Skip to main content

Sinds kort hebben we TV+. We hebben een Sony Bravia TV en met de code die de KPN geeft om de afstandbediening te koppelen krijgen we de AB niet werkend. De volumetoetsen kunnen niet gebruikt worden, daarvoor hebben we de oorspronkelijke afstandbediening nodig.

Verder vervormen de stemmen op TV af en toe. Het geluid van de zenders komt zo zacht door dat we het volume op 44 moeten zetten om het te horen, terwijl wanneer we één van de apps (videoland of youtube) gebruiken, de volumeknop op 23 kan voor een normaal geluidsniveau.

We hebben ook een soundbar, maar als we deze instellen dan kunnen we nog steeds de volumetoetsen van de AB niet gebruiken.

Aan de helpdesk hebben we niks want zij lezen alleen maar uit het boekje voor wat ik zelf al gelezen heb.

KORTOM een ongelooflijke achteruitgang dit TV PLUS. En de helpdesk medewerker liet me weten dat ik de oude kastjes niet mocht houden totdat de nieuwe kastjes fatsoenlijk werken. Dus gewoon dikke pech met die rot kastjes.

Het is een service die kpn aanbiedt wat het gebruik van de ab voor overige appartuur.  Persoonlijk heb ik het altijd onzin gevonden maar u zou ook Sony kunnen bellen of er wellicht een andere code beschikbaar is.


Tv+ hdmi naar Tv
Soundbar hdmi naar Tv
Op Tv+ naar Instellingen >Apparaat >Apparaatvoorkeuren >Weergave en geluid > Hdmi-cec > CEC Switch aanzetten 
Op Sony Tv naar Instellingen > Externe ingangen > Bravia Sync Instellingen > alles AAn.


JDP zou willen dat jij bij de kpn helpdesk zat. Het eerste deel is gelukt maar ik kan op de Sony bravia externe ingangen niet vinden


Hallo @JudyR ga naar instellingen, klik op tv kijken, klik daarna op externe ingangen.

Succes.

 


@JudyR  voorbeeld hierboven nam ik over van mijn oude Sony uit 2014 hoogstwaarschijnlijk zijn de instellingen en benamingen veranderd.

Google je Tv model hoe je Hdmi-cec moet aanzetten, op je Sony

 


Ha @JudyR, wat jammer om te lezen dat je zo ontevreden bent! Ik zie dat de community je te hulp geschoten is: heel fijn. Is het gelukt met de tips hierboven? Ik stuur ook nog even een linkje mee naar de bekende bevindingen: 

Daarnaast moet het wél werken met een TV+ Box i.c.m. Sony Bravia. Je kunt de ontvanger en de afstandsbediening nog eens resetten en het koppelen dan opnieuw proberen. Ik zou dat eerst zonder de soundbar proberen.

 


Het werkt allemaal maar voor de volume knoppen heb ik nog steeds de Sony ab nodig


Kan je jouw Sony wel aan en uit zetten met de afstandsbediening van de TV+ Box?

Wat is het type van jouw Sony televisie?


Heel vaak als we de TV aanzetten, dan komt er wel geluid, maar blijft het scherm zwart. De enige manier waarop we dit kunnen oplossen is de stroom van het kastje afhalen gedurende een minuut. Dan weer aanzetten en de TV opnieuw aanzetten. Dan is er weer beeld.

 

Admin: topics samengevoegd


We hebben pas TV + en hebben twee kastjes ontvangen en twee afstandbedieningen. We hebben beneden een Sony Bravia TV en boven een ander type Sony.

De ene ab van de KPN kan onze Sony televisie met alle knoppen bedienen, behalve de volumetoetsen, deze werken niet. Bij de andere afstandbediening werken alleen de volumetoetsen, de rest van de knoppen doet niets op de Sony televisie.

Ik begrijp er helemaal niks meer van. Heb alles geprobeerd. Reset, koppelen met de snelcode 3 en koppelen met de code 340 uit de pdf met codes voor alle merken.


Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic


Wat gek dat het ook na het resteten niet werkt 😞. Misschien heeft @PeterG nog een idee! Als je de ene afstandsbediening omruilt voor de andere en het proces opnieuw ingaat, dan lukt het ook niet met het koppelen?


Hmm, zelf heb ik met de Sony (uit 2016) hier alle* knoppen werkend met code 340. 

*op de kpn ab dus volume, tv aan/uit en bronkeuze.

Maar. Doe eens eerst een reset van de afstandsbediening(en) en daarna meteen instellen met code 340.

Reset: rood en blauw ingedrukt houden totdat rode led brandt. Daarna op ok drukken. Rood knippert even; afstandsbediening is weer 'schoon'.

Daarna: Houd bronknop en ok ingedrukt, totdat na ca 3 seconden rode led brandt.
Toets daarna rustig 3 … 4 … 0 in. Rode led knippert en afstandsbediening is ingesteld.


Ik ben zo juist door de medewerker van de KPN doorverbonden met de technische service die me fantastisch heeft geholpen. Wel een uur mee aan de telefoon gezeten en van alles geprobeerd. Uiteindelijk was een harde reset van het kastje (met een pinnetje) de oplossing. Eén televisie werkt nu met ab. De andere zal ik straks op dezelfde manier proberen.