Skip to main content

Ik heb sinds 2 dagen een probleem met mijn 2e TV+ box boven. Als ik deze aanzet zie ik op mij LG TV de melding dat er geen verbinding, ondanks dat ik zie dat de TV+ box wel gewoon aan is gegaan, deze schakelt overigens ook dan de LG TV in.
Hij staat wel gewoon op de juiste HDMI ingang geschakeld. 

de enige oplossing is om de stroom even van de TV+ box af te halen waarna deze weer opstart (groene KPN logo beeld) en de TV+ box weer gewoon werkt. Dus de verbinding is m.i. wel gewoon goed. Ik heb de TV+ box bedraad aangesloten via mijn Super WIFI2 punt, die ook weer bedraad op mijn modem box 12 is aangesloten. 

Wie heeft een oplossing voor dit irritante probleem?

PS

Mijn 1e TV+ box beneden werkt gewoon wel goed.

Hi @Corné vT,

Op mijn LG TV heb ik hetzelfde euvel. Mogelijk helpt het om energiespaarstand (Eco) in te schakelen. Dan moet de configuratie wel werken.


Hi @Chrizziey bedoel je de eco stand van tv+ ?
Wat een rare situatie. Relatie met LG. Ik heb Philips en daar geen problemen mee.


@Chrizziey @Roy74 ik had daar voor eergisteren ook geen probleem mee.


@Corné vT 

 

Als je de UTP kabel uit de DIW7022 haalt.

Daarna weer aanzet en bij instellingen Netwerk op WIFI zet.

Werkt hij dan wel goed? 


@joop2011 dank je Joop, dat is natuurlijk een lapmiddel. Na herstart doet hij het bedraad ook prima, en voorheen ook al. Bovendien KPN adviseert bedraad aan te sluiten. Is ook door de monteur zo aangesloten. 


@Corné vT

Ik probeer je alleen te helpen.😣

 

Hij is nu toch ook via de WIFI repeater aangesloten?

Dan is het rechtstreeks via WIFI eigenlijk gewoon hetzelfde.

 

Zie ook dit schema van KPN: (wat ik aangeef is dus optie 5 en je gebruik nu optie 2 of 3of 6).

(groene lijn is een vaste UTP kabel).

 


Hi @Chrizziey bedoel je de eco stand van tv+ ?
Wat een rare situatie. Relatie met LG. Ik heb Philips en daar geen problemen mee.

Tsja dat is hetgeen wat bij mij werkt. Voor de rest mag de kritiek naar kpn. ;)


@Roy74 

Ik heb 2 LG tv's

1 OLED en 1 LED en op beide geen problemen.

 

@Corné vT 

Kan je iets met het schema? 


Hij is nu toch ook via de WIFI repeater aangesloten?

Dan is het rechtstreeks via WIFI eigenlijk gewoon hetzelfde.

Ik lees dat @Corné vT de TV+ Box boven conform aansluitconfiguratie 2 heeft aangesloten en dan loopt dat dus niet via wifi.


Optie 2 inderdaad. Ik heb er geen last van. Blijft raar dat de eco stand hier een workaround voor is.


Optie 2 inderdaad. Ik heb er geen last van. Blijft raar dat de eco stand hier een workaround voor is.

Het is een workaround. Ben ik allang blij mee. KPN moet dit gewoon fixen. Maar dan moet het issue en de mogelijke workaround wel bekend zijn. 


Het zijn van die kleine irritaties waar je de oorzaak niet van weet. Mijn Philips tv heeft soms geen WiFi. Dan gaat het weer maanden goed. Afgelopen week geen beeld. Dan moet ik de tv uit en aan zetten. Dat had ik overigens ook met de oude Arris, lijkt aan de tv te liggen. 


@Corné vT

Ik probeer je alleen te helpen.😣

 

Hij is nu toch ook via de WIFI repeater aangesloten?

Dan is het rechtstreeks via WIFI eigenlijk gewoon hetzelfde.

 

Zie ook dit schema van KPN: (wat ik aangeef is dus optie 5 en je gebruik nu optie 2 of 3of 6).

(groene lijn is een vaste UTP kabel).

 

Sorry @joop2011 dat mijn bericht wellicht verkeerd overkomt, dat is niet zo bedoeld. Ik waardeer je reactie zeer! Mijn aansluitschema voor het probleem wat ik aankaartte is schema 2.  Mijn andere aansluiting beneden is schema 1.

 

 


Hij is nu toch ook via de WIFI repeater aangesloten?

Dan is het rechtstreeks via WIFI eigenlijk gewoon hetzelfde.

Ik lees dat @Corné vT de TV+ Box boven conform aansluitconfiguratie 2 heeft aangesloten en dan loopt dat dus niet via wifi.

@wjb  dat klopt helemaal.


Ik heb nu dat als ik de Tv aanzet dat ik de melding op de foto krijg…..

 

ook zie ik op mijn LG TV waarop de 2e Tv+ box aangesloten is dat er links onderin de tekst staat “ veilige modus”. , dit had ik nog niet eerder opgemerkt. Weet dus ook niet of dit al vanaf de start is of niet. 
op mijn Samsung TV waar de 1e Tv+ box op aangesloten is , zie ik die melding niet.

 

kan die melding ook een oorzaak zijn dat de verbinding met internet soms weg is als de TV aangezet wordt?