Skip to main content
Beantwoord

KPN TV kijken is wazig, andere apps zoals Netflix en Viaplay werken wel goed

• July 7, 2025
  • 8 reacties
  • 99 keer bekeken

Normale tv is net of er een waas over het scherm zit. netflix en viaplay zijn wel scherp.

Alle instellingen zijn gecontroleerd door de kpn monteur maar het is niet weg te krijgen,

glasvezel kastje vernieuwd, hdmi kabel vernieuwd, mini kpn kastje vervangen niets helpt.

wat nu????

Beste antwoord door PeterG

Zet op de TV+ box (ik vermoed DIW7022) de instelling HDR op automatisch of op uit.

⚙ - apparaat - apparaat voorkeuren - weergave en geluid -  scherm resolutie

Staatsop auto en is wel iets verbeterd, maar nu loopt het beeld niet synchroon met het geluid, dat is vervelend kijken.

Kijk eens waar de geluidsuitvoer op staat. Het beste kan deze staan op Stereo (PCM) indien geen gebruik wordt gemaakt van losse surround audio apparatuur.

Anders is Passthrough de beste instelling. Dan geeft de ontvanger het geluid 1:1 door van wat er komt van de zender. Dat is dan voor veel tv zenders Dolby geluid (2.0 of 5.1) en voor alle radiozenders PCM stereo geluid.

tandwiel - Audio kwaliteit instellen.

8 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • July 11, 2025

Ik kan me niet zo goed een voorstelling maken van wat je ervaart, ​@TV app op phillips tv. Zou je eens een foto kunnen maken van hoe je beeld is, en die hier plaatsen?

Gaat het om tv kijken via een tv-box, of gaat het om de app op je smart tv zelf?

Ik heb het idee dat mijn bril smerig is wil deze aldoor schoonmaken. Tekenfilms op Disney oid zijn wel helder maar dat zij altijd felle kleuren.

alles bekabeld aangesloten, op een Samsung tv, beeld was helder via het oude coax netwerk.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • July 22, 2025

Welke tv box heb je van ons, ​@TV app op phillips tv? En wat is het typenummer van je Samsung?

Hoe zijn de instellingen voor beeld in je tv box én in je Samsung tv? Kan zijn dat er toch ergens een instelling is die niet helemaal lekker zit.

En ik wil je toch echt vragen om een foto van het beeld van een moment dat het zo wazig is. Dat maakt het makkelijker voor ons om te zien wat er precies gebeurt, en wat daar de oorzaak van kan zijn.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 22, 2025

Zet op de TV+ box (ik vermoed DIW7022) de instelling HDR op automatisch of op uit.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • July 28, 2025

Dat is inderdaad een goede tip van Peter. Heb je dit kunnen proberen en heeft het ook geholpen, ​@TV app op phillips tv?

Staatsop auto en is wel iets verbeterd, maar nu loopt het beeld niet synchroon met het geluid, dat is vervelend kijken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • August 4, 2025

Kijk eens waar de geluidsuitvoer op staat. Het beste kan deze staan op Stereo (PCM) indien geen gebruik wordt gemaakt van losse surround audio apparatuur.

Anders is Passthrough de beste instelling. Dan geeft de ontvanger het geluid 1:1 door van wat er komt van de zender. Dat is dan voor veel tv zenders Dolby geluid (2.0 of 5.1) en voor alle radiozenders PCM stereo geluid.

tandwiel - Audio kwaliteit instellen.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • August 7, 2025

Niet synchroon is inderdaad ook niet fijn. De geluidsinstellingen die Peter noemt helpen daar over het algemeen goed bij. Heb je die kunnen proberen?