Skip to main content

Hi,

Ik zit er over te denken om over te stappen van Ziggo naar KPN en ben daarom op zoek naar wat advies. 

 

TV+ Draadloos aansluiten

Ik wil graag op 2 televisies die KPN TV+ boxen aansluiten. Echter heb ik bij beide TV’s geen UTP kabel liggen (nooit gedacht dat ik nog zou overstappen van Ziggo). Ik heb wel in het bereik van beide TV’s een TP Link deco M4 kast staan. 

  • Nu ben ik benieuwd of ik daarmee voldoende signaal heb om draadloos HD/4K TV te kijken zonder haperingen oid?

Ik heb ook gelezen dat een DVS een optie zou kunnen zijn, maar die valt af omdat ik Zonnepanelen heb en dat blijkbaar niet goed samen gaat. Daarnaast zie ik het niet echt zitten om voor 400 euro aan wifi punten te kopen.

 

Snelheid zappen

Tot slot, ben ik ook benieuwd naar de snelheid van het zappen. Ik heb namelijk een hekel als er 2-3 seconden tussen elk kanaal zit. 

 

Hoor graag van jullie!

@PW92 kijk eerst eens welke snelheid er op jouw adres mogelijk is. Je zal niet de eerste zijn die na de overstap er achter komt dat er maar een matige snelheid mogelijk is.


De tv ontvangers zullen waarschijnlijk niet goed werken op de Deco. Deze zou namelijk multicast to unicast moeten ondersteunen. Dat doet die waarschijnlijk niet.


@PW92 kijk eerst eens welke snelheid er op jouw adres mogelijk is. Je zal niet de eerste zijn die na de overstap er achter komt dat er maar een matige snelheid mogelijk is.

 

Er is nu nog max 130 mb mogelijk, vanaf januari is er glasvezel beschikbaar. 130 mb lijkt mij genoeg toch?


De tv ontvangers zullen waarschijnlijk niet goed werken op de Deco. Deze zou namelijk multicast to unicast moeten ondersteunen. Dat doet die waarschijnlijk niet.

 

Dat lijkt me inderdaad een prima snelheid. De nieuwe box kan op wifi maar niet met alle apparatuur zoals @Nick83 al opmerkte. Uiteraard is bekabeld ten alle tijden beter. Een dvs is een slechte oplossing dus die moet je vergeten. 


Als de afstand tot het modem niet te groot is werkt de +Box uitstekend via WiFi, ook zonder versterkers e.d., in de praktijk werkt het op de begane grond en de eerste verdieping goed, een beetje afhankelijk van de grootte van je huis natuurlijk.

Zapsnelheid is na een aantal updates ook goed.

Plm. 1 sec.


Super, dank iedereen. Dit moet wel goed komen denk ik zo!


@PW92 Beste Dit kan je gewoon met je DECO doen geen enkel probleem

@Nick83 Volgens mij hebben wij deze discussie wel eens vaker gehad over multicasten ook toen liet zien dat het kon -;)

Zie de specs

@PW92 Het is natuurlijk altijd beter om UTP te gebruiken maar als dat niet kan.

Dan is de DECO niet verkeerd

Wat betreft het zappen als je 2 of 3 sec niet erg vindt dan werkt het prima voor jou.

Het is bye the way mijn inziens niet traag.

suc6


Het interesseert me niet wat de specificaties zijn. Bij sommige mensen werkt het gewoon niet.