Skip to main content

 

Wil niet installeren bedoel ik. Heb nu de foutmelding daarbij te vaak heb geprobeerd in 24 uur.


Goedenavond , hier idem dito met de twee van KPN gekregen ontvangers , dus vanavond geen tv kijken , goede start voor het nieuw abbonement !!! 🙁


Ik lees mee. Nu ook drie dagen last van, verschillende dingen geprobeerd, geen effect 


Hallo @Alwin 1980 en anderen, 

De reden is een fout certificaat. De huidige kastjes moeten worden omgeruild bij een KPN winkel volgens de helpdesk. Ga naar de KPN winkel om ze om te ruilen. 
 

bron: 

 


Hallo @Alwin 1980 en anderen, 

De reden is een fout certificaat. De huidige kastjes moeten worden omgeruild bij een KPN winkel volgens de helpdesk. Ga naar de KPN winkel om ze om te ruilen. 
 

bron: 

 

Thnxs voor het doorgeven. Ga morgen gelijk langs de kpn winkel 


Hallo @Alwin 1980 , @Bverweij84@Vuurtje2503 ,

 

Inmiddels is er een workaround beschikbaar: 

Heb je een KPN TV+ ontvanger (DIW7022) en krijg je de foutcode KBX-SOTA-E101?

Check dan of jouw netwerkverbinding goed is: verbind de tv-ontvanger met een ethernetkabel rechtstreeks op het modem (geen switch oid ertussen) en probeer de volgende stappen:

  1. Maak de TV+ box spanningsloos
    Start de TV+ Box opnieuw op
     
  2. Maak de Experiabox spanningsloos
    Start de Experiabox opnieuw op
    Maak de TV+ Box spanningsloos
    Start de TV+ Box opnieuw

Nog steeds last van deze foutcode? 
Neem dan telefonisch contact op met de klantenservice en houdt het serienummer van de tv-ontvanger bij de hand. Het serienummer staat op de onderkant van de tv-ontvanger.

De klantenservice is telefonisch bereikbaar op het gratis nummer 0800 0402.
ma-vr:  08:00 - 18:00
za:        08:00 - 17:00
24/7 bij storing/diefstal


Maar ik heb niet zo’n lange HDMI kabel om naar de tv te komen. Heb namelijk de modem in de meterkast


Hallo @Alwin 1980, de HDMI-kabel zit tussen de tv-ontvanger en de televisie. Tussen de modem van KPN en de tv-ontvanger gebruik je een ethernetkabel. 


Hoi Jeroen,

En als de 2e TV ontvanger voor de overkapping bestemd is die 10 meter verderop staat ? Met een DVS ging dit perfect en mij was verteld door je KPN collega dat dit nog beter gaat zonder DVS en met mijn 3 WiFi punten en deze nieuwe ontvanger ??

Gr Leon


Dat snap ik maar om te testen of hij het doet moet ik wel beeld hebben


@Alwin 1980 

Lukt het niet met de test, dan bellen naar 0800-0402. (Zie mijn eerdere reactie.) 


Nieuwe TV ontvanger vanmiddag ontvangen. Werkt perfect ! 
 

gr Leon


Inmiddels heb ik teveel pogingen gedaan in 24u. Moet nu wachten. Wordt morgen wéér teruggebeld 


Of ga langs bij een KPN-winkel om jouw ontvanger om te ruilen. 


Wacht het telefoontje van mijn collega morgen even af, @Alwin 1980. Het advies van Noordzee om naar de winkel te gaan, werkt niet. Mijn collega's mogen tv-ontvangers alleen omruilen als de collega's van de telefonische klantenservice een melding in het systeem hebben gemaakt dat zij de klant naar de winkel hebben verwezen. 


Aha duidelijk @Marcia_ ….


@Marcia_ Ik heb hetzelfde probleem en de in het forum beschreven oplossing heeft niet gewerkt. Eerder heb ik een half uur aan de telefoon gehangen en werd ik terwijl ik in de wacht stond opgehangen. Kan ik dit probleem ook digitaal oplossen. Ik heb geen zin om in de wacht te staan.


Ik heb ook dit probleem, de medewerkers aan de telefoon komen niet verder dan steeds proberen de stekker er uit te halen en na 2 minuten er weer in te doen. Ik heb niet het idee dat het werkt, en kan elke keer weer 24 uur wachten. 


Heb al meerdere keren gebeld met de klantenservice. Ook meerdere keren het advies gehad om opnieuw te starten. Maar dit werkt niet. Na meerderen telefoontjes ( onderhand een week verder ) zouden ze toch een nieuwe opsturen. Fijn dacht ik. Paar dagen later de post. Een afstandsbediening ipv een ontvanger. Ik gelijk weer aan de bel. Was vast een foutje ziende medewerker we sturen nogmaals een nieuwe ontvanger op. Dag later weer de post. En wat denk je. Juist weer een afstandsbediening 😡. Gister wederom weer aan de bel. Zegt die medewerker maar ontvangers sturen wij helemaal niet op dat gaat via een winkel of een afhaalpunt. Ik zeg nou de kapotte heb ik ook gewoon via de post gehad. Nou dat kon niet zei ze. Maar ze zou contact opnemen met de ict afdeling en die zouden dan contact met mij opnemen voor een nieuw kastje.

nou ik wacht nog steeds op een telefoontje. Begint nu wel irritant te worden

 

 


Heel irritant en KPN heeft dit proces slecht ingericht.

Ik heb via de klantenservice een nieuwe ontvanger gekregen en die doet t perfect!

 

Gr Leon


Maar opgestuurd of zelf afgehaald


Opgestuurd rechtstreeks naar mij