Skip to main content

Heb sinds enkele dagen TV+ boxen met Android TV (DIW7022). Het installeren ervan verliep perfect. Heerlijk: op moeilijke plaatsen toch verbinden via WiFi! Top! Beeldkwaliteit: valt me écht niet tegen. In tegendeel, beter dan ik had verwacht. En ja, het is nieuw, dus ik ben me ervan bewust dat er soms zaken niet goed gaan. En dat is zo. Het schakelen tussen zenders gaat nog te langzaam. Als je een opname terugkijkt en je springt 30 seconden of 5 minuten vooruit: razendsnel. En het geluid is er ook meteen. Was met vorige 4K-decoder niet. Toch begrijp ik soms ook niet dat er ‘iets’ ‘zomaar’ gebeurt. Gisteren mijn Sennheiser Momentum 4 aan één van de boxen gekoppeld. Fluitje van een cent. Dus koppeling gelukt. Ik kan volume bedienen met via de oorschelp van de koptelefoon. Ik zie op het Tv-scherm een volumeregelaar die laat zien of ik naar hoger of lager volume ‘schuif'. Mooi hoor. Alleen, ik hoor niks. Mijn koptelefoon werkt wel, want ik merk dat ANC is ingeschakeld. Maar dus geen geluid. Iemand eenzelfde ervaring met een koptelefoon? Dan: soms zie ik bij inschakelen TV ineens een soort van screensaver. Een stilstaande Google-foto. Hoort dat zo? Kan ik die uitschakelen. Ik wil Tv-beeld en krijg eerst een foto voorgeschoteld. Wil ik niet. Hoe? Tot slot voor nu: als je je TV+ Box via WiFi verbindt, kan je dan ook 4K ontvangen? Of kan dat alleen als je bekabeld verbonden bent? Of, moet je Wifi-verbinding aan bepaalde snelheden voldoen? 

Wat betreft updates:

Er staat bij de menu schermen rechts een belletje naast het tandwiel. Daar staat bijvoorbeeld een 1 als er een bericht voor een update is. Na een dag of 2 wordt ie ook vanzelf geüpdatet. 

Hou ook de sectie "product updates" in het forum in de gaten. 


Beste Bart, kan jij mij helpen? Het is namelijk zo dat de KPN-apparatuur in bruikleen zijn gegeven. Je moet je oude spullen terugsturen. Dat wist ik. Daarvoor kreeg ik een retourdoos thuis gezonden. Maar omdat ik méér dan de huidige apparaten heb gehad, had ik DRIE dozen nodig. Op 3 februari heb ik alles teruggezonden naar het opgegeven antwoordnummer. Daarvan heb ik bewijs. En vandaag, 17 februari 2023, krijg ik een email van KPN met een herinnering om mijn spullen terug te sturen. Huh? Ik heb hieraan voldaan! Kennelijk heeft KPN ergens de zaak niet op orde. Ik heb afgiftebewijzen ontvangen van het PostNL-servicepunt. Helaas kan ik géén emailadres vinden of contact bij KPN om dit duidelijk te maken. Ik heb geen trek in dit soort wellis-nietis spelletjes. Bijgaande de bewijzen op één A4-vel in jpg. Ik heb 'm ook in pdf. Maar zou jij mijn bericht door kunnen geven aan een KPN-club? Dit is zó niet netjes van KPN. 

 


En vandaag, 17 februari 2023, krijg ik een email van KPN met een herinnering om mijn spullen terug te sturen. Huh? Ik heb hieraan voldaan!

Euh… had je er ook een briefje in de doos bij gedaan met of je naam, adres of je klantnummer vast of beide? Of het retournummer?

Anders weten ze bij het bedrijf waar het terecht komt niet waar het vandaan komt. En dan krijg je zo'n herinnering.

Gelukkig heb je het verzendbewijs. Dan kan de moderator van dienst bij je gegevens aangeven dat het al teruggestuurd is.


Ik was in mijn achterhoofd hierop voorbereid. Daarom heb ik de verzendbewijzen bewaard. Maar op de sticker op de doos stond mijn naam en adres. Maar ik snap wat je bedoelt. Ik hoop dat Bart dit oppakt. Heb hem ook een privébericht gezonden. Maar het lijkt erop dat je zelfs voor dit een handleiding nodig hebt...


Ik vind het leuk dat je zoveel wilt leren. En jouw feedback helpt ons ook weer. Dus dat is fijn. 

Het werkt nog niet helemaal als het hoort, maar gelukkig kun je op deze manier wel de programma kijken die je graag wilt kijken, daar ben ik ook blij om. Natuurlijk zijn we nu aan het verder kijken hoe wij het verder op kunnen lossen zodat het werkt zoals verwacht. 

 


Van de retourzending heb ik melding gemaakt. Mag je nu voor de rest negeren. Dat is nu geregeld. :)


Hier ook hetzelfde probleem, na een gelukt Bluetooth verbinding met mijn koptelefoon, heb ik geen geluid op de live zenders, maar wel als ik terug kijk maar iets. Ook heb heb geluid bij alle streaming’s diensten zoals Netflix etc. Eigenlijk heb ik dus alleen geen geluid bij live tv kijken. Hebben mensen tips?


Hoi @Nieno 

Hmm, dat is ook al eens langsgekomen in de test.

Het lijkt erop dat er geen connectie is met de Multicast streams (live) en het Bluetooth audio gebeuren in de box.

Maar als je live even kort pauzeert…. heb je dan wel geluid op de koptelefoon? Want dan krijg je sowieso een unicast stream.


Hmm, dat is ook al eens langsgekomen in de test.

Het lijkt erop dat er geen connectie is met de Multicast streams (live) en het Bluetooth audio gebeuren in de box.

Maar als je live even kort pauzeert…. heb je dan wel geluid op de koptelefoon? Want dan krijg je sowieso een unicast stream.

 

ja dat heb ik dus net uitgevonden, even op pauze zetten werkt! Maar als ik via  menu / video ga, en vervolgens op uni cast mode zet werkt het sowieso, wat is het verschil tussen multi en uni?

 


Een multicast stream (alleen live via KPN TV+ mogelijk) wordt éénmaal aan een knooppunt geleverd en dan '’verdeeld'’ over alle toestellen die via dat knooppunt de stream willen gebruiken. Dat scheelt veel data. Maar dan gaat er iets niet goed in de audio van de box met via BT verbonden speakers.

Een unicast stream (alle andere) gaan exclusief naar jouw box. (uitgesteld kijken, na live pauzeren, opnames, streamingdiensten enzo).

Multicast is geen standaard situatie voor zo'n box. Daar zal het probleem in zitten. Meestal stream je ermee. Ook een live stream via bv Viaplay of Videoland is unicast. 


Een multicast stream wordt éénmaal aan een knooppunt geleverd en dan '’verdeeld'’ over alle toestellen die via dat knooppunt de stream willen gebruiken. Dat scheelt veel data. Maar dan gaat er iets niet goed in de audio van de box met via BT verbonden speakers.

Een unicast stream (alle andere) gaan exclusief naar jouw box. (uitgesteld kijken, na live pauzeren, opnames, streamingdiensten enzo).

Multicast is geen standaard situatie voor zo'n box. Daar zal het probleem in zitten. Meestal stream je ermee. Ook een live stream via bv Viaplay of Videoland is unicast. 

Duidelijk. Ik zet hem lekker op unicast. Probleem opgelost.


Hier ook hetzelfde probleem, na een gelukt Bluetooth verbinding met mijn koptelefoon, heb ik geen geluid op de live zenders, maar wel als ik terug kijk maar iets. Ook heb heb geluid bij alle streaming’s diensten zoals Netflix etc. Eigenlijk heb ik dus alleen geen geluid bij live tv kijken. Hebben mensen tips?

Vreemd allemaal. Met mijn Android telefoon en Android tablet hoefde ik slechts eenmaal te koppelen. Nadien is het alleen verbindig maken. Koptelefoon zegt dan 'connected'. De koppeling zélf blijft dus intact na de luistersessie. Óók als ik switch tussen deze apparaten. Maar hier, met de Tv+box moet je telkens éérst de koppeling tot stand brengen. Deze wordt dus niet onthouden. Over het niet krijgen van geluid naar de koptelefoon: te omslachtig. Met mijn nieuwste Philips TV kan ik koppelen. Verder: 0. Helemaal niks. Ik wacht op 'betere' tijden.