Skip to main content

We hebben sinds kort KPN en dit veroorzaakt af en toe een zwart beeld van 1-2 seconden op onze Chromecast. Maar ook als de Chromecast is aangesloten gebeurt hetzelfde bij live tv (via het tv kastje). Heel vreemd want als we de Chromecast ontkoppelen van de tv dan is er niets aan de hand op de tv, maar andersom ook als we de KPN box ontkoppelen van de TV is er niets aan de hand op de Chromecast. Beide zijn aangesloten via bedraad internet en het gaat alleen goed als de HDMI aansluiting van een van de aansluitingen er uit gehaald wordt. Dat maakt het erg frustrerend, want we hadden dit niet met ons Ziggo abonnement. Ook hebben we een nieuwe Chromecast gekocht en dit lost het probleem niet op. Weet iemand hier iets van?

Ik heb een soortgelijk geval. Wanneer ik mijn laptop aansluit op de tv, dan krijg ik na een bepaalde tijd een piepend geluid en gaat het beeld op zwart.

De laptop is aangesloten via de HDMI.

Bij Ziggo had ik die problemen nooit. Ik ga nu proberen wat bovenstaand beschreven staat. Ik weet wel dat erg ontevreden gezinsleden heb, mbt de tv. Ze hebben er spijt van dat we overgestapt zijn naar KPN (april 2023). 

Ook het feit dat je bijvoorbeeld Duitse zenders niet terug kunt kijken of elke uitzending apart steeds weer moet opnemen en niet de hele serie in een keer. Iets wat bij Ziggo wel kon.

Ik hoop dat KPN dit soort zaken gaat veranderen, anders zullen we gaan overstappen naar een andere provider.

Maar wie antwoorden heeft, laat me even iets weten. Wellicht dat e.e.a een instelling is.


@AndrePl ik ben ondertussen weer terug naar Ziggo. De overstap naar KPN was een domme keuze, hoe premium ze zich presenteren in de reclames zo treurig is de klantenservice. Blijkbaar kun je een vervangende kastje alleen naar je huis laten versturen voor €10. Opzeggen kon ook niet direct omdat mijn einddatum 11 maanden verder lag.
 

De beste tip tegen de problemen bij KPN is een reminder in je agenda zetten om je abonnement op te zeggen. Misschien kan de klantenservice die tip ook met hun klanten delen?


Dat is wel heel erg bijzonder. Wel fijn dat je het nu gevonden hebt en het deelt. 

Mocht ik verder nog iets kunnen betekenen. Hoor ik dat.Â