Skip to main content

We gebruiken sinds 23-2 KPN TV+
Het is een nieuwe manier van werken. Echter er zijn toch nogal wat issues, zoals bijv.:

  • Rode balk onderaan beeld, waaar o.a. staat TV box herstarte als het probleem niet weggaat
  • Opnames niet weg kunnen gooien, met foutmelding. Even later lukt dat dan weer wel
  • TV Gids die leeg blijft. TV box herstarten, daarna wel gevuld. Soms meerder herstarts nodig
  • Opnamelijst blijft leeg. TV Box herstarten, daarna wel gevuld. Soms eerdere herstarts nodig
  • Na aanzetten TV Box, leeg scherm. Ook hier weer herstart nodig vd TV Box. Soms meerdere malen. Wordt ook als suggestie op het lege scherm gegeven.


    Zijn wij de enige met deze issues? 
    Is er een oplossing voorhanden?

Hallo @Erike59 de box wordt constant firmwarematig bijgewerkt en jij bent niet de enige. De update van aankomende maand lost o.a. het rode-balk-probleem op, zie het betreffende topic voor details.


Hallo @Erike59 ,

Hier vind je een overzicht van bekende bevindingen: 

En hier staan de regelmatige updates: 

https://forum.kpn.com/product-updates?filters%5BproductArea%5D%5B0%5D=TV%2B

 


Hoi Ik lees een hoop issues

zelf heb ik ook issues maar niet wat ik in jou bericht lees.

Veelal lijkt dit mijn inziens een verbindingsprobleem te zijn.

maar dit is een aanname.

Hoe is jouw STB aangesloten?

-Wifi

-UTP?

-HDMI -Wat voor HDMI kabel?

Ben benieuwd naar je antwoorden maar ook naar je verbindingsinstellingen.

mvg


Hi Thijs, dank voor je bericht.

Zeker de nodige issues, die ik voorheen totaal niet had met de vorige KPN TV-box.

Mijn TV+ box is aangesloten via UTP

De HDMI kabel is dezelfde als die op de vorige KPN box werd gebruikt.
mvg

Erik


Tja weer een aantal van die duistere en onverklaarbare problemen die er zo maar zijn.

Ik had overigens met de vorige STB’s geen ook net als jij geen enkel probleem.

Je kan wat experimenteren met de CEC instellingen van de STB en je smart tv zelf.

Verder heb ik een 8K HDMI kabel geplugd ik hoop dat het daar wat beter evt. mee gaat als is het 8K optie op de kabel natuurlijk onzin.

Mocht het issue blijven ga ik een CEC killer gebruiken want mijn inziens is dat een van de grote issues.

tot de volgende ergernis -;)


Opstarten gaat weer eens moeilijk. Nu staan de thumbnails in het overzicht, maar dat was net allemaal grijs. Kijk helemaal onderin … daar staat “Opnames worden geladen” terwijl ik de box gewoon aan zet. Dit is zeer zeker niet de eerste keer. 


We nemen het mee, @ronvmeijer! Als je de TV+ Box herstart is het wel opgelost?


We nemen het mee, @ronvmeijer! Als je de TV+ Box herstart is het wel opgelost?

Top, bedankt. Ja, wanneer ik de TV box herstart (vaak stroom eraf) gaat het weer een tijdje goed. 


ja dat is een logisch gevolg als je restart gaat de cache leeg.

dit is een tijdelijke work a round morgen heb je weer het zelfde issue.


Komt er nog een optie dat je HDR kan uit uitschakelen  bij mij is beeld wat flets :)

 

dick

 

 


Komt er nog een optie dat je HDR kan uit uitschakelen  bij mij is beeld wat flets :)

Die optie die is er toch al?


Komt er nog een optie dat je HDR kan uit uitschakelen  bij mij is beeld wat flets :)

Die optie die is er toch al?

Niet nog met kpn+ 


Komt er nog een optie dat je HDR kan uit uitschakelen  bij mij is beeld wat flets :)

Die optie die is er toch al?

Niet nog met kpn+ 

Zeker wel. Aan of Uit


Komt er nog een optie dat je HDR kan uit uitschakelen  bij mij is beeld wat flets :)

Die optie die is er toch al?

Niet nog met kpn+ 

Zeker wel. Aan of Uit

Waar staat dat dan als ik vragen mag ?

 


Ha @marabunta, hier zie je alles over de scherminstellingen op de TV+:

 


Ha @marabunta, hier zie je alles over de scherminstellingen op de TV+:

 

het is gelukt heel hartelijk bedankt voor de info allemaal  👍


Ik heb dezelfde soort problemen. Nu terug naar mijn vorige tvbox. Geen problemen meer. Ik wacht nog maar een tijdje voor de ‘kinderziektes’ eruit zijn. Vind het overigens eigenlijk niet kunnen dat we worden verleid om die tv+ te nemen (€10,- goedkoper abonnement) maar dan zulke vervelende problemen waardoor tv-kijken een immense irritatie oplevert. Ze zouden bij het verlengen / afsluiten van dat abonnement moeten vermelden dat het om een ‘beta’ gaat (eigenlijk ‘alfa’!!) en dat je dus een proefkonijn bent die de fouten moeten ervaren en melden zodat zij die kunnen verbeteren. Een testbedrijf inhuren kost natuurlijk te veel dus dan maar de consument ervoor laten werken (die loopt toch niet weg anders zijn er altijd genoeg klanten te trekken).

 

Erg ontevreden dus :(