Skip to main content

KPN TV: kan videoserver niet vinden bij bekijken opnames en terugkijken

• October 3, 2025
  • 2 reacties
  • 16 keer bekeken

Sinds KPN glasvezel heeft aangesloten ervaar ik ook dagelijks problemen met opnames kijken en TV-terugkijken. Ruwweg tweederde van de gestartte opnames loopt na twee minuten vast, of start helemaal niet. Ook pauzeren van een opname of live-TV resulteert in vastgelopen ontvanger.

De online hulp gaat helaas niet verder dan herstarten en fabrieksreset, hele procedure meermaals doorlopen zonder resultaat. Zou graag een echte oplossing van het probleem zien.

KPN-ontvanger zit rechtstreeks aan KPN-modem, en modem zit rechtstreeks aan KPN-glasvezelaansluiting. Alles met korte cat 7 UTP kabels.

Admin: afgesplitst en een eigen topic voor jouw vraag aangemaakt.

2 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 3, 2025

Glasvezelkastje en kpn modem ook 2 minuten stroomloos gemaakt en daarna aangezet (eerst glasvezel en dan modem)?

(Ik kan zelf niet zien of de online hulp dat ook aanraadt.  Zo niet, misschien zou dat wel moeten…)

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen ​@DiH welkom op de KPN Community. Ik snap dat dit niet praktisch is en we denken graag even met je mee. Ik zou het advies van ​@Wartywolfs willen onderschrijven. Ik zou de hele keten eens spanningsloos maken vanaf het glasvezelpunt, naar de Experia Box tot de tv-ontvanger. Je laat ze dan twee minuten van de stroom en start ze dan in die volgorde weer op.

Ik hoor graag of dat helpt en anders kijken we even verder!