Skip to main content

Ik ben sinds kort in bezit van 2 KPN TV + ontvangers(DIW7022). Hiervoor had ik nog de inmiddels terug gestuurde oude TV onvangers(SPIJT!),
welke prima werkte , maar aangezien ik 4K kanalen wil bekijken , was het advies om de nieuwere KPN TV + box aan te schaffen.
Welnu , deze nieuwe ontvangers zijn echt niet wat ik verwacht had.

De klachten zijn:

1.Wanneer de GUIDE functie wordt gebruikt om van kanaal te wisselen, stopt het geluid en beeld voor ongeveer 3 tot 5 seconden.
Wat kan hier aan gedaan worden? Ik heb bij verschillende vrienden gemerkt dat dit probleem zich niet voordeed en deze zijn in het bezit van een  
KPN Box 12 Modem en Arris VIP5205 tv ontvanger. Ligt het soms aan mijn modem type en/of TV ontvanger type? (Experia V10 en DIW7022?

2.Om mijn verschillende apparaten te bedienen, maak ik gebruik van Logitech Harmony elite afstandstands bediening, waarmee ik activiteiten kan starten en stoppen met 1 afstandsbediening. Voorwaarde is wel dat IR (infrarood) aanwezig moet zijn op de afstandsbediening en de huidige KPN TV + afstandsbediening werkt alleen op Bluetooth. Het vorige model had dit wel.
Komt er nog een update of ander model mer IR? 

3.Kan geen zenderlijsten maken of verbergen .Je moet dus door de hele zenderlijst zappen. Komt hier ook nog een verbetering?

4 Om uit de gids te geraken zou je denken dat de terug toets zou werken , maar je moet GUIDE weer indrukken om terug te gaan naar de TV.
  Niet logisch.

5. Het is ook niet erg gebruiksvriendelijk om bij je opnames te komen. Je moet teveel handelingen verrichten om bij deze optie te komen.
   Wordt daar ook een verbetering in gebracht.

6. Volgens KPN medewerker zijn de 4K uitzending (zie KPN zenderlijst) niet beschikbaar! Mijn switch naar KPN TV + is dus voor niks geweest? In zenderlijst overzicht staat 691, 692, 693 en 694 als 4K  zenders

Al met al is de nieuwe manier van TV kijken met de KPN TV + box niet gebruiksvriendelijk en al helemaal niet met de afstandsbediening die erbij geleverd wordt.
KPN helpdesk gebeld , maar konden mij niet een echt bevredigend antwoord geven. Het liefst zou ik terug willen naar oude ontvangers en afstands bediening, maar dat kon niet volgens KPN helpdesk medewerker.

Mijn huidige configuratie is als volgt:

2 x KPN TV + box model DIW7022
Alles is bekabeld met UTP 5 kabels
Experia V10 modem
Glasvezel 
Bijgeleverde HDMI kabels van KPN gebruikt.


Met vriendelijke groeten,

...maar aangezien ik 4K kanalen wil bekijken , was het advies om de nieuwere KPN TV + box aan te schaffen.

Wat een onzin advies. Alleen als jij nog een heel oud abonnement had waarbij geen 4K pakket te contracteren was dan was het noodzakelijk. En anders was het gewoon een kwestie van het 4K pakket aanzetten.


Hi @rdevries0953! Vervelend te horen dat je niet volledig tevreden bent over de TV+ ontvanger. 

Ik wil je aanraden de volgende links in de gaten te houden. De product updates voor alle nieuwe ontwikkelingen. De feature requests voor de wensen en welke daarvan zijn toegezegd of afgewezen. En de kennisbank over alles over instellingen en specificaties. 


6. Volgens KPN medewerker zijn de 4K uitzending (zie KPN zenderlijst) niet beschikbaar! Mijn switch naar KPN TV + is dus voor niks geweest? In zenderlijst overzicht staat 691, 692, 693 en 694 als 4K  zenders

De zenderlijst laat vandaag trouwens alleen 692-694 als 4k zien; of 691 nog Xite biedt weet ik niet. Om het aan te zetten zie de knop op 4K ultra HD.

En niet wat je vraagt, maar voor de volledigheid uit een TV+ Box product update van april 2023:

Beeldkwaliteit verhoogd

De HD-kwaliteit is verhoogd van de eerste 10 kanalen. De kwaliteit is nu gelijkgetrokken met de zogenaamde “HD Glas” zenders die glasvezelklanten kennen met iTV. 

...

HD+, HD Glas of gewoon verbeterde HD?
Vanuit KPN noemen we het gewoon “HD”. En die kwaliteit is nu verbeterd voor kanalen 1 t/m 10. We noemen het geen HD+ of HD Glas.

Vanaf welke internetsnelheid kan ik gebruik maken van deze kwaliteit?
45Mbit/s

Misschien dat bovenstaande toch beter is dan je voor deze niet-4k zenders op je oude abonnement of ontvanger had zodat de overstap niet helemaal voor niks was? (Ik ken de oude ontvangers/abonnementen niet dus misschien praat ik poep. Ik vind het erg onduidelijk allemaal.)