Skip to main content

hallo,

Een vraag hier.
Ben nu een week klant van kpn en ook al een week gedoe.
Heb een glasvezel pakket afgesloten met 1000up/1000down.
2 KPN TV+ kastjes.
En hier bij de 2 super wifi punten met wifi6 en modem v12.
Alles is bekabeld met cat6 kabels aangesloten.
Kabel vanuit modem naar woonkamer gaat naar een netgear switch gs108e waar naar de tv, Playstation, wifipunt, TV+box en soundbar zitten aangesloten.
In de meter kast hangt nog een netgear switch gs108 geen E er achter hier aan zit een smart verlichting kastje, netwerk schijf, 2e tv, imac en 2e wifi punt aangesloten.
De kpn TV+box boven zit direct in de modem aangesloten.

Het probleem nu is dat waneer de tv beneden word aan gedaan er regelmatig geen beeld is (zwart beeld of groen beeld) en wel geluid en dit is alleen op telossen door de stekker er uit in te doen.

Andere HDMI kabel geprobeerd originele en duurdere.
Andere internet kabel tussen switch en TV+box geprobeerd.
Kastje boven naar beneden gehaald deze geeft beneden zelfde klacht die er boven helemaal niet zijn.
Tv is een LG van nog geen 1,5 jaar oud.

kan iemand mij hier neem helpen?

h
In de meter kast hangt nog een netgear switch gs108 geen E er achter hier aan zit een smart verlichting kastje, netwerk schijf, 2e tv, imac en 2e wifi punt aangesloten.

 

Die E erachter is wel belangrijk, Dat betekend dat hij IGMP Snooping heeft en dat is voor tv kijken belangrijk.


hallo dat begrijp ik maar er zit geen switch achter een KPN+box deze zit of direct in de modem of in een switch met wel een E


@WeS.r

 

Reset de KPN tv decoders DIW7022 eens.

Houd de kpn toets (rechtsboven op de KPN ab) ingedrukt totdat je een popup scherm ziet.

Kies dan voor opnieuw opstarten en laat hem volledig opnieuw opstarten.

 

P.S.

Als je hem aanzet, kom je in de “home” omgeving.

Als je met de cijfertoetsen een zender intikt, krijg je compleet beeld. 

(ik denk dat je dit wel gedaan hebt, maar voor de volledigheid.😉)


heb ik inderdaad al eens gedaan op deze manier en ook via de instellingen menu heb wel een tip gekregen van een kpn monteur/vriend die gaf net aan om de geluids instellingen naar stereo te zetten dat net gedaan ga dat even uitproberen komende uren/dagen


Even voor nader info de geluidsinstelling naar stereo zetten heeft geen effect. Beeld is na aan zetten zwart en wel geluid en wederom alleen met stekker er uit en ik doen op te lossen 


@WeS.r Ik heb even meegelezen in dit topic en ik moet je eerlijk zeggen dat ik het lastig vind om te beoordelen waar het dan fout gaat in de keten. Als het andere kastje hetzelfde resultaat geeft en boven gewoon goed functioneert dan lijkt er een andere factor in het spel te zijn. Heb je ook al eens een getest wat er gebeurt als je de switch er tussen uithaalt en ook het kastje beneden rechtstreeks aansluit op het modem? Heb je ook al eens een andere HDMI-poort getest op de tv?


@WeS.r Ik heb even meegelezen in dit topic en ik moet je eerlijk zeggen dat ik het lastig vind om te beoordelen waar het dan fout gaat in de keten. Als het andere kastje hetzelfde resultaat geeft en boven gewoon goed functioneert dan lijkt er een andere factor in het spel te zijn. Heb je ook al eens een getest wat er gebeurt als je de switch er tussen uithaalt en ook het kastje beneden rechtstreeks aansluit op het modem? Heb je ook al eens een andere HDMI-poort getest op de tv?

 

Heb het kastje beneden direct op de modem gehad deed het zelfde andere HDMI poort op tv maakt ook geen verschil moet nu wel zeggen heb de tv terug naar fabrieksinstellingen gezet en er was gister een update van het +kastje en werkt tot gister middag en vandaag nog goed. Ga het weer even aan zien zal het terug koppelen als het op gelost is of niet 


@Remco_ Ik hoor oprecht graag of die update dan een verbetering heeft gebracht, dan lijkt het bijna ook een software of instellingen issue. 


@Remco_ Ik hoor oprecht graag of die update dan een verbetering heeft gebracht, dan lijkt het bijna ook een software of instellingen issue. 

Even ter terugkoppeling tv/KPN+ kastje heeft het anderhalve dag goed gedaan vanmorgen had ik na het aan zetten van alles een paars beeld en geluid het was een compleet paars scherm wederom stekker er uit en in en alles werk weer probleem nog niet verholpen maar wel anders geworden


hallo,

Een vraag hier.
Ben nu een week klant van kpn en ook al een week gedoe.
Heb een glasvezel pakket afgesloten met 1000up/1000down.
2 KPN TV+ kastjes.
En hier bij de 2 super wifi punten met wifi6 en modem v12.
Alles is bekabeld met cat6 kabels aangesloten.
Kabel vanuit modem naar woonkamer gaat naar een netgear switch gs108e waar naar de tv, Playstation, wifipunt, TV+box en soundbar zitten aangesloten.
In de meter kast hangt nog een netgear switch gs108 geen E er achter hier aan zit een smart verlichting kastje, netwerk schijf, 2e tv, imac en 2e wifi punt aangesloten.
De kpn TV+box boven zit direct in de modem aangesloten.

Het probleem nu is dat waneer de tv beneden word aan gedaan er regelmatig geen beeld is (zwart beeld of groen beeld) en wel geluid en dit is alleen op telossen door de stekker er uit in te doen.

Andere HDMI kabel geprobeerd originele en duurdere.
Andere internet kabel tussen switch en TV+box geprobeerd.
Kastje boven naar beneden gehaald deze geeft beneden zelfde klacht die er boven helemaal niet zijn.
Tv is een LG van nog geen 1,5 jaar oud.

kan iemand mij hier neem helpen?

@WeS.r beste Wes

Aangezien we het hier over een LG toestel hebben,kan je dit issue relateren aan CEC in combinatie met de ECO stand.

Dit is een bekend issue waar een work a round voor is.

Probeer het volgende:

Op de STB CEC aanzetten op onderste vinkje na CEC vind je in het setup menu.

Op de LG zet CEC ook aan en Smartlink

OP de STB zet de ECO stand aan

Vervolgens reboot vanuif setup menu of door rechterknopje langer ingedrukt te houden tot dat opstart menu verschijnt.

Start stb opnieuw op 

Daarna tv aanzetten met linker knop ab waar tv opstaat

Uitzetten rechterknop waar kpn op staat.

Als ik ea goed lees is de HDMI al vervangen dus moet goed zijn om deze work a round zo te runnen.

Probeer maar en laat weten of het werkt.

Suc6 

Mvg


@WeS.r Beste Wes is het issue inmiddels werkbaar met de work a round?

mvg