Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ Google TV Streamer 4K niet beschikbaar?

• 19 januari 2025
  • 22 reacties
  • 860 keer bekeken

Hoi, ik heb hier mijn Google TV 4K vervangen door een Google TV Streamer 4K (dat losse witte kastje) die nu (eind januari 2025) gewoon in Nederland leverbaar is.

Maar tot mijn verbazing is de KPN app nergens te vinden in de play store? terwijl hij dus als een zonnetje wel draait op de Googl4 TV 4K. Is er zicht wanneer hij ook voor de allerlaatste versie beschikbaar zal zijn?

Beste antwoord door HQuivooy

met de update van vandaag is de app nu weer beschikbaar op mijn apparaat, super, kan ik hem weer gaan gebruiken

Bekijk origineel

22 reacties

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1170 reacties
  • 19 januari 2025

KPN heeft de nieuwe TV+ app tijdelijk uit de Playstore verwijderd omdat er problemen zijn die eerst opgelost moeten worden, ik vermoed dat dat de reden is.

Op de  Chromecast (de ovale) werkt hij bij mij overigens goed, dus het verbaast mij wel enigszins dat hij op de nieuwe streamer ook is uitgeschakeld. Maar goed, dat zal toch wel de oorzaak zijn, ​@HQuivooy.

PeterG
Superuser
  • 60906 reacties
  • 19 januari 2025

Gebruik voor tv kijken dus nog even de chromecast Google-TV 4k. Ik neem aan dat de app daar nog op staat, anders wordt het voor nu nog even casten vanaf je mobiel. Dat kan wel met de streamer. 

Wat voor voordeel heeft die streamer op de chromecast Google-TV 4k?

Echt lelijk kastje bij de tv. De Chromecast zit geheel uit het zicht en is lekker compact. 

Zelf heb ik gauw nog de chromecast gekocht voordat ze op waren.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27406 reacties
  • 21 januari 2025

Welkom bij  de KPN Community ​, @HQuivooy.  De app is tijdelijk niet voor alle apparaten beschikbaar zoals Peter en Ratonesque al zeggen. Er moest een probleem voor specifieke TCL en Philips tv's worden opgelost, gevolg daarvan is dat de app tijdelijk alleen voor die modellen beschikbaar is. Dat leggen we hier ook uit: 

Met de volgende update zal de app weer voor iedereen te vinden moeten zijn. Dat zullen we op dat moment delen via een nieuwe Product Update. Je kunt je daarop abonneren zodat je een mailtje krijgt als er een update is.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 24 januari 2025

Ok maar is al bekend wanneer weer live gaat voor de google tv streamer 4k want heb op 2 tv nu geen kpn meer daar betaal ik geen abonnement voor natuurlijk.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27406 reacties
  • 27 januari 2025

@mwl_1980 : Daarvoor kun je het beste de product updates in de gaten houden.

https://community.kpn.com/product-updates

PeterG
Superuser
  • 60906 reacties
  • 27 januari 2025

Volgens mij gewoon beter de rubriek Product updates. Want het zal een geheel nieuwe update worden. 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27406 reacties
  • 28 januari 2025

Ja, je hebt gelijk ​@PeterG . Ik heb mn reply aangepast. 

PeterG
Superuser
  • 60906 reacties
  • 2 februari 2025

de app is op dit moment weer beschikbaar via de Store voor de Chromecast Google-TV 4k. Dus lijkt mij ook voor de Google Streamer. Ik ben benieuwd.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 3 februari 2025

Helaas is de app nog steeds niet beschikbaar voor de Streamer, ook niet na de laatste update. Nu staat er wel vermeld dat het even duurt voordat hij voor iedereen beschikbaar is, maar ik weet niet of dat meerdere dagen zal duren. :-( 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27406 reacties
  • 4 februari 2025
HQuivooy schreef:

Helaas is de app nog steeds niet beschikbaar voor de Streamer, ook niet na de laatste update. Nu staat er wel vermeld dat het even duurt voordat hij voor iedereen beschikbaar is, maar ik weet niet of dat meerdere dagen zal duren. :-( 

Laat het ook even in dat update topic weten.  Daar lezen ook de developers mee. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • Antwoord
  • 10 februari 2025

met de update van vandaag is de app nu weer beschikbaar op mijn apparaat, super, kan ik hem weer gaan gebruiken

PeterG
Superuser
  • 60906 reacties
  • 10 februari 2025

Dan kun je nu zelf je laatste reactie als '’antwoord'’ selecteren, ​@HQuivooy 😀

• Topper
  • 21 reacties
  • 11 februari 2025
HQuivooy schreef:

En hoe werkt deze vernieuwde KPN app op je Google TV Streamer? Is de app snel, hoe is de beeldkwaliteit, ik heb begrepen dat een tv ontvanger een betere HD kwaliteit heeft dan via de app?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 12 februari 2025
Cruz schreef:
HQuivooy schreef:

En hoe werkt deze vernieuwde KPN app op je Google TV Streamer? Is de app snel, hoe is de beeldkwaliteit, ik heb begrepen dat een tv ontvanger een betere HD kwaliteit heeft dan via de app?

de app is snel, beeld kwaliteit is goed, maar ik kan hem niet vergelijken met de tv ontvanger, die gebruik ik hier al een hele tijd niet meer.  Wat mij wel opviel is dat als ik naar de gids keuze ga ik in eerste instantie een foutmelding zie dat hij niet geladen kan worden, zodra ik dan opnieuw selecteer werkt het wel

wjb
Superuser
  • 74437 reacties
  • 12 februari 2025

HQuivooy schreef:

de app is snel

Hoelang duurt het switchen naar een andere zender?

Heb je "Multimedia tunneling" aan of uit staan?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 12 februari 2025
wjb schreef:

HQuivooy schreef:

de app is snel

Hoelang duurt het switchen naar een andere zender?

Heb je "Multimedia tunneling" aan of uit staan?

Tunneling staat uit, en het switchen naar een andere zender is zonder vertraging

(waarbij het wel zo is dat je volgens mij altijd via het menu gaat, ik geloof niet dat er een manier is op de google tv om echt door de full screen zenders te zappen of wel?)

• Topper
  • 21 reacties
  • 12 februari 2025
HQuivooy schreef:
Cruz schreef:
HQuivooy schreef:

de app is snel, beeld kwaliteit is goed, maar ik kan hem niet vergelijken met de tv ontvanger, die gebruik ik hier al een hele tijd niet meer.  Wat mij wel opviel is dat als ik naar de gids keuze ga ik in eerste instantie een foutmelding zie dat hij niet geladen kan worden, zodra ik dan opnieuw selecteer werkt het wel

Thanks, had de app even in mijn DIW7022 geinstalleerd en idd snel maar het geluid is 2-channel stereo.  (2.0)  Kijk ik gewoon via het KPN Kastje dan is het input geluid Dolby over al mijn speakers. 5.1.

Andere apps op mijn DIW7022 zijn ook gewoon Dolby. behalve dus deze KPN+ app voor Android TV. 

Hoe is dat op jouw Google streamer, ik vermoed het zelfde dan dus ook 2.0 stereo.?  

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 12 februari 2025
Cruz schreef:
HQuivooy schreef:
Cruz schreef:
HQuivooy schreef:

Thanks, had de app even in mijn DIW7022 geinstalleerd en idd snel maar het geluid is 2-channel stereo.  (2.0)  Kijk ik gewoon via het KPN Kastje dan is het input geluid Dolby over al mijn speakers. 5.1.

Andere apps op mijn DIW7022 zijn ook gewoon Dolby. behalve dus deze KPN+ app voor Android TV. 

Hoe is dat op jouw Google streamer, ik vermoed het zelfde dan dus ook 2.0 stereo.?  

ik heb helaas geen 5.1 meer in gebruik, dus ik kan het je niet vertellen

• Topper
  • 21 reacties
  • 12 februari 2025
HQuivooy schreef:
Cruz schreef:
HQuivooy schreef:
Cruz schreef:
HQuivooy schreef:

ik heb helaas geen 5.1 meer in gebruik, dus ik kan het je niet vertellen

kennelijk speelt dit al langer, had gehoopt met deze laatste update dat ze het nu wel zouden fixen

Wel fijn dat andere zaken wel goed opgepakt zijn dat het vloeiend werkt :-). Ik heb ook begrepen dat de afstandsbediening van de DIW7702 ook werkt op de Google TV Streamer alleen paar functies werken niet, Netflix knop werkt niet. Zappen zou ook gewoon fullscreen moeten werken. 

wjb
Superuser
  • 74437 reacties
  • 12 februari 2025
HQuivooy schreef:

Tunneling staat uit, en het switchen naar een andere zender is zonder vertraging

Dit kan ik me eigenlijk niet voorstellen, je zult van en zeker wel één seconde (of twee/drie/vier) een cirkeltje in het midden van het scherm zien bij het kiezen van een zender.

HQuivooy schreef:

(waarbij het wel zo is dat je volgens mij altijd via het menu gaat, ik geloof niet dat er een manier is op de google tv om echt door de full screen zenders te zappen of wel?)

Ik heb zelf een Comfort+ afstandsbediening met mijn Chromecast Google TV gekoppeld (klik) en dan kan de met de P+, P- en cijfertoetsen direct switchen tussen zenders.

• Topper
  • 21 reacties
  • 12 februari 2025
wjb schreef:
HQuivooy schreef:

Dit kan ik me eigenlijk niet voorstellen, je zult van en zeker wel één seconde (of twee/drie/vier) een cirkeltje in het midden van het scherm zien bij het kiezen van een zender.

HQuivooy schreef:

Ik heb zelf een Comfort+ afstandsbediening met mijn Chromecast Google TV gekoppeld (klik) en dan kan de met de P+, P- en cijfertoetsen direct switchen tussen zenders.

Nice! Maar dan heb je geen pauze toets zie ik. Bij die diw7702 wel. Of heb je ook zo iets bij die comfort afstandbediening? Pauze en hervat. 

wjb
Superuser
  • 74437 reacties
  • 12 februari 2025
Cruz schreef:

Maar dan heb je geen pauze toets zie ik. Bij die diw7702 wel. Of heb je ook zo iets bij die comfort afstandbediening? Pauze en hervat. 

Volgens mij kan je met de OK knop uitzendingen eenvoudig pauzeren en hervatten.

Reageer