Skip to main content

Hi allemaal,

 

Ik heb sinds 2 maanden een LG OLED TV B1 55 inch op de kop getikt.

Nu kijk ik niet veel TV (voornamelijk series), maar als ik via KPN TV kijk dan heb ik haperend en onscherp beeld. Wie kan mij hiermee helpen? Ik heb al veel dingen geprobeerd met instellingen etc., maar ik kom er niet uit.


Alvast bedankt!

 

Edit: Serie kijken gaat uiteraard gewoon goed en daar is het beeld super scherp (via internet).

Hoi @Brammerx en welkom op ons forum!

Gek dat je alleen via de tv-ontvanger haperend en onscherp beeld hebt. Ik heb zelf ook een LG OLED van 55 inch (ontzettend blij mee), maar ik herken dit niet. Ik lees dat je al een en ander hebt geprobeerd, ik denk graag met je mee.

  • Welke tv-ontvanger heb je?
  • Hoe is de tv-ontvanger aangesloten op je tv?
  • En hoe is je tv-ontvanger verbonden met je modem?
  • Welke instellingen heb je veranderd?
  • Als je de tv-ontvanger een frisse start geeft, hoe gaat het daarna?

Hi Alexandra,

 

Ik de Arris tv ontvanger. 
De Tv is aangesloten met hdmi kabel. 
Na een frisse start gebeurd er niks. 
ik heb eigenlijk alle instellingen (hz) etc al eenz gewijzigd maar er veranderd helemaal niks. 


@Brammerx Dat is goed om te weten. Kan je een foto of screenshot delen van hoe jouw beeld er uit ziet? Dat maakt het makkelijker om te zien wat er speelt.

Verder raad ik je aan om een paar dingen te proberen: Wat gebeurt er als je de tv-ontvanger tijdelijk op een andere HDMI poort van de tv aansluit? Let er wel op dat je ook je tv op het andere HDMI kanaal zet, anders heb je geen beeld meer. En maakt het verschil als je (tijdelijk) een andere HDMI kabel gebruikt?


Welke Arris heb je? Als het een VIP5202 is kan het zo zijn dat de HDR stand op ‘aan’ staat. Als dat zo is, probeer eens als je die helemaal uit zet.


Precies. Er zijn 2 totaal verschillende Arris ontvangers!

De kleine 4k, zonder display (vip5202). En de iets grotere HD met display (vip2952).

Ik heb wel eens begrepen dat HDR het beste op Auto kan. ( @SledgehammerNL )


Ik zou het eens kunnen testen maar bij mij staan eigenlijk alle zogenaamde beeldverbeteraars uit. Vaak wordt het er niet beter van. Een beetje schuiven met contrast, kleur en helderheid moet genoeg zijn bij een goede tv. 


Ik ben morgenavond thuis om het te controleren. Ik kom er dan bij jullie op terug. Bedankt in ieder geval!


Goedemorgen allemaal,

 

Ik heb de arris VIP5205 en ik heb van alles geprobeerd. Beeldschermresolutie aanpassen, HDR MODE aan en uit. Hdmi kabels gewissels van kanaal. Niks helpt. Op een foto is het niet goed te zien, maar als ik een voetbalwedstrijd kijk dan is het door de ‘snelheid’ van de camera de heletijd onscherp. 
 

Mijn arris is zoals op de afbeelding aangesloten met 1 stroomkabel 1 kabel (internet) en 1 hdmi naar de tv. Moet ik hier iets aan veranderen?

 


Goedemorgen allemaal,

 

Ik heb de arris VIP5205 en ik heb van alles geprobeerd. Beeldschermresolutie aanpassen, HDR MODE aan en uit. Hdmi kabels gewissels van kanaal. Niks helpt. Op een foto is het niet goed te zien, maar als ik een voetbalwedstrijd kijk dan is het door de ‘snelheid’ van de camera de heletijd onscherp. 
 

Mijn arris is zoals op de afbeelding aangesloten met 1 stroomkabel 1 kabel (internet) en 1 hdmi naar de tv. Moet ik hier iets aan veranderen?

 

Het is aangesloten zoals het hoort dus dat zou geen problemen op moeten leveren. Als alle kabels al vervangen zijn is dat ook uitgesloten. Dan blijft de tv over. Je kunt eens testen door alle beeldverbeteraars uit te schakelen. Overigens is voetbal wel lastig om door te geven. KPN is ook afhankelijk hoe het signaal aangeleverd wordt (door bijv. ESPN). Je zou kanaal 690 eens kunnen proberen. Dat noemt men op dit moment 4k maar dat is het niet. Het beeld is wel een stuk beter (18 mbps t.o.v. 12,5 mbps voor regulier hd-kanaal)


Het beeld is wel een stuk beter (18 mbps t.o.v. 12,5 mbps voor regulier hd-kanaal)

Kanaal 690 vergt geen 18Mbps maar 16Mbps.

Eigenlijk is het verschil met een HD-"Glas" zender (12,5Mbps) heel weinig maar weet dat kanaal 690 gedistribueerd wordt met h.265 (hevc) terwijl kanaal 661 gedistribueerd wordt met h.264. De compressie ligt bij h.265 tot wel een factor 4 hoger dan bij h.264.

Dit is overigens ook de reden waarom kanaal 690 niet beschikbaar is op de 2260 en 2952, die TV ontvangers ondersteunen immers geen h.265 (hevc).


Het beeld is wel een stuk beter (18 mbps t.o.v. 12,5 mbps voor regulier hd-kanaal)

Kanaal 690 vergt geen 18Mbps maar 16Mbps.

Eigenlijk is het verschil met een HD-"Glas" zender (12,5Mbps) heel weinig maar weet dat kanaal 690 gedistribueerd wordt met h.265 (hevc) terwijl kanaal 661 gedistribueerd wordt met h.264. De compressie ligt bij h.265 tot wel een factor 4 hoger dan bij h.264.

Dit is overigens ook de reden waarom kanaal 690 niet beschikbaar is op de 2260 en 2952, die TV ontvangers ondersteunen immers geen h.265 (hevc).

Type-foutje. Fijn dat je het weer corrigeert...met een afbeelding nog wel. Je moet maar iets te doen hebben als super-user..