Skip to main content

Waarom loopt netflix steeds vast bij het nieuwe 4k kastje? Heb 4k bij netflix en kpn, software bij kpn opnieuw geïnstalleerd loopt nog steeds vast. Heb ook de goede hdmi kabel high speed 2.1.

 

Admin: Foutcode toegevoegd in de titel.

@Pascalb. Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je Netflix steeds vastloopt op de TV+ ontvanger. Bedoel je met vastlopen dat echt de hele app vastloopt?

Of bedoel je dat het programma of de film die je aan het kijken bent aan het bufferen is? 

En hoe is de TV+ ontvanger aangesloten op de Experiabox? 


Hoi, nee de app loopt vast. Ik krijg eerst een roodvlak en dan loopt hij vast.De ontvanger is aangesloten met internetkabel. Heb de problemen pas na het krijgen van het 4k kastje.


@Pascalb. Helder. 

En de software van de ontvanger is dus al eens opnieuw geïnstalleerd. 

Heb je een mogelijkheid om een foto te maken als het probleem zich voordoet en de foto hier te plaatsen? 

Ik heb deze namelijk zelf nog niet eerder gehoord. 


Ja software opnieuw geïnstalleerd en dat het beeld rood flitst gaat te snel voor een foto. Groetjes 


Dot heb ik ook al diverse keten gedaan helpt niet helaas.


@Pascalb. Klopt het dat je 2 Arris VIP5202 ontvangers van ons hebt? 

En heb je dit probleem op beide ontvangers? 


Dat klopt. Weet niet of de ander het ook doet daar kijk ik geen Netflix op. Ik kan ze ook niet zo even wissen ivm dat de ander weggewerkt is achter een la in de tv-kastje.


@Pascalb. Helder. Op de andere ontvanger is Netflix testen dus ook niet mogelijk? 

De foutcode die Netflix laat zien geeft aan dat het een netwerkfout is. Alsof er op dat moment dus geen verbinding met internet is. 

Lukt het dan wel om live tv te kijken? Of krijg je daar ook foutmeldingen? 


Dat is geen probleem gelukkig.


Goedemorgen @Pascalb. ,

Op de 5202 kun je via ‘Menu - Instellingen - Systeem’ de optie kiezen om terug te gaan naar fabrieksinstellingen (Frisse Start). Hiervoor hoef je dus niks om te bouwen 😉

De foutcode geeft dat het waarschijnlijk mis gaat door lokaal opgeslagen gegevens op de ontvanger en zou met de frisse start dus verholpen moeten zijn.


Oke ga het vanavond proberen.


En? Is het gelukt met de 'Frisse start’?


Ga het vanavond doen. Is mij deze week niet gelukt.


Geen probleem.

Gekke was dat ik gisteravond op de bank zat en exact dezelfde foutcode op het scherm kreeg 😯. Verschil met de foto's hierboven is dat er bij mij een knop beschikbaar was waarmee ik Netflix kon herstarten. Nadat dit gedaan was werkte het weer, dus ik heb goede hoop dat de frisse start (mocht dat nog nodig zijn, want er is een kans dat de gegevens inmiddels up to date zijn) de oplossing gaat zijn.


Tot nu toe heeft het geholpen met de frisse start. 
Bedankt voor de info de oplossing.

 Groetjes Pascal