Skip to main content

Sinds 11/10 jl. is bij mij KPN TV+ geinstalleerd. Mijn bevindingen zijn niet optimaal.

Zo kan ik bijv. bij het gebruik van teletekst NIET doorbladeren in een pagina die uit meerdere bladzijden bestaat. Blijft hangen op blz. "1”. Ook bestaat NIET de mogelijkheid om pagina 888 (=ondertiteling) te gebruiken. Ik vind dit beide een groot gemis. Mij bevreemt ook dat bij het inschakelen van teletekst het geluid wegvalt.

 

Beste @MennoF,

Maak je dan gebruik van de Teletekst-app? Als je naar bijvoorbeeld naar pagina 200 gaat, daarna met het pijltjes toets op de afstandsbediening omhoog of omlaag gaat dan pakt ie het volgende sub menu van pagina 200.

Pagina 888 is niet te gebruiken. In de menu kun je de ondertiteling aanzetten:

 


Welke ontvanger van KPN had je hiervoor, @MennoF? Of ben je helemaal nieuw?

Op de vorige ontvanger,  de Arris, kon je juist de subpagina's helemaal niet selecteren, en dat kan op de +Box juist wel. Op de manier die @Dennis Schreve beschrijft hierboven.

Dat het geluid wegvalt is logisch, het is een aparte app, en werkt niet meer via de tv-zender. 

Overigens kun je de Teletekst-app ook gewoon  op de smartphone installeren, werkt ook uitstekend.  Blijft de tv-zender ook gewoon "aan".


Hiervoor maakte ik gebruik van Digitenne, waar dit allemaal wel mogelijk was.


@MennoF ben je er nog uitgekomen met die teletekst en die ondertiteling?


Hiervoor maakte ik gebruik van Digitenne, waar dit allemaal wel mogelijk was.

Ja, daar zit het dus "achter" de zender. Was bij de Arris ook het geval. Maar bij de +Box is het dus een aparte app, @MennoF.


Inderdaad met de "pijltjestoets” omhoog/ omlaag kan men door een teletekstpagina bladeren.

Bedankt voor de tip.

Nu zou ik ook nog gebruik willen maken van pagina 888 (ondertiteling) in teletekst. Hoe?


Als je naar de zender kijkt waar je de ondertiteling bij wilt, @MennoF , klik je op de pijltjestoets naar beneden, dan verschijnen de verschillende bedieningselementen in beeld. Op de onderste rij ga je naar het meest rechtse icoontje ( vierde van rechts).

In beeld verschijnt de tekst Zet ondertiteling aan.

Aanklikken, ondertiteling werkt. Uitzetten door zelfde icoontje nogmaals aan te klikken.

Teletekst 888 heeft geen functie meer (is immers aparte app), maar heb je dus ook niet meer nodig.


Als je naar de zender kijkt waar je de ondertiteling bij wilt, @MennoF , klik je op de pijltjestoets naar beneden, dan verschijnen de verschillende bedieningselementen in beeld. Op de onderste rij ga je naar het meest rechtse icoontje ( vierde van rechts).

In beeld verschijnt de tekst Zet ondertiteling aan.

Aanklikken, ondertiteling werkt. Uitzetten door zelfde icoontje nogmaals aan te klikken.

Teletekst 888 heeft geen functie meer (is immers aparte app), maar heb je dus ook niet meer nodig.

Inderdaad, ik heb uw gedetailleerde instructie uitgevoerd en heb gekregen wat ik verlangde.

Bedankt voor uw hulp.


Mooi dat het gelukt is, @MennoF

Er zat nog wel een foutje in mijn beschrijving, trouwens...het ondertitelingsicoontje is uiteraard de vierde van links.

Maar dat had u al ontdekt natuurlijk.