Skip to main content

Sinds bijna een week heb ik de diw7027. In een week tijd regelmatig onderaan een rode regel met foutmelding. Of het duurt heel lang voordat de tv start. Ook enkele keren een Android melding dat het systeem niet kan starten. 

Elke keer is het probleem opgelost als ik de diw7027 uit en weer aan zet. Maar dat moet toch geen dagelijkse gang van zaken worden. 

 

Zijn er meer mensen die deze foutmeldingen regelmatig krijgen? 

Ik heb de vraag nog maar net ingediend en weer de rode balk met de tekst

Er is een fout opgetreden, probeer het opnieuw. Als het probleem zich blijft voordoen,  start dan de KPN TV+ Box opnieuw. 

 

Geen idee welke fout. Maar de hele tijd naar de balk kijken zit je ook niet op te wachten. 

Zal het maar weer uit de stekkerdoos halen en opnieuw starten....


Helaas kan ik jouw probleem niet bevestigen. Ik heb wel andere problemen met KPN TV+ Box, maar ben deze niet tegengekomen.


Ik heb 't heel af en toe als ik enthousiast spoel (in een live uitzending gehad). Neem ik een pietsie meer tijd dan gaat het prima.


Beste @RuudKoper, op welke momenten loop je tegen de melding aan? Wat doe jij wanneer je dit krijgt? 


@RuudKoper ik ben stiekem ook wel benieuwd hoe e.e.a. is aangesloten en of je een eigen modem/router gebruikt of alleen die van KPN


Het geheel is 1,5 week geleden aangesloten door een KPN monteur met originele stekkers en modem.

Zodra ik de melding krijg, moet ik de stekker van de diw7027 uit het stopcontact halen en opnieuw starten. En het kan op willekeurige momenten zijn. Toen ik de foutmelding verstuurde keek ik naar NPO 2 of 1 en deed ik op dat moment niets behalve kijken. 


Vreemd! Ik heb toch het idee dat er een probleem in de connectie zit. De foutmelding is te algemeen om er zo concreet iets over te zeggen. Heb jij het aansluitbeleid al eens doorgenomen? Wellicht dat je daar iets uit kunt halen, dat het toch niet helemaal optimaal aangesloten is. 

 

Kan je aangeven welke apparatuur je aangesloten hebt en of dit draadloos of bekabeld is?


Kabels zitten goed vast. Het is niet via WiFi. Ik heb een wat oudere TV van een jaar of 8. Heb mijn vorige HDMI kabel er even in gezet (dacht dat de hdmi van KPN misschien wel te goed is voor mijn tv). Heel bijzonder is het volgens mij niet.


Maar het is me nu nog niet duidelijk hoe je het hebt aangesloten. Je hebt één kabel van de TV+ box rechtstreeks naar het modem? En welk modem gaat het om? En welke firmware draait er op de TV+ box? Waar je dit kunt zien en of je de laatste update hebt, lees je in dit topic: 

 


Het zijn de standaard spullen van de KPN. En als modem de Experia box v10. Bijgeleverde hdmi kabel. 


En als modem de Experia box v10.

Heb je de box met netwerkkabel of met wifi met de v10 verbonden?


Hoi Peter,

Dat had ik boven gemeld, via kabel.

Ruud


Sinds ik enkele dagen geleden de DIW7022 op poort 3 van de v10 heb gestoken die melding niet meer gehad. (zat op poort 1).

Bij jouw is het 1,5 week geleden dus ik neem aan modem Box12 en niet v10? Probeer toch een andere poort.


Nee, ik had altijd al de V10. De monteur zei dat dit een goede modem is en adviseerde geen v12 te plaatsen.

 

Het lijkt overigens dat na een update van afgelopen dinsdag of woensdag het probleem is verholpen. 

Ik heb het nu ook verplaatst naar 3

Bedankt voor de tip.

Sinds ik enkele dagen geleden de DIW7022 op poort 3 van de v10 heb gestoken die melding niet meer gehad. (zat op poort 1).