Skip to main content

Waarom werkt kpn/tv niet in Noorwegen? Ik zit hier naast iemand met Ziggo App die zonder problemen kan kijken. Ook met vpn werkt het niet want de app pakt de locatie van de telefoon. 
Nu 3 weken kpn na jaren Ziggo. Dat kpn tv niet werkt in Noorwegen is weer een minpuntje. 

Noorwegen is geen lid van de EU en dat betekent dat KPN geen rechten heeft om daar TV beschikbaar te stellen.

 

Ook met vpn werkt het niet want de app pakt de locatie van de telefoon. 

Dan moet je de KPN TV App géén toegang geven tot de locatiegegevens en via wifi verbinden.


En waarom doet ziggo het daar probleemloos?


En waarom doet ziggo het daar probleemloos?

Dat zult u op het Ziggo forum moeten vragen 😉😁


En waarom doet ziggo het daar probleemloos?

Omdat Ziggo blijkbaar wel geld wil uitgeven om TV buiten de EU te mogen distribueren.


Ziggo is gewoon een beetje in de war.

https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-go/ziggo-go-kijken-in-de-eu#landen

Daar staat:

De Europese Unie bestaat tegenwoordig uit 27 lidstaten. In deze landen kijk je naar hartenlust Ziggo GO:

België, Bulgarije, Cyprus (Griekse deel), Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Zweden.

Volgens Ziggo behoort Noorwegen dus bij de EU.


Volgens Ziggo behoort Noorwegen dus bij de EU.

Ziggo haalt de begrippen EU en EER door elkaar.


Ziggo go  werkt zowel in de EU als de EER lidstaten (Noorwegen, IJsland, VK en Liechtenstein) ,KPN alleen in de EU
Met de gratis versie van  protonvpn kan je kpn bekijken buiten  de EU.


Ik krijg het met vpn niet werkend. De app wil de locatie van de telefoon gebruiken. Dus vpn helpt niet. Als ik locatie voorziening uit zet, zeurt de app dat dat niet mag. 


Ik krijg het met vpn niet werkend. De app wil de locatie van de telefoon gebruiken. Dus vpn helpt niet. Als ik locatie voorziening uit zet, zeurt de app dat dat niet mag. 

Dan heb je dus geen wifi verbinding maar een 4G/5G verbinding. Je moet via wifi verbinden om de app niet naar de locatiegegevens te laten kijken. Dat kan ook via een wifi hotspot van een andere telefoon.


We gaan die fout eens even laten herstellen.

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2023/09/03/fout-bij-ziggo-ziggogo-ook-buiten-de-eu/


Ik krijg het met vpn niet werkend. De app wil de locatie van de telefoon gebruiken. Dus vpn helpt niet. Als ik locatie voorziening uit zet, zeurt de app dat dat niet 

 

Instellingen van telefoon blijft ongemoeid, telefoon blijven gebruiken zoals gewoonlijk alleen een wifi verbinding nodig.

Vpn app installeren en Locatie kiezen er moet wel een account aangemaakt worden.

ProtonVPN > Registreren > Inloggen > Locatie kiezen >  Nederland. 

Na installatie en Nederland als locatie gekozen daarna kpn app openen.


Maar als Ziggo afspraken heeft met alle providers om ook te mogen distribueren in IJsland, Liechtenstein en Noorwegen dan is er toch niets aan de hand?


Ze zeggen “de 27 landen van de EU”

Ze nóemen er veel meer…. en het werkt ook in veel meer.

En afspraken voor gebruik van de televisie app??? Dan moeten ze met alle zenders apart afspraken hebben voor gebruik buiten de EU.

Voor mobiel internet is het wel het geval.


Voor android en iphone toestellen kan je evt. een app downloaden die je gps “faked".
maw je kan dan je gps manipuleren dat deze bv een lokatie in Nederland vast houdt!

Zoek maar eens met google op fakegps


Maar als Ziggo afspraken heeft met alle providers om ook te mogen distribueren in IJsland, Liechtenstein en Noorwegen dan is er toch niets aan de hand?

Zijn probleem opgelost of wil je perse een punt maken?


Maar als Ziggo afspraken heeft met alle providers om ook te mogen distribueren in IJsland, Liechtenstein en Noorwegen dan is er toch niets aan de hand?

Zijn probleem opgelost of wil je perse een punt maken?

Wat is het probleem dan?

Het is correct dat je, zonder VPN, in Noorwegen via de KPN TV app en site geen televisie kunt kijken.

Dat Ziggo dat wel aanbiedt is puur aan Ziggo zelf en dat is prima.


Maar als Ziggo afspraken heeft met alle providers om ook te mogen distribueren in IJsland, Liechtenstein en Noorwegen dan is er toch niets aan de hand?

Zijn probleem opgelost of wil je perse een punt maken?

Wat is het probleem dan?

Het is correct dat je in Noorwegen via de KPN TV app en site geen televisie kunt kijken.

Dat Ziggo dat wel aanbiedt is puur aan Ziggo zelf en dat is prima.

Medeklant wilt gebruik maken van kpn in Noorwegen, wat is je oplossing hiervoor?


J.D.P schreef:

Medeklant wilt gebruik maken van kpn in Noorwegen, wat is je oplossing hiervoor?

 


J.D.P schreef:

Medeklant wilt gebruik maken van kpn in Noorwegen, wat is je oplossing hiervoor?

 

4 dagen geleden gemeld lees terug maar sommige willen overheen gaan 


@wjb Wanneer het gaat om  glasvezel of zodra ik het woord zie verwijder ik het bericht omdat ik heb geen glasvezel, als het het gaat om kpn modems hou ik wijs mijn mond omdat ik er geen verstand van hebt,gaat het om Android doe ik graag mee is mijn podium.
Zomaar iets roepen of gelijk  zeggen dat het niet mogelijk is of monteurtje uithangen is ronduit belachelijk.


J.D.P schreef:

Medeklant wilt gebruik maken van kpn in Noorwegen, wat is je oplossing hiervoor?

 

4 dagen geleden gemeld lees terug maar sommige willen overheen gaan 

Inderdaad 4 dagen geleden door mijzelf gemeld.

Wat bedoel je met "overheen gaan"?

En waar wil je naartoe. Buiten de EU kijken is alleen mogelijk als er door de KPN TV App geen locatiegegevens opgevraagd worden en als er een VPN verbinding naar een VPN server binnen de EU opgezet wordt.

Om met de KPN TV App via 4G/5G televisie te kunnen kijken moeten de locatiegegevens opgevraagd kunnen worden en daarom zal je dus via wifi moeten verbinden.

En een VPN verbinding is sowieso nodig.

 

In het onderstaande voorbeeld is een Wireguard VPN verbinding actief naar mijn EdgeRouter thuis.

Je ziet dat er toch nog gevraagd wordt om de locatiebepaling aan te zetten.

 


Het werkt uiteindelijk. Op mijn telefoon kpn tv locatievoorziening uit. Ook 4g/5g uit. Dan verbinden met hotspot van andere telefoon (dus feitelijk ik op WiFi). Vpn met Nederland en hij doet het. Bedankt voor de tips.