Skip to main content

Sinds ik de KPN TV+ gebruik (los apparaat van KPN) ervaar ik haperend beeld.
Wanneer ik een Netflix of Disney+ film rechtstreeks via de TV app afspeel (dus zonder de kpn TV+) is er geen enkel probleem.

Ik heb de kabel tussen de KPN TV+ vervangen met een HDMI high speed kabel die tot 8K 60 FPS zou moeten ondersteunen maar ook dan blijft het niet geheel vloeiend lopen. Zijn er meer mensen die dit ervaren? 

Let op: Ik bedoel met Haperen niet dat de film of serie aan het bufferen is.

 

@Warnerbros 

 

Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de Experiabox of Box12/14? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.


Dag Joop,

 

Daar zit verder niets tussen.

Ik sluit kpn tv+ box rechtstreeks aan op de tv.

 

Ik heb de box nog gecontroleerd op updates maar hij geeft aan up-to-date te zijn.


Dag Joop,

 

Daar zit verder niets tussen.

Ik sluit kpn tv+ box rechtstreeks aan op de tv.

 

Dat is mijn vraag niet.

------------------------ 

Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de Experiabox of Box12/14? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

----------------------  

Dus hoe is de DIW7022 verbonden met de modem / router.

UTP kabel

Wifi

Zit daar nog een switch of DVS tussen

etc. 


Dag Joop,

 

Dat is zeker wel antwoord op je vraag :)

Nogmaals, wij hebben er niets tussen zitten.

 

Wij hebben geen experiabox of wat voor box dan ook.

 

DIW7022 -> LG TV

Doormiddel van HDMI kabel

 


Dag Joop,

 

Dat is zeker wel antwoord op je vraag :) Nee, zie mijn reactie onder. 

Nogmaals, wij hebben er niets tussen zitten. Hoe loop de kabel naar de KPN modem / router dan?

 

Wij hebben geen experiabox of wat voor box dan ook.

 

DIW7022 -> LG TV  NEE, die bedoel ik niet

Doormiddel van HDMI kabel Die bedoel ik dus niet

 

??

Welke router / modem heb je dan? 

 

En ik bedoel niet de HDMI kabel, maar de UTP kabel of WIFI naar de KPN router / modem (en dat is of een Experiabox of een BOX12.


Ah die richting op, dat is een xperia box v10.

Het is niet dat het beeld aan het bufferen is he. Het loopt gewoon door maar het is net of iederen 3 seconden naar 30 fps zit te kijken i.p.v 60 of hoger.

 


Ah die richting op, dat is een xperia box v10.

 

 

Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de Experiabox V10? Dus wat zit daar precies allemaal tussen.

Vooral een DVS kan dit soort problemen geven.

 

En tv beelden (van een tv zender, uitgezonderd de 2 4K zenders) zijn 50 halve beelden per seconde. Of te wel 25 beelden per seconde.

Dus niet 30 of 60. 

 

Staan de tv instellingen op de DIW7022 wel goed?

 

Zie advies aansluitschema van KPN.

Groene lijn is een UTP kabel.

 


Aangesloten zoals nummer 1 in het schema, dus vanaf de experiabox rechtstreeks met een utp naar de kpn tv+


@Warnerbros 

Staan de instellingen van de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) goed?

 

  1. Multicast en daar ook vinkje bij “beste beeldinstellingen” aan.
  2. HDR op HDR automatisch
  3. Beeld op automatisch
  4. Zie ook hier. 
  1. Heb je Koper of glasvezel?
  2. Wat is jouw echte downloadsnelheid? (kan je hier meten, bij voorkeur op een bekabeld aangesloten computer (laptop of desktop)

 


  • De optie “HDR op HDR automatisch” krijg ik niet gevonden in de beeldinstellingen
  • Multicast staat aan als ook het vinkje bij “beste beeldinstellingen”
  • Beeld op automatisch staat aan
  • Ik heb 1GB glasvezel en wanneer ik nu bekabeld test krijg 997 Mb\s maar daar heb ik dan nog wel een switch tussen zitten die niet tussen de DIW7022 en de experia box zit want die heb ik rechtstreeks aangesloten

@Warnerbros 

Die 100 Mb/s klopt, daar is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) op ingesteld.

En voor tv is dat ruim en ruim voldoende.

Het is een sternetwerk, dus heeft dit geen invloed op de rest van je netwerk.

 

Welke switch heb je?

Heeft deze IGMP snooping?

Zo niet, snel vervangen door de Netgear GS105E

 

HDR: als ik het goed heb staat dat onder schermresolutie. 

Zet die op HDR automatisch. 

Zie hier.

---------------------------------------------------  

HDR instellingen

HDR staat voor High Dynamic Range. HDR zorgt voor een groter kleurbereik van je tv beeld. Hierdoor ziet het er levendiger en realistischer uit. Standaard staat dit op HDR-continue. Je kunt ook overschakelen naar SDR (Standard Dynamic Range).

Heb je problemen met je beeldkwaliteit? Vind je het bijvoorbeeld, flets, grauw of donker, kijk dan eerst in de instellingen van je televisie. Zorg dat opties voor beeldverbetering daar waar het kan op uit of automatisch staan.

Blijf je ook dan het beeld niet goed vinden, experimenteer met de HD Prioriteit optie (zie hieronder). Als het dan nog steeds niet naar wens is, dan kun je de instelling van de TV+ Box op SDR zetten.

 

HDR Prioriteit

Onder HDR Prioriteit kun je kiezen welk soort HDR je wilt gebruiken. Je kunt hier kiezen uit Dolby Vision of HDR10. Beide formats zijn in grote lijnen vergelijkbaar.

De standaardinstelling is Dolby Vision. Maar experimenteer gerust welke van de twee je mooier vindt.

-------------------------------------------------  


“Zet die op HDR automatisch”

Dit was het… nu is het beeld vloeiend!

Bedankt voor je hulp en snelle reacties!