Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb sinds gistere. De settopbox van kpn tv+. Als ik deze zowel optical als via hdmi ol mijn onkyo tr 535 aansluit dan krijg ik geen. Subwoofer. Terwijl dit bij de chromecast 4 wel is. Is dit een bekend probleem? Ik heb al in de ontwikkelaars opties en in de reciever zelf gekeken maar hier kan ik niks vinden.

 

Iemand een idee wat dit kan zijn? Andere optical kabel.of iets anders?

Update ook via bluetooth werkt de subwoofer niet.

 

Voor de duidelijkheid

 

Dit is de setup:

Samsung smart tv 4k rechtstreeks verbonden via hdmi cec met setopbox tv +. Geluid via optical naar onkyo tr 535. 

Rechtstreeks via hdmi op onkyo en Bluetooth ook geen reactie van de subwoofer.

 

 


Hallo @Paver89 

 

Je zou de overige mogelijkheden bij geluidsinstellingen van de TV+ box kunnen proberen zoals Passthrough.

Je kan dat bij de Geavanceerde geluidsinstellingen wijzigen bij Indelingen selecteren (zie ook de link onderaan hoe je bij die instelling komt):

Indelingen selecteren

Heb je audio apparatuur aangesloten zoals een soundbar of versterker? Dan zorgt deze voor het geluid. Meestal gaat deze doorgifte automatisch goed. Maar soms kan het zijn dat het geluid via je eigen apparatuur niet goed (genoeg) is. Te zacht, te hard, ruis erdoor, etc. In dat geval kun je hier opties aanpassen.

De standaardoptie is automatisch. Met deze optie kijkt de TV+ Box wat jouw apparatuur ondersteunt en gebruikt die instellingen. Dit is voor de meeste apparatuur geschikt.

Daarnaast kun je kiezen voor Stereo. Deze zet Dolby audio om in stereo PCM.

De laatste mogelijkheid is Passthrough. Deze zet de geluidsindeling één op één door naar je geluidsapparatuur zonder wijzigingen. Gebruik dit als je echt problemen ervaart met het geluid op je eigen apparatuur.

 

Bron:

 


Een oplossing niet geprobeerd en dat werkte de  tulp kabel van de subwoofer heeft een los contactje. Het werkt blijkbaar wel gewoon .  Bedankt nog voor de snelle reactie!