Skip to main content
Beantwoord

KPN TV gids vermeldt NBA niet bij Playoffs waardoor opnames mislukken

• May 12, 2025
  • 3 reacties
  • 43 keer bekeken

Sinds 2 maanden nu de Play offs zijn, zoek ik op NBA. Er staat dan soms, “hier komt een playoff game.” Maar 3 dagen voor die game zou worden gespeeld, staat er dat de opname niet is gelukt.

Wat blijkt KPN gebruikt een nieuwe naam voor NBA basketball playoffs “Game”, het woord NBA of basketball komt nergens in de programma-vermelding voor. 

Ik mag niet kritisch zijn maar dit is in mijn perceptie, ongelovelijk negatief voor KPN TV klanten, op deze wijze zal KPN nooit als professioneel TV aanbieder worden aangezien. 

Hier wordt dan als gemeld wordt dat de gids niet voldoet, vermeldt, dat KPN niet verantwoordelijk is voor de gids. Een ongeloofelelijke dooddoener, natuurlijk wel iemand is toch bij KPN verantwoordelijk voor de inkoop van die service. 

Beste antwoord door Remco van KPN

Helder ​@dommeke, we kunnen alleen signaleren en ik beloof je dat doen we dan ook veelvuldig. De afwegingen die dan gemaakt worden en de argumentatie daar achter hebben we geen invloed op.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi Dommeke dat is inderdaad niet praktisch. Ik volg zelf ook de playoffs en ik snap je frustratie. Mocht je in de toekomst een fout spotten kan je ons dat altijd laten weten in dit topic:

Dan koppelen we dat terug.

De programma's zijn zover ik weet dan wel terug te kijken toch via de EPG?

• Auteur
  • May 14, 2025

Beste Remco dat corrigeren gaat ook wel vaak goed. Maar het komt tegenwoordig te vaak voor. Zo langzamerhand trek ik mijn schouders op voor een fout in de gids, eigenlijk blader ik meer door de programma’s nu om het te verifiëren, dus dubbel werk. 

Maar het wordt steeds erger, ik verzoek je dan ook dit onder de aandacht te willen brengen bij de verantwoordelijken.

Een programma als “NBA basketball” alleen maar “Game” noemen zonder vermelding van NBA of baketball, gaat toch wel heel ver. Het heeft niets te maken met Mario. 

Trouwens, ik heb hier ooit aangekaart dat je met de EPG liniera TV niet simpel een programma kon aangeven voor terugkijken, door hiervoor simpel op de bestaande toets van de afstandbediening te drukken.

De reactie van Eric was toen iets als: “Dat heeft er nooit ingezeten en dat gaan we er ook niet inzetten”. Waarom heeft hij nooit duidelijk gemaakt, maar ik heb altijd gedacht, ze hebben niet voldoende kundige programmeurs in huis, want normaliter zijn dit niet meer dan 3 code regels en dat kan ik ook niet veranderen (of beter lijkt mij niet mijn taak). 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 15, 2025

Helder ​@dommeke, we kunnen alleen signaleren en ik beloof je dat doen we dan ook veelvuldig. De afwegingen die dan gemaakt worden en de argumentatie daar achter hebben we geen invloed op.