Skip to main content

Heb sinds enkele dagen TV+ boxen met Android TV (DIW7022). Het installeren ervan verliep perfect. Heerlijk: op moeilijke plaatsen toch verbinden via WiFi! Top! Beeldkwaliteit: valt me écht niet tegen. In tegendeel, beter dan ik had verwacht. En ja, het is nieuw, dus ik ben me ervan bewust dat er soms zaken niet goed gaan. En dat is zo. Het schakelen tussen zenders gaat nog te langzaam. Als je een opname terugkijkt en je springt 30 seconden of 5 minuten vooruit: razendsnel. En het geluid is er ook meteen. Was met vorige 4K-decoder niet. Toch begrijp ik soms ook niet dat er ‘iets’ ‘zomaar’ gebeurt. Gisteren mijn Sennheiser Momentum 4 aan één van de boxen gekoppeld. Fluitje van een cent. Dus koppeling gelukt. Ik kan volume bedienen met via de oorschelp van de koptelefoon. Ik zie op het Tv-scherm een volumeregelaar die laat zien of ik naar hoger of lager volume ‘schuif'. Mooi hoor. Alleen, ik hoor niks. Mijn koptelefoon werkt wel, want ik merk dat ANC is ingeschakeld. Maar dus geen geluid. Iemand eenzelfde ervaring met een koptelefoon? Dan: soms zie ik bij inschakelen TV ineens een soort van screensaver. Een stilstaande Google-foto. Hoort dat zo? Kan ik die uitschakelen. Ik wil Tv-beeld en krijg eerst een foto voorgeschoteld. Wil ik niet. Hoe? Tot slot voor nu: als je je TV+ Box via WiFi verbindt, kan je dan ook 4K ontvangen? Of kan dat alleen als je bekabeld verbonden bent? Of, moet je Wifi-verbinding aan bepaalde snelheden voldoen? 

Hoi @ElbersHJ

Als de koptelefoon is aangesloten. Gaat het geluid op de tv dan uit?

Bij het inschakelen, welke screensaver zie je dan? Dat is vermoedelijk die je ook ziet bij een chromecast. Die kan je niet uitschakelen. Is vaak ook alleen maar als de ontvanger niet uit is geweest. 

En ja je kan 4K kijken via wifi. 

En leuk om te lezen dat het allemaal goed gaat verder. En zeker blijven wij verder ontwikkelen.  :)

 


Hallo Bart. Vanwege mij interesse leer ik veel en snel van dit systeem. Gewoon leuk. Ja, het geluid van de TV gaat uit als mijn koptelefoon verbonden is. Dus er is contact, maar géén geluid in de koptelefoon. Wel kan ik, ik schreef het al, een horizontale volumeschuif hoog/laag van de koptelefoon op het TV-scherm zien bewegen als ik dat op mijn oorschelp van de koptelefoon ten uitvoer breng. De screensaver is een enkele Google foto. Ik heb nooit chromecast van Google gehad, dus ik geloof het; dus ontvanger uitschakelen. Ik las ook iets dat deze opkomt als je een radiozender kiest. Maar die optie heb ik inmiddels ingesteld op alle 6 TV's (sorry). Daarmee gaat bij uitschakelen van de TV, meteen ook de ontvanger uit. Prima. En ja, ik heb ondervonden dat ik 4K via WiFi kan kijken. Twee dagen geleden namelijk is onze 18-jarige Philips 32” met Ambilight (DVI-aansluiting) vervangen door een nieuwe Philips Ambilight 43” en 4K. En die via WiFi aangesloten. Geen énkele hapering. Het aansluiten ervan en het kijken naar programma's verliepen/verloopt uitermate soepel. Zo hebben we dat graag. In de apps nog wel geregeld vastlopers. Of favoriete apps die rondjes blijven draaien na het kiezen ervan. Normaal ontplof ik dan zowat, maar ik weet dat dit systeem nog jong is en dat er nog aan gesleuteld wordt. Dan kan ik 't hebben 🙂 Nog moeilijk is het volume van de TV. Daarvoor heeft de papieren handleiding een optie door ‘volume maximaal’ in te spreken. Je krijgt dan “OK” van een stem. Daarmee heb ik een paar TV's al tot de orde geroepen. Een andere, mijn ‘hoofd-TV’ luistert niet zo naar dat commando. Maar dat heeft waarschijnlijk een andere oorzaak. Namelijk: bij mijn vorige decoder, de ARRIS VIP5202 kon ik twee afstandsbedieningen koppelen. Komt omdat we ver van onze QLED 75” zitten en het meubilair staat ook niet dicht bij elkaar. De kijkafstand in die kamer is 6 meter. Dus het was heel comfortabel dat mijn partner en ikzelf ieder een eigen afstandsbediening hadden. Nu, met de DIW7022 heb ik wél een tweede AB gekoppeld, maar méér dan het regelen van het volume wil deze niet. Dan blijft de ander AB ‘de baas'. Dat is helaas een flinke tegenvaller. Dus mijn vraag is dan meteen: klopt dat? Of zou het wel moeten kunnen of, komt dat nog? Verder viel het me gisteren op dat enkele opgenomen programma's van NPO3, met dit nieuwe systeem opgenomen, niet zijn af te spelen en alleen maar te verwijderen zijn. Dat is best grrr. Je neemt een programma op om op een later tijdstip terug te kijken. Niet om dan alleen de optie ‘verwijderen’ voorgeschoteld te krijgen. De optie ‘spelen/afspelen’ is er dan niet. Ik hoop dat dit een bug is want anders is dat wel erg vervelend. Dan kan ik beter een abonnement zonder opnemen bestellen. Fijne avond.


Als het mag, even nog een opmerking c.q. probleem melden. Vanavond om half 8 op NPO3 een programma opgenomen als onderdeel van een opnamereeks. Opname ging prima. Onder 'opgeslagen' kan ik de opname zien. Echter, niet afspelen, alleen verwijderen. Dit is waanzin! Hier klopt iets niet. Kijk, hieronder. Wat belangrijk lijkt is dat de dia in zwartwit getoond wordt. Opgenomen programma's met dia's in kleur kunnen wél worden afgespeeld. Hieronder: Alleen verwijderen, niet afspelen. Wat doe ik niet goed? Of is er een bug?

 


Inmiddels ben ik erachter dat van een aantal andere opnamereeksen die een gekleurde dia hebben in 'opnames', ook niet kunnen worden afgespeeld. 'Verwijderen' is ook bij deze de enige optie. Hoogst merkwaardig.


Waarom je geen geluid in de koptelefoon krijgt weet ik niet. Hij is wel duidelijk verbonden. Als je een andere koptelefoon of box met bluetooth koppelt, krijg je dan wel geluid?

En het klopt inderdaad dat je er geen 2 afstandsbedieningen aan kan koppelen. Je kan maar 1 afstandsbediening per ontvanger koppelen. Je kan bijvoorbeeld op jouw telefoon wel le Google TV of Home app een afstandsbediening openen. Je kunt op een Android toestel ook een snelkoppeling maken en zo de tv aansturen. 

Wat betreft de opnames, dat zijn geen opnames van de HD glaszenders? Want die kunnen niet bekeken worden.

 


Bart, Dank. Koptelefoon: zojuist met mijn nieuwe Philips TV (ook Android) kunnen koppelen (die andere keer was met een Samsung). Maar verder dan koppelen kom ik bij Philips helemaal niet. Ik laat het even hierbij, want voordat je gekoppeld hebt en ooit muziek via de koptelefoon hoort, is het programma al voorbij…  🙂 Ik wacht dat even af met verdere updates. Twee afstandsbedieningen: jammer dat maar één wordt/lijkt te worden geaccepteerd. Want met de tweede kan ik wél volume hoog/laag regelen.  Meer niet. Maar dat is een belangrijk bedieningsonderdeel.                     Ik heb inderdaad al op mijn Android telefoon met Google TV en Home-app de TV kunnen bedienen. Maar de mogelijkheden zijn dermate beperkt dat dit niet handig is.                  Nee, de opnames waren niet van HD-Glas. Ik wist dat je die niet terug kon kijken.  HD-Glas is niet meer met TV+ het is gewoon 1, 2, 3 enz. Wel zo handig overigens. En het zijn opnamen sinds TV+. die zich soms niet laten afspelen. Er lijkt iets te zijn met opnemen in serie welke dan niet, dan wel zijn af te spelen. Lekker verwarrend allemaal. Enkele opnamen gaan goed. Maar als ik een serie wil opnemen en ik moet dat doen via enkele opnamen, dan weet ik 't wel. Dat ga ik vergeten. Ik heb alles wat ik niet kan afspelen (ALLES opgenomen van TV+) verwijderd. Want daar heb je niks aan. Aankomende week ga ik ontdekken wat het systeem doet. Ik word ondanks de bugs en mijn grrr's wel steeds meer enthousiast van TV+. De apps zijn handig, zeker als je je Google-account instelt. Nog een bug: ik kreeg vanochtend een groot venster op de TV dat de batterijen van de afstandsbediening moesten worden vervangen omdat ze leeg zouden zijn. Da's gans onmogelijk na zo'n korte tijd. Zou lekker zijn. Even later was de mededeling weg en kon ik weer verder. Een andere vraag: is het ‘erg’ als je de TV+ontvanger altijd aan laat staan. Soms heeft TV+ namelijk relatief lang tijd nodig om op te starten na ‘off’ te zijn geweest (nee, ik gebruik géén eco-modus). Want hoeveel gebruikt zo'n apparaatje aan stroom bij altijd ‘aan’? Tot zover, fijne zondag. Ik meld me weer. 


Ik hoef niet te wachten op aankomende week om te testen met opnamen want vanavond is het meteen al raak. Een programma opgenomen als enkele opname, geen reeks. Het is opgenomen maar ik kan het niet afspelen, slechts verwijderen. Als ik 't mag zeggen: ik vind dit volstrekt onacceptabel. Deze opname is van NPO3 op 12 februari 2023. Ik hoop dat een aantal KPN-techneuten dit verschijnsel willen onderzoeken. Wat vinden anderen hier van? Zijn er ook andere mensen die dit ondervinden? Dit is toch onbetrouwbaar....


.... Daarná, programma op NPO2 hetzelfde. Programma opgenomen, maar niet terug kunnen kijken. 


Ik heb jouw opnames even laten nakijken. Het zijn nog wel de HD glas opnames. Deze heb je dus eerder ingesteld op de oude ontvanger. De HD Glas opnames lijken bepaalde opnames te overrulen. Ik wacht nu op antwoord hoe dat verholpen kan worden. 

Of heb je nog een 5202? Dan kun je daar de geplande opnames verwijderen en opnieuw instellen op de tv+ 

Verder gebruikt de ontvanger tussen de 3,3 en 4 watt bij gebruik.

 


Heeft de KPN box misschien aparte volume instelling voor de koptelefoon die standaard op 0 staat?

 


Dag Bart. Ik waardeer zeer je antwoord voor dit probleem. Erg tof dat je erin springt! Ik zit hier écht mee. Ik wil heel graag een oplossing. Vooraf: OK, het apparaat 7022 verbruikt zeg maar 4 watt; dank.           

Maar ik heb helemaal geen 5202 (meer). Daarom kan ik oude geplande series in HD-glas ook niet verwijderen. Ik heb nu 6 (!) DIW7022 apparaten. Het is allemaal TV+. (ja, mét bugs en haperingen; toch wel blij ermee). Ik begrijp je antwoord, maar ik begrijp dan schijnbaar zélf sommige zaken niet. Ik wist dat ik HD-Glas-opnamen niet terug zou kunnen kijken bij de overgang naar TV+. Dat vond ik ook geen probleem. Ik ben op vrijdag 3 februari 2023 overgegaan op TV+. Ik heb gisteravond twee losse programma's opgenomen welke niet in ‘gepland’ stonden in 7022. Ik heb inderdaad met de vorige decoder 5202 wél die reeks ‘Reizen Waes’ gepland gehad en toen opgenomen met inderdaad HD-Glas.

Maar ben ik dan nu niet met een schone lei begonnen?  Want als die geplande HD-glas opnamen met de 5202 nog ‘actief’ zijn, betekent het dus dat ik dezelfde programma's met de DIW7022 wel kan opnemen, maar niet meer kan terugzien. Is toch niet waarschijnlijk?               

Vanavond komt op NPO2 het consumentenprogramma Radar. Dat heb ik enkele dagen geleden op de DIW7022 ingesteld als zijnde ‘gepland’ als reeks. Ik heb zojuist gecheckt en deze opnamen staan ‘klaar’ in ‘gepland' als te worden uitgevoerd. Maar omdat ik diezelfde reeks óók op de 5202 had ingesteld in HD-glas, zou dat betekenen dat ik deze wel kan opnemen op de 7022, maar niet kan afspelen. Heel erg typisch. Mocht dat tóch het geval zijn: Kunnen jullie/KPN dan mijn geplande HD-glasopnamen uit de 5202-tijd dan deleten? ALLES van de 5202 mag daarvan worden gedelete. Ik kan daar onmogelijk zelf nog bij. Het is jammer dat ik als klant daarover niet ben geïnformeerd want dan had ik alle 5202 planningen weggegooid. 

En ik weet/jij weet dat er nu geen HD-glas meer bestaat met de 7022. Ik kan dus niet weten als ik nu met de 7022 een programma wil gaan opnemen dat deze misschien ook met HD-glas opname-serie gepland stond in de 5202. Ik heb nu alleen nog 1, 2, 3 en niet 661, 662, 663. Oud nieuws voor jou, maar dan weet je dat ik die verandering heb begrepen.

Maar als laatste voorbeeld: ik nam met de 5202 het bijna dagelijkse programma First Dates op met HD-Glas. Nu met de 7022 zou dat betekenen dat ik de geplande opnamen ervan nooit meer zou terug kunnen kijken; wel opnemen. Wat voor zin heeft dit dan allemaal. Kan ik net zo goed het opnamepakket eruit gooien (wil ik écht niet). Ik lees ook nog dit van je: Ik wacht nu op antwoord hoe dat verholpen kan worden.  Zou wat zijn. Het leven van een KPN-klant gaat niet over rozen…. :-) 


Dan: soms zie ik bij inschakelen TV ineens een soort van screensaver. Een stilstaande Google-foto. Hoort dat zo?

Dan stond de 7022 al langer dan een kwartier aan voordat je de tv ook aan zette. Op een van de menu schermen. Dan geeft ie dat '’testbeeld'’. Even op de HOME toets drukken en je kunt weer verder.

Je hebt nog HDglas opnamen in de planning staan. HDglas komt NIET beschikbaar op de 7022, ook opnames niet. Als je de oude decoder nog hebt annuleer dan ALLE HDglas serie (opnamereeks) opnamen. En herprogrammeer ze op de 1 t/m 10 kanalen.

Heb je de oude decoder niet meer dan hoop ik dat de HDglas opnamen vanuit kpn stopgezet kunnen worden, @Bart_Z . Anders wordt je daar natuurlijk maandenlang helemaal kregel van.

Volgens mij is het wel mogelijk om dubbel opgenomen HDglas én HD wel gewoon te kijken op de 7022. (Boulevard even dubbel gepland ter test)

Over enkele weken komt er HD+. Dat is nog beter dan HDglas.


Over enkele maanden komt toch pas HD+ ???

 


Maanden bestaan toch ook uit weken? 😜


Hoi PeterG. Ja, wat je zegt: ik heb die oude decoder niet meer dus ik kan niks meer deleten. Ik heb Bart gevraagd of hij/KPN deze voor mij kan deleten. Ik ben als klant alleen geïnformeerd dat ik HD glas niet terug zou kunnen kijken. Dat was geen probleem voor mij. Er is niets gezegd over het actief blijven van geplande opnamen in HD-Glas. Als ik dát had geweten had ik natuurlijk alles weggegooid. Maar je kan mijn relaas alweer teruglezen van zojuist met Bart. Maar ben ik de enige die dit heeft dan? Zal toch niet? Er zijn misschien nog niet heel veel TV+ gebruikers, anders verwacht ik toch wel een kleine ‘opstand’ :-) 


PeterG: 

Via het forum helpen klanten elkaar. Er zijn ook kpn medewerkers aanwezig. Belangrijk nieuws als je nu met Arris/Arcadyan HDglas opneemt en over wilt naar de nieuwe ontvanger. https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/kpn-introduceert-kpn-tv-574128?postid=1686128#post1686128

 

Ik vraag me af hoeveel KPN-klanten dit soort vermeldingen lezen. Je moet dan nog nét wel op het forum zitten. 


Dat vraag ik me ook af. Maar zo hoop ik toch gebruikers te bereiken.

Er staat ook een artikel over de nieuwe box met die informatie op mijn site.

http://breedbeeldweetjes.wordpress.com .

Zelf nam/neem ik al weinig op in HDglas. Aangezien ik maar 1 decoder gebruik en 3 x online wat HDglas sowieso niet ondersteunt.
Verder is HDglas alleen de eerste 10. Daar is naar mijn beleving niet zoveel om op te nemen. Hier veel van Discovery, National geographic, BBC First.


Zou mooi zijn als méér mensen deze website kennen (breedbeeldweetjes). Ik signaleer al handige/belangrijke mededelingen. Ga me erin verdiepen. 


Allereerst kom ik no even terug op koptelefoon. De KPN TV+ box heeft een apart bluetooth geluidsniveau. Kan het niet zijn dat die op 0% staat? Je kan dit via de Google tv/home app nakijken. 

En dan wat betreft de opnames. Je bent niet met een schone lei begonnen. Je maakt namelijk nog steeds gebruik van hetzelfde abonnementsnummer. Daar zijn de opnames aan gekoppeld. Alleen hoe zit dat nu met die HD opnamens. Dat heb ik intern voorgelegd. Want iets gaat daar niet goed. Zodra ik daar meer duidelijkheid over heb laat ik het weten. 


Bart, dank. De KPN TV+ box heeft een apart bluetooth geluidsniveau. Kan het niet zijn dat die op 0% staat? Je kan dit via de Google tv/home app nakijken. Ik ben bezig geweest in Google TV maar weet niet direct waar ik dat onderdeel in die app exact kan vinden.  In Google home zie ik wél de DIW's staan. Dáár zie ik bij ‘afstandsbediening openen’ inderdaad de volume-regeling. Ik ga daar mee bezig. Maar omdat ik 6 DIW's heb ga ik ze eerst aan de desbetreffende ruimte koppelen omdat ik anders geen onderscheid meer kan maken welke DIW wáár thuishoort. Dus: nieuwe optie qua geluidregeling. Kende ik niet (man man, wat leer ik hier veel). Dus ik kom hier nog op terug.

Terzijde: Ik heb daarbij nog een typische opmerking over Google Home: Deze ziet niet alle ruimten in mijn huis. Ik weet het niet zeker, maar kan te maken hebben met mijn Philips Hue-systeem alwaar ik zo'n 60 lampen en accessoires aan heb gekoppeld. Die hoeveelheid moet over méér dan 1 bridge worden ondergebracht. Als voorwaarde moet elke bridge een eigen account hebben. En in Google Home wordt maar één Hue-Account tegelijk geaccepteerd. Andere discussie waarmee ik in een ander forum bezig ben, maar het geeft aan dat ik wellicht sommige DIW's niet kan vinden in Google Home. Het lijkt allemaal met elkaar verweven te zijn. Ga ik induiken. Maar dit allemaal dus terzijde van het eigenlijke onderwerp. Sorry.

Over de TV-opnames: OK, dus de geplande opnames uit de 5202 zijn nog actief. Maar is het mogelijk dat ‘jullie’ die voor mij verwijderen omdat ik er zelf niet meer bij kan (ik haalde dat al eerder aan) of mogen/kunnen jullie dat niet?  Want……..ik meende te merken dat er door ‘jouw’ club al iets was gewijzigd. Maar dat zal dan wellicht suggestie zijn. Het is namelijk de afgelopen twee dagen gebleken dat sommige opnamereeksen nu wél kunnen worden afgespeeld na te zijn opgenomen met de 7022. Dus ik dacht ‘oh, ze hebben uit de 5202 dus alle geprogrammeerde programma's verwijderd’. Maar ik begrijp nu dat dat niet zo is. Misschien zit 't voor sommige NPO-programma's hier in (tja, het blijft malen).  Een aantal NPO-programma's zijn namelijk van zender gewisseld. Zo is Tros/Radar welke van NPO1 naar NPO2 is gegaan en vs voor andere programma's.  Dus dan ontstaat er een nieuwe situatie waarvan de 5202 ‘niets van afweet’. Het geprogrammeerde programma uit de 5202 weet immers niet dat een programma van zender is gewisseld.  Daarmee zou een ‘blokkade’ voor de 7022 zijn opgeheven. Een gedachte derhalve. Anderzijds, en dat is dan weer tegenstrijdig aan de vorige gedachte,: kon ik vorige week de 7022-opnames van First Dates op NPO3 niet meer terugkijken. Afgelopen maandag kon dat weer wél. En ze zijn niet van zender gewisseld..

Kortom: het zou allemaal kunnen. Nu eerst koffie. 


eerst aan de desbetreffende ruimte koppelen omdat ik anders geen onderscheid meer kan maken welke DIW wáár thuishoort

Je kunt ook alle andere uitzetten. Als ze op eco staan ga ze een kwartier na uitschakelen geheel off line. Of de stroom eraf…

Verder is het mogelijk om per box, in de box zelf, ze een naam te geven.

TIP💡. Aangezien je er 6 hebt is het misschien überhaupt handig om stickertjes met nummers te gebruiken. Die met opgeplakt nr. 1 ook stickertje met nr. 1 op de afstandsbediening. Enzovoort. Hoef je je tenminste niet af te vragen welke afstandsbediening met welke DIW7022 is verbonden.


PeterG: Dank voor de tip om in de box zélf, de box een naam te geven. Verder had ik al een schema in een WORD-document gemaakt waar welke Box in welke ruimte staat met serienummers en méér erbij. Moet ik even printen en gebruiken bij het instellen. En, geloof het of niet. Ik had elke afstandsbediening al subtiel aan de zijkant/onderzijde voorzien van een Brother-tape om aan te geven waar zijn ‘thuisbasis’ is. Ik had enige verwarring al voorzien dus dat meteen gedaan nadat ik de boxen ontving. Het valt me op (enigszins logisch) dat TV's die redelijk dichtbij elkaar staan, zoals bij ons in de keuken en eetkamer, zomaar de ene TV het commando van de andere afstandsbediening overneemt. Mede omdat de TV's van hetzelfde merk zijn. Verder staat het me bij dat Bluetooth een reikwijdte van 10 meter zou hebben. Vreemd te zien dat elke avond er een grote melding op 'n TV komt met de melding dat de afstandsbediening contact verloren heeft met de TV-box of dat de baterijen moeten worden vervangen. Het tweede is onmogelijk na ongeveer 2 weken in gebruik. De afstand tussen de afstandsbediening en TV-box bedraagt 5 meter, Lijkt me een bug(je). 


Dat laatste lijkt mij ook een bugje. Ook af en toe gemeld in de testgroep. Echter heeft lang niet alle boxen die melding van de batterijen of verbinding met ab verbroken.

Hier gaat het wel goed ( 1 DIW7022 in huis ). Bij mij geeft ie via het menu dat de batterij capaciteit nog 89 %. I.v.m. testgroep inmiddels enkele maanden in gebruik. En nu pas een maand “intensief” in de woonkamer. Daarvoor in de slaapkamer zo'n 2 à 3 keer per week.


De HD Glas opnames zijn nu niet te bekijken. Echter als je via de gids een nieuwe opname inplant moet die naast de HD Glas ook zichtbaar worden in Opgeslagen. Je ziet dus 2 keer hetzelfde en deze opnames kan je wel bekijken. 

Maar als ik het goed begrijp is dat niet helemaal het geval? 

En zijn die opnames als serie gemaakt of gewoon enkel die specifieke aflevering. Want ook met sommige serieopnames gaat het niet goed. Althans ze worden wel opgenomen, maar je kan ze niet bekijken. Beide wordt naar gekeken. 

 

 


Om niet verward te raken heb ik 2 opgenomen programma's die een 'zwarte dia' tonen, dus niet afspeelbaar, verwijderd. Al mijn andere programma's, zowel in enkele opname of reeks, zijn afspeelbaar. Ik begrijp je verhaal. Wat ik bij de 5202 opnam als reeks {en dus niet afspeelbaar ware), heb ik van de week als enkele opname opgenomen met de 7022. Dat ging goed; afspeelbaar. Van dat programma de volgende dag de reeks ingepland en opgenomen. Dat ging ook goed, dus afspeelbaar. Ik hou het deze week strak in de gaten en meldt opvallende zaken. Ik realiseer me dat in principe aan (bijna) alle programma's een einde komt. Dus uiteindelijk zal het probleem zichzelf grotendeels op den duur oplossen. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat klanten die naar TV+ overstappen hier tegenaan kunnen lopen en spijt van die keuze kunnen krijgen als ze niet worden voorgelicht éérst hun geplande opnamen uit hun 'oude' decoder te verwijderen. Daarom kan ik van harte steun uitspreken dat ernaar wordt gekeken. Voor alle klanten. Verder heb ik alle 6 Tv-boxen een eigen naam gegeven wegens de tip van PeterG. Tot slot voor nu: Als er firmware-updates zijn of andere updates van apps of afstandsbediening, krijg je daarvan een melding op je scherm? Of wellicht een email? Je ziet het wel. Ben een groentje die veel over deze materie wil leren. Fijne avond,l. Groet, Harry