Skip to main content
Vraag

KPN TV in vergelijking met Ziggo TV

• February 16, 2026
  • 8 reacties
  • 184 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik lees het hier al meer en sommige topics zijn al best oud.
KPN TV is niet te vergelijken met Ziggo.
Ziggo is daar veel verder mee. Zap snelheid. Programma van 2 uur opnemen en als het een half uur bezig is al afspelen zodat je de reclames kan skippen werkt niet.
Opnames verder kijken op zolder werkt niet.
Dus beneden pauzeren en dan op zolder verder kijken.
De navigatie ….
En zo zijn er nog wel wat dingen op te noemen die ik ook terugvind in andere topics.
Internet inmiddels prima maar is het sneller beter dan Ziggo? (Upload niet nodig)
Nee, als dit zo blijft ben ik over 1,5 jaar als me contract weer afloopt terug bij Ziggo.
Dit is de besparing niet waart en iedereen klaagt hier in huis.
Ziggo is natuurlijk al wat langer bezig maar ditzelfde kopieren moet toch niet zo moeilijk zijn.
Overigens werkt de next mini ook alleen op ethernet maar het streamen start dan toch vele malen sneller ondacht een veel lagere download snelheid. 
Advies KPN. Neem een Ziggo abbo en vergelijk zelf. De APP, het kastje zoals de next mini… Het werkt allemaal perfect.
Ik gebruik de KPN box, den KPN app op een Samsung TV en de KPN app om een Google Streamer. En uiteraard op mn telefoon en tablet. De KPN box wil dan nog wel aardig.

8 reacties

• Topper
  • February 17, 2026

Het enige waar Ziggo in achterblijft wat mij betreft is het hele TV platform(wat je ziet bedoel ik),  het kan allemaal wel wat strakker, aantrekkelijker worden gemaakt. En ze maken daar wel kleine stapjes daarin. En sommige zenders , zoals rtl crime, gewoon in het basis pakket verwerken zou ik ook graag willen zien. En voor beiden providers zou ik graag zien dat ze zoveel mogelijk koppelingen maken naar streamingdiensten zodat je kan zien waar je bent gebleven  met kijken. Dat motiveert mensen ook om meer van de apps van de provider gebruik te maken. En een afstandsbediening die KPN hanteert zou ik ook graag bij Ziggo zien(qua formaat en knoppen indeling bedoel ik dan, want het voice gedeelte bij Ziggo is wel een plus wat mij betreft)

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 17, 2026

Ik las dat de Ziggo Next Mini geen HDMI CEC ondersteunt, mocht je dat belangrijk vinden.

Daarentegen schijnt de stembediening het bij Ziggo wel te doen. Die is bij KPN gewoon prut, vind ik. En dat wordt op z’n best bij een update naar Android 14 weer bekeken.

Als je afhankelijk bent van ondertiteling van Nederlandstalige programma’s, dan zou ik de weergave ook vergelijken.

Ziggo is daar veel verder mee. [...] Programma van 2 uur opnemen en als het een half uur bezig is al afspelen zodat je de reclames kan skippen werkt niet.

Bedoel je dat dat niet werkt bij KPN? In juni 2025 was er alléén bij de TV+ app op Samsung en LG nog een 20 minuten wachttijd na afloop van de opname. Je kunt bij KPN TV+ zelfs een opname starten van een programma dat al bijna afgelopen is, en dan wordt toch het gehele programma opgenomen. (Dat is niet eens een keuze.) En in opnames kun je vooruitspoelen zoveel je wilt.

Bij terugkijken (zonder opname) kun je soms/vaak niet vooruitspoelen. Anders dan bij Ziggo wordt het vooruitspoelen bij KPN dan compleet geblokkeerd. Dus het zijn dan niet alleen de reclameblokken die je niet kunt overslaan.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 17, 2026

de Ziggo Next Mini geen HDMI CEC ondersteunt

Dit is HDMI-CEC bij Next Mini

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 17, 2026

Bij al je bezwaren... lijkt het erop dat je kijkt via een Samsung of LG met de (oude) app. Via de ontvanger en tv's met Android-TV, nieuwe app, zijn die bezwaren er niet. 

Dan heb je toch wat gemist ​@Hans Papie .

Sinds twee weken kan dit bij Ziggo niet meer!

Programma van 2 uur opnemen en als het een half uur bezig is al afspelen zodat je de reclames kan skippen

Om vast teleurstelling te voorkomen lees dit:

https://community.vodafoneziggo.nl/t5/TV-Radio/Kan-de-reclame-bij-een-opname-op-RTL-niet-meer-doorspoelen/td-p/1800646

Bij kpn kan dit wel! Met opnemen (opgeslagen). Waarom jij zegt dat dit bij kpn niet kan klopt niet. Heb het via de opgeslagen opname vrijdag nog gedaan met The Voice. 

Of... je gebruikt de app in een Samsung, LG of Loewe. Die oude app ondersteunt kijken en reclameblokken doorspoelen terwijl de uitzending nog bezig is niet in een opname. 

Daar is het wachten op de nieuwe app. 

Of de gratis ontvanger gebruiken natuurlijk. 

Samenvatting. 

Reclameblokken doorspoelen in opname terwijl uitzending nog loopt.

Kpn. Ontvanger en nieuwe app: JA

Kpn oude app Samsung, LG, Loewe: NEE

Ziggo: Ontvanger en app: NEE, sinds 2-2-2026 geblokkeerd. 

Opnames elders verder kijken doe ik ook regelmatig, ook dat kan dus op kpn.

Maar ja, dan moet het wel een OPNAME zijn. Uit Opgeslagen dus.

In de woonkamer de helft live gekeken terwijl het werd uitgezonden wordt het punt van onderbreking niet vastgelegd. 

De ontvanger zapt net zo snel als de Next Mini bij een vriendin van me.

En nogmaals. Ik denk dat je via de app in een Samsung of LG kijkt, want dan heb je ook op dit punt gelijk. Dat duurt een seconde of 2 à 3 inderdaad. 

En voor beiden providers zou ik graag zien dat ze zoveel mogelijk koppelingen maken naar streamingdiensten

Ook dit heeft kpn, uitgezonderd dus de app in Samsung en LG. In de TV+ ontvanger DIW7022 zit dit heel uitgebreid. De oudere Arris ontvangers hebben en krijgen dit niet.

In MijnKPN kun je tv aanpassen van iTV naar TV+. Met Samsung en LG is dus de gratis ontvanger aanbevolen in verband met de beperkingen van de app in die merken. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • February 17, 2026

Ja, dat heb ik idd gemist. En ja, ik gebruik de app op Samsung. Enig idee wanneer die geupdate wordt want anders sluit ik mn Google streamer aan,
Extra tv kastje wil ik niet vanwege de extra kosten.

Evengoed vind ik navigatie etc in de Ziggo app of Next mini nog steeds fijner werken.

Ik heb nl nog toegang toch Ziggo met alle zender op mn telefoon en dat werkt toch wel heel snel en prettig evenals de gids.

Ik zal de Samsung app op de Samsung TV maar eens negeren dan. Zit er tenslotte nog 1,5 jaar aan vast :-) Bedankt!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 17, 2026
  • De app in Samsung wordt niet voor eind dit jaar vernieuwd. De test fase moet nog starten; al 3 × uitgesteld. 
  • Via de Google Streamer kun je de nieuwe app gebruiken. Daarin is het wel mogelijk om een opname (opgeslagen) na een half uur te starten om marge te hebben met doorspoelen reclameblokken. 
  • Één ontvanger zit gratis in het abonnement. Maar... die gebruik je nu op een andere tv neem ik aan?
  • Navigatie Ziggo GO TV app en Next Mini ken ik onvoldoende om te vergelijken. Zelf vind ik de nieuwe app, nu alleen nog voor Android-TV en Google-TV, prettig.
  • Inderdaad. Ik gebruik bij voorkeur de ontvanger (hier TV+). Op 2 andere tv's gebruik ik de nieuwe app. Op de Samsung kan ik dat ook als ik er de chromecast Google-TV in steek. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 18, 2026

Hoi ​@Hans Papie en dank voor jouw bericht :)

Bedankt voor je feedback en ik zie dat er al mooie interactie is ontstaan met de Community! Inhoudelijk vind ik het lastig om hier echt iets zinnigs over te zeggen omdat ik de vergelijking zelf niet zo goed kan maken. Het is in ieder geval fijn dat je als consument genoeg keus hebt als het gaat om het kiezen van een provider 🙏🏻

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 18, 2026

Wat de Ziggo GO TV app betreft. Ik kan tijdens UEFA erover beschikken. En al op pauze zetten vind ik erg omslachtig. Onhandig.