Skip to main content

Is er sinds enige weken een probleem met de weergave van HDR content? Bij mijn kastje TV+ krijg ik geen HDR content meer te zien van welke app dan ook. Voorheen heeft dit altijd gewerkt. Alle instellingen staan goed (hetzelfde als voorheen) Kastje van het stroom afgehaald en HDMI kabel losgehaald en opnieuw ingeplugd, geen resultaat.

Wanneer voorkeur voor Dolby Vision is ingeschakeld werkt DV wel. Echter HDR niet en ook niet wanneer terug naar prioriteit HDR is ingeschakeld. 

Hoi @Morris8. Welkom op de community. Om uit te sluiten dat het probleem bij de TV+ Box ligt, kun je de HDR-functie op je televisie testen met een andere HDR-bron, zoals de YouTube-app. Installeer de YouTube-app rechtstreeks op je tv en speel een HDR-video af om te zien of HDR werkt. Mocht HDR via de YouTube-app wel goed functioneren, dan kan het probleem mogelijk bij de TV+ Box liggen. In dat geval kan een herstart of reset van de TV+ Box helpen.

Bedankt voor de informatie. Via een andere bron, gameconsole, werkt zowel dolby vision alsook HDR. Een herstart van de TV+ box maakt ook geen verschil, een reset heb ik nog niet geprobeerd. Gaan hierbij alle instellingen en apps verloren?

Na een reset zullen alle persoonlijke instellingen gewist worden. Ook zal je opnieuw moeten inloggen bij alle streamingdiensten, bijvoorbeeld Netflix.

Voor Netflix is bijvoorbeeld wel het duurste abonnement vereist voor 4k en dus HDR.

Bij kpn zijn alleen de 3 zenders in het 4k/uhd pakket voorzien van HDR. 692, 693, 694.

Reageer