Skip to main content

Nieuwste KPN TV+ decoder (incl. laatste updates aug/sep 2023) valt na enkele minuten spontaan uit! De instelling automatisch uit na 2 uur is geactiveerd dus dit is het probleem niet. Waarom is er overigens geen instelling dat het geluid altijd aan blijft staan? Overigens staat mijn 3 jaar jonge Samsung Smart TV in verbinding met een Samsung Soundbar d.m.v. een nieuwe HDMI kabel. Nieuwe Optische kabel verbonden vanaf KPN TV + decoder naar de Samsung Soundbar om zo het Radio of TV geluid via mijn Soundbar te kunnen luisteren als de TV uit staat. Dus dan ook geen stroom kostende screensaver….

@smart tv kado 

 

Hoe is de KPN tv ontvanger Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de Experiabox of Box12) (of te wel wat zit er allemaal tussen).

 

Zet de screensaver op de DIW7022 uit.

 

Zet de toslink (fiber audio) op de DIW7022 aan (staat standaard op uit).

 

En zet, als hij aan mocht staan, CEC op de DIW7022 uit, anders gaat hij uit als je de tv uitzet.

 

Zie ook hier voor veel informatie over de DIW7022.


Nieuwste KPN TV+ decoder (incl. laatste updates aug/sep 2023) valt na enkele minuten spontaan uit! De instelling automatisch uit na 2 uur is geactiveerd dus dit is het probleem niet. Waarom is er overigens geen instelling dat het geluid altijd aan blijft staan? Overigens staat mijn 3 jaar jonge Samsung Smart TV in verbinding met een Samsung Soundbar d.m.v. een nieuwe HDMI kabel. Nieuwe Optische kabel verbonden vanaf KPN TV + decoder naar de Samsung Soundbar om zo het Radio of TV geluid via mijn Soundbar te kunnen luisteren als de TV uit staat. Dus dan ook geen stroom kostende screensaver….

Wellicht toch eens proberen zonder de ECO stand na 2 uur kijken uitschakelen wat er gebeurd als je deze uitschakelt .

mvg


Dank voor het meedenken echter staat mijn decoder niet op eco stand. Dus daar los ik het probleem van spontaan uitvallen niet mee op. 


Dank voor het meedenken echter staat mijn decoder niet op eco stand. Dus daar los ik het probleem van spontaan uitvallen niet mee op. 

je zegt dat de stb 2 ingesteld is om na 2 uur uit te schakelen dat is een instelling die bij ECO hoort.

Nogmaals adviseer ik zet dit eens uit en kijk wat er gebeurd.


De Google Screensaver start op na 15 minuten startscherm in beeld. Dit kan op maximaal 2 uur ingesteld. (maar ook op 5 minuten)

Zet bij de instelling '’Startscherm'’ de functie opstarten met laatste gekozen radio of tv zender aan.

Dan omzeil je het startscherm (waarin het geluid van een radio zender als PREVIEW zit) en grijpt de Google Screensaver niet in na 15 minuten. Maar speelt ie uren lang. Hier wel tenminste.


PeterG bedankt voor de tip. Ik ga het proberen. 


Inderdaad was de tip van PeterG de oplossing voor het uitvallen. Bedankt PeterG!


Graag gedaan. Geniet van de radio via de TV+ ontvanger.


Nieuw "probleem" 😉.....waarom moet het geluid van de tv dat via de aangesloten samsung soundbar verloopt op minimaal volume level 20 zetten om dit op normaal geluidsnivo te kunnen verstaan?  Ik mankeer gelukkig nog niets aan mijn oren😉 Is dit ook een instelling op het nieuwste kpn tv+ decodertje? En zoja welke instelling(en)?  Alvast dank👍

 

 


Nieuw "probleem" 😉.....waarom moet het geluid van de tv dat via de aangesloten Samsung soundbar verloopt op minimaal volume level 20 zetten om dit op normaal geluidsniveau te kunnen verstaan?  Ik mankeer gelukkig nog niets aan mijn oren😉 Is dit ook een instelling op het nieuwste kpn tv+ decodertje? En zo ja welke instelling(en)?  Alvast dank👍

 

De Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box) kan je het volume het beste op maximaal zetten.

Onze soundbar staat ook het volume meestal op 20 en max. is 100.


Ok thanks 👍 had zelf ook  al van alles geprobeerd met geluidsinstellingen in de AB van de Samsung TV en in de AB van de Samsung Soundbar  en in het menu van het kpn tv+ decodertje. maar helaas allemaal zonder resultaat. Maar nu weet ik dat het niet anders kan!