Skip to main content

Ondanks de update loopt het geluid nog altijd achter op het beeld. Bij de ene zender meer dan bij de andere.

De tool om het geluid te vertragen werkt niet omdat het geluid al vertraagd is.

Eerder lukte het om met pauze tv dit probleem te omzeilen maar sinds kort werkt dit ook niet meer.

Alles is hier goed aangesloten met de juiste kabels ed. Hier hebben in het forum bij groen beeld al naar gekeken.

Meer mensen die zich hieraan storen?

Hi @Maus 24, dat lijkt me inderdaad niet prettig TV kijken. 

We zijn ervan op de hoogte en hebben hem ook in onze bekende bevindingen staan. De eerste stap voor het oplossen hiervan was het kunnen instellen van geluidsvertraging zit in KPN TV+ app 1.95.1 en daarna is de geluidsvertragingsinstelling uitgebreid in KPN TV+ firmwa 0.17.5 en KPN TV+ app 1.97.1

Gezien de issues bij jou nog spelen, heb je geluidsapparatuur in gebruik of loopt er bijvoorbeeld een HDMI kabel rechtstreeks van de TV+ Box naar de TV? Kun je ook kijken welke softwareversie je op de TV+ ontvanger hebt staan? 


Beste Sanne,

Ik heb inderdaad een hdmi kabel rechtstreeks van kpn box naar de tv lopen, deze zit in de arc poort.

Ik heb verder geen geluidsapparatuur aangesloten.

De kpn+ app versie is 1.101.1

De kpn tv+ firmware is0.17.4


Zie o.a. hier.


@Maus 24 Top! Je hebt dan de goede firmware voor de TV+ ontvanger, dus dat zit goed. Gezien er ook geen geluidsapparatuur in het spel zit is het wachten op een volgende update die dit op zal lossen. 

Je kunt hiervoor de Product Updates (die joop ook linkte) in de gaten houden. Zodra we er een oplossing voor hebben komt hij achter de lipsync issues te staan (dat het geluid niet gelijk loopt). Excuses voor het ongemak, en maak in de tussentijd gebruik van de workaround die in de Product Updates genoemd wordt. Hopelijk is het zo dan te doen tot het opgelost is. 🙂