG OLEDs SERIOUS issue potential FIX! ALL owners need to watch. - YouTube


Dat is jammer van de HDR.
wellicht kan je eens kijke naar deze video, daar is een workarround in, echter weet ik niet of dit geldt voor jouw LG
LG OLEDs SERIOUS issue potential FIX! ALL owners need to watch. - YouTube

 

HDR continue werkt niet altijd perfect, vaak krijg je een donkerder beeld.

HDR en SDR hebben niets te maken met HD en SD.

Zet de Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box) op SDR totdat de update van KPN komt met HDR automatisch. Daarna verwacht ik dat dit probleem is opgelost.

 

@CharleyR 

Maar dit heeft niets met de vraag te maken van @IljaH 


Dat is jammer van de HDR.
wellicht kan je eens kijke naar deze video, daar is een workarround in, echter weet ik niet of dit geldt voor jouw LG
LG OLEDs SERIOUS issue potential FIX! ALL owners need to watch. - YouTube

 

HDR continue werkt niet altijd perfect, vaak krijg je een donkerder beeld.

HDR en SDR hebben niets te maken met HD en SD.

Zet de Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box) op SDR totdat de update van KPN komt met HDR automatisch. Daarna verwacht ik dat dit probleem is opgelost.

 

@CharleyR

Maar dit heeft niets met de vraag te maken van @IljaH 

Dat bepaal jij niet hoor!


@CharleyR 

Wat bedoel je?

Een vraag in een vraag stellen is niet netjes en mag volgens de huisregels ook niet.

Het is netter om een eigen nieuwe topic hiervoor aan te maken.

En ik geef je toch een compleet antwoord?


@CharleyR

Wat bedoel je?

Een vraag in een vraag stellen is niet netjes en mag volgens de huisregels ook niet.

Het is netter om een eigen nieuwe topic hiervoor aan te maken.

En ik geef je toch een compleet antwoord?

Beste,

Als je de bijgevoegde youtube link had bekeken, dan had je dze onzin over relevantie niet in dit topiuc gezet.
Het bijgevoegde youtube stream, gaat JUIST over het verschijnsel dat voor bepaalde LG tv's het HDMI signaal niet werkt en daar kan een workarround voor zijn.
 


@CharleyR

Laat maar. 😣

En einde discussie s.v.p. (aub)


Wat je nog zou kunnen proberen (zal wel niet helpen😄) is de hdmi uitgang 1 bewerken. Deze kun je op verschillende apparaten type zetten, ook decoder.

Weet dus niet of alleen de naam gewijzigd wordt of er ook communcatie instellingen veranderen.

Off topic: ben zelf ook naar kpn gegaan en heb een G1 hangen. Zal mij benieuwen of ik het aan de praat krijg met de AB ect... 

Succes!

 


Ik zie veel topics over het gemis van 4K beeld opties op LG televisies in combinatie met de KPN iTV+ box. 
 

Bij mij initieel hetzelfde probleem. De Samsung tv op de slaapkamer schakelt automatisch naar 4K 50Hz. De LG (C1) in de woonkamer naar 1080P 50Hz. 

De LG televisie stond op beeldmodus Oled care (een soort spaarstand).  Nadat ik de beeldmodus op standaard heb teruggezet zijn alle 4K beeld opties beschikbaar op de iTV+ box en kiest hij bij de automatische stand voor 4K 50Hz.

 


Reageer